Buradasın
İlişkisel pazarlama nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İlişkisel pazarlama, müşteriyi elde tutmayı, memnuniyeti ve yaşam boyu müşteri değerini vurgulayan bir müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) stratejisidir 13.
Amaçları:
- müşteriyi elde tutmak ve yeni müşteri kazanmak 2;
- ortaklık oluşturmak 2;
- hizmet kalitesini artırmak 2;
- müşteri memnuniyetini sağlamak 2;
- karlılığı artırmak 2;
- güven oluşturmak 2;
- uzun dönemli müşteri ilişkileri geliştirmek 2.
Özellikleri:
- Müşteri ihtiyaçlarının derinlemesine anlaşılmasına dayanan kişiselleştirilmiş deneyimler sunar 1.
- Karşılıklı iletişim ve empati ile amaçlara ulaşmayı hedefler 2.
- İşletme ve müşteri arasında sürekli bir iletişim gerektirir 2.
Uygulama alanları:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: