Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kanvas iş modelinde müşteri segmentleri, girişimci veya işletmenin ulaşmayı hedeflediği kişi veya kuruluş gruplarını temsil eder 12.
Bu alanda:
- Potansiyel müşterilerin listesi oluşturulur 1.
- Müşteri segmentlerinin büyüklüğü gözetilmeksizin, bir veya birden fazla segment tanımlanabilir 1.
- B2B (Business to Business) ve B2C (Business to Consumer) ayrımı yapılmalıdır 1.
- Müşterilerin ulaşmayı hedefledikleri sonuçlar, gerçekleştirmek istedikleri işler veya çözmeye çalıştıkları problemler ifade edilmelidir 12.
Örnek müşteri segmentleri:
Müşteri segmentlerini belirlerken, tüm pazarı hedeflemek yaygın bir hatadır; gerçekçi olmak ve hedeflenmeyen segmentler için zaman ve kaynak harcanmamasına dikkat edilmelidir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: