Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
IATF'ye göre liderlik, kuruluşun bağlamı, ilgili taraflar, sorunlar, riskler ve fırsatlar, liderler ve risk sahipleri, tehditler ve fırsatlar, iletişim, belgelenmiş bilgi, performans değerlendirmesi, operasyonel planlama ve kontrol, uygunsuzluk ve düzeltmeler gibi temel kavramları içerir 5.
Liderlik, IATF 16949 standardına göre şu şekilde tanımlanabilir:
- Liderlik ekibi: Kuruluş genelinde destek ve taahhüt sağlamak 5.
- Düzenli etkileşim: Liderlik ekibi ve ilgili taraflarla düzenli iletişim kurmak 5.
- Sistemlerin karşılaştırılması: Mevcut sistemleri yeni gereksinimlerle karşılaştırmak 5.
- Geri bildirim: Tedarik zinciri ve ilgili tarafların geri bildirimlerini almak 5.
- Eğitim ve teşvikler: Çalışan katılımını teşvik etmek için eğitim ve teşvikler kullanmak 5.
- Sürekli iyileştirme: Sistemi düzenli olarak gözden geçirerek sürekli iyileştirmeyi sağlamak 5.
Liderlik, aynı zamanda bireylerin veya grupların belirli hedeflere ulaşmalarını sağlamak için kitleleri etkileyip yönlendirme süreci olarak da tanımlanabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: