Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Hasat stratejisi, bir ürün, ürün grubu veya iş kolundaki yatırımların azaltılması veya sonlandırılması için yapılan bir pazarlama ve iş stratejisidir 34.
Bu strateji, genellikle ürünün yaşam döngüsünün sonuna yaklaştığında, daha fazla yatırımın artık ürün gelirlerini artırmayacağı belirlendiğinde kullanılır 4. Amaç, maksimum karı elde etmek veya hasat etmektir 4.
Hasat stratejilerinin bazı uygulamaları:
- Marka sadakatine güvenme: Yeni ürünler için pazarlama giderlerini azaltmak veya ortadan kaldırmak 4.
- Sermaye giderlerini sınırlama: Nihai ürünü desteklemek için gereken yeni ekipmanların alımını kısıtlamak veya ortadan kaldırmak 4.
- Operasyonel harcamaları kısıtlama: Ürünlerin kademeli olarak portföyden çıkarılması 4.
- Teknolojik ilerlemeler: Ürünü veya hattı modası geçmiş hale getirdiğinde, ürünün aşamalı olarak ortadan kaldırılması 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: