Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Hedef analizi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Sorunlar olumlu ifadelere dönüştürülür 1. Sorun ağacındaki olumsuz durumlar, hedef ağacında olumlu ifadeler olarak yeniden formüle edilir 1.
- Araç-etki ilişkileri denetlenir 1. Sorun ağacındaki neden-sonuç ilişkileri, hedef ağacında araç-etki ilişkilerine dönüştürülür 1.
- Gerekirse düzenlemeler yapılır 1. En tepedeki hedefe ulaşmak için gereken başka araçlar bulunursa yeni hedefler eklenir, uygun görünmeyen hedefler silinir ve sorun ağacında gerekli değişiklikler yapılır 1.
Hedef kitle analizi yapmak için ise şu adımlar izlenebilir:
- Pazarlama hedefleri netleştirilir 4. Ulaşılmak istenen hedef belirlenir (marka bilinirliğini artırmak, web sitesi trafiğini artırmak, doğrudan satış yapmak gibi) 4.
- Mevcut müşteri verileri incelenir 4. Müşterilerin satın alma geçmişi, lokasyonu ve hangi ürünleri daha çok tercih ettikleri gibi veriler analiz edilir 4.
- Anket ve geri bildirim alınır 4. Müşterilere sorular sorularak onlar daha iyi tanınır 4.
- Sosyal medya ve web analizleri yapılır 4. Google Analytics, Instagram Insights, Meta Business Suite gibi araçlar kullanılarak hedef kitle hakkında bilgi toplanır 4.
- Rakip analizi yapılır 4. Rakiplerin hedef kitleleri, reklam ve pazarlama stratejileri incelenir 4.
- Segmentasyon uygulanır 4. Hedef kitle parçalara ayrılarak her bir segmente özel stratejiler geliştirilir 4.
- Persona oluşturulur 4. Kurgusal müşteri profilleri oluşturularak içerikler ve kampanyalar bu kişilere hitap edecek şekilde şekillendirilir 4.
- Test ve gözlem ile doğrulama yapılır 4. Elde edilen analizler gerçek kampanyalarda test edilir 4.
- Sürekli güncelleme ve iyileştirme yapılır 4. Pazar, müşteri beklentileri ve teknoloji sürekli değiştiği için hedef kitle analizi dinamik tutulur 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: