Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
4P, pazarlama karmasını ifade eder ve başarılı bir pazarlama stratejisi için temel olan dört unsuru içerir:
- Product (Ürün) 123. Hedef pazarın ihtiyaçlarını karşılamak için sunulan ürün veya hizmet 3.
- Price (Fiyat) 123. Ürün veya hizmet için belirlenen fiyatlandırma stratejisi 3.
- Place (Dağıtım) 123. Ürün veya hizmetin müşterilere sunulduğu dağıtım kanalları 3.
- Promotion (Tutundurma) 123. Ürün veya hizmetin tanıtımı için yapılan reklam ve tanıtım faaliyetleri 3.
Konumlandırma ise, bir ürünün veya markanın hedef pazarda nasıl algılandığını ve rakiplerinden nasıl farklılaştığını ifade eder. 4P unsurları, ürünün doğru yer, zaman ve fiyatla doğru promosyonla sunulmasını sağlayarak konumlandırma sürecine katkıda bulunur 45.
Bazı akademisyenler, pazarlama karması modelini 7P'ye genişletmiştir. Bu ek unsurlar:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: