Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İlişkili çeşitlendirme stratejisi, işletmenin faaliyette bulunduğu mevcut iş alanları içinde veya benzer konularda yeni işlere girişmesi durumudur 125.
Bu stratejinin bazı nedenleri:
- İş birimlerinin mevcut faaliyetlerinden ortak olarak yararlanma 24.
- Pazar gücü elde etme 24.
- Varlık ve temel yeteneklerin yeni ürün ve işlerde kullanılarak ek gelir ve yarar sağlama 24.
- Maliyet tasarrufu sağlama ve yüksek getiri elde etme 24.
- Teşviklerden yararlanma 24.
İlişkili çeşitlendirme, işletmelerin deneyim sahibi oldukları iş alanlarında ek işlerle maliyetlerde tasarruf sağlanabilmesi ve getirilerin artırılabilmesi açısından risk taşımaz 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: