Buradasın
Kişiselleştirilmiş pazarlama nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kişiselleştirilmiş pazarlama, markaların veri analizi ve müşteri segmentasyonu kullanarak her müşteriye özel içerikler ya da teklifler sunmasıdır 15.
Bu pazarlama stratejisinin temelinde, müşterilerin bireysel tercihlerinin öğrenilmesi ve bu tercihlerin potansiyel müşterilere ulaşmak için pazarlama stratejilerinin şekillendirilmesinde kullanılması yatar 3.
Kişiselleştirilmiş pazarlama, şu şekillerde uygulanabilir:
- E-posta pazarlaması 1. Müşterilerin isimlerini içeren başlıklar ile gönderilen e-postalar, tıklanma oranlarını artırır 1.
- SMS pazarlaması 1. Müşterilere kişiselleştirilmiş SMS’ler atılarak ilgi çekilebilir 1.
- Sohbet pazarlaması 1. Müşteriler ile telefon ya da canlı chatler üzerinden iletişime geçilerek bu pazarlama stratejisi uygulanabilir 1.
- Tele pazarlama 1. Müşteri hizmetleri ya da destek ekibinde bulunan kişiler müşterilere özel bir şekilde davrandığında etkili olabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: