Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kitle türleri genel olarak şu şekilde sınıflandırılabilir:
- Demografik Hedef Kitle: Yaş, cinsiyet, gelir düzeyi, eğitim seviyesi gibi demografik özelliklere göre belirlenir 12. Örnekler: 18-25 yaş arası bekar erkekler, 45-54 yaş arasında üniversite mezunu kişiler 1.
- Coğrafi Hedef Kitle: Belirli bir coğrafi bölgedeki insanları hedefler 12. Örnekler: İstanbul'da yaşayan kadınlar, Avrupa'da yaşayan insanlar 1.
- Psikografik Hedef Kitle: Psikografik faktörler (yaşam tarzı, tüketici davranışları) göz önünde bulundurularak oluşturulur 12. Örnekler: Lüks tüketim ürünlerini satın alan kişiler, vegan ürünler satın alan kişiler 1.
- Davranışsal Hedef Kitle: Tüketici davranışlarına göre belirlenir 12. Örnekler: İndirimlerden alışveriş yapan kişiler, aynı ürünü tekrar satın alan kişiler 1.
- Pazar Segmentasyonuna Dayalı Hedef Kitle: Mevcut pazarı farklı segmentlere ayırarak elde edilir 1. Örnekler: Gençler, emekliler, erkekler, genç babalar 1.
- Sosyal Medya Hedef Kitlesi: Belirli bir sosyal medya platformuna dayalı olarak oluşturulan hedef kitlelerdir 1.
- Ürün Kullanımına Göre Oluşturulan Hedef Kitle: Bir ürünü çok kullanan kişilere yönelik hedef kitledir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: