Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Headhunting yöntemi, işletmelerin belirli pozisyonlara uygun adayları bulmak için kullandıkları özel bir işe alım stratejisidir 12. Bu yöntemde, genellikle aktif olarak iş aramayan (pasif) adaylar hedeflenir 15.
Headhunting sürecinin temel aşamaları şunlardır:
- Müşteri Danışmanlığı: İşletmenin gereksinimleri ve hedefleri hakkında detaylı bir görüşme yapılır 13.
- Araştırma ve Pazar Analizi: Sektör trendleri ve yetenek availability'si incelenir 13.
- Aday Profili Oluşturma: İdeal adayın özellikleri belirlenir 13.
- Aday Belirleme: Kişisel ve profesyonel ağlar, endüstri bilgisi ve araştırmalar kullanılarak potansiyel adaylar tespit edilir 13.
- İletişim ve Mülakat: Adaylarla iletişime geçilir ve mülakatlar yapılır 34.
- Teklif ve Yerleştirme: Uygun adaylarla iş teklifi yapılır ve işe yerleştirme süreci yönetilir 34.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: