Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kanvasta müşteri segmentleri, işletmenin hedeflediği müşteri gruplarını ifade eder ve dokuz ana bileşenden biridir 12.
Müşteri segmentleri şunlardır:
- Demografik Segment: Yaş, cinsiyet, gelir, eğitim seviyesi gibi demografik özelliklere göre gruplandırma 3.
- Coğrafi Segment: Ülke, bölge, şehir gibi coğrafi kriterlere göre gruplandırma 3.
- Psikografik Segment: Yaşam tarzı, değerler, ilgi alanları gibi psikolojik kriterlere göre gruplandırma 3.
- Davranışsal Segment: Satın alma davranışları, marka sadakati gibi kriterlere göre gruplandırma 3.
- Firmografik Segment: Şirketlerin boyutu, sektörü, yıllık geliri gibi işletme özelliklerine göre gruplandırma 3.
- Teknografik Segment: Teknoloji kullanım alışkanlıkları ve tercih edilen cihazlar gibi kriterlere göre gruplandırma 3.
- Ekonomik Segment: Gelir düzeyi, sosyal statü gibi sosyoekonomik kriterlere göre gruplandırma 3.
- Çoklu Segment: Birden fazla segmentin birleştirilmesiyle oluşturulan gruplar 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: