Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İhtiyaç analizi raporu, bir kurum veya şirketin hedeflerine ulaşabilmesi için çalışanlarının hangi bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip olması gerektiğini belirleyen sürecin sonuçlarını içeren rapordur 14.
Bu raporda genellikle aşağıdaki konular yer alır:
- Amaç ve Kapsam: İhtiyaç analizinin amacı ve analiz kapsamına giren konular 25.
- Mevcut Durumun Analizi: Çalışanların mevcut bilgi, beceri ve yetkinliklerinin değerlendirme yöntemleri ile belirlenmesi 1.
- Aranan Durum: İşletmenin hedeflerine ulaşabilmesi için çalışanların sahip olması gereken ideal yetkinliklerin tanımlanması 1.
- Boşluk (Gap) Belirleme: Mevcut yetkinlikler ile ihtiyaç duyulan yetkinlikler arasındaki farkın belirlenmesi 1.
- Eğitim Planı: Belirlenen boşlukları kapatmaya yönelik eğitim programlarının tasarımı, içeriklerin, sürelerin ve hedef kitlelerin belirlenmesi 14.
- Değerlendirme ve Öneriler: Eğitimlerin etkinliğinin ölçülmesi ve iyileştirme alanlarının belirlenmesi 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: