• Buradasın

    Gerçekleştirme görevlisince iade edildi ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    "Gerçekleştirme görevlisince iade edildi" ifadesi, harcama talimatı veya ödeme emri belgesinin, gerçekleştirme görevlisi tarafından geri çekilmesi anlamına gelir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ret ve iade işlemleri nasıl yapılır?

    Ret ve iade işlemleri iki farklı bağlamda değerlendirilebilir: 1. Kamu Muhasebesi Bağlamında: Nakden veya mahsuben tahsil edilen tutarların ret ve iadesi, elektronik ortamda gerçekleştirilir. Bu süreç şu adımlarla tamamlanır: - Harcama birimlerince ilgili mevzuat gereği düzenlenmesi gereken belgeler, ödeme emri belgesine eklenir. - Oluşturulan ödeme emri belgesi ve ekleri, elektronik ortamda muhasebe birimine iletilir. - Muhasebe birimince gerekli kontroller yapılarak muhasebeleştirme işlemleri gerçekleştirilir. 2. Tüketici Bağlamında: Tüketicilerin satın aldıkları ürünlerden memnun kalmamaları durumunda yaptıkları iade işlemleri, refund olarak adlandırılır. Bu süreçte izlenmesi gereken adımlar şunlardır: - Tüketici, iade kararını 14 gün içinde satıcıya yazılı olarak veya e-posta, SMS gibi kalıcı veri saklayıcısı aracılığıyla bildirmelidir. - Talebi takip eden 10 gün içinde satıcı, karşıdan ödemeli olarak ürünün gönderilmesini talep eder. - Ürünün satıcıya ulaşmasının ardından satıcı, iade işleminin prosedürlere uygun olduğunu inceler. - İnceleme sonucu olumlu ise, 14 gün içinde para iadesi yapılır.

    Defterler neden iade edilir?

    Defterler, genellikle vergi incelemesi veya yasal gereklilikler nedeniyle iade edilir. Vergi incelemesi: Vergi inceleme tutanağı imzalandıktan sonra, inceleme başında teslim alınan defter belgeler, mükellefe bir tutanakla iade edilir. Yasal gereklilikler: Defterlerin, faaliyetlerini ve ticari işlemlerini kaydetmek amacıyla tutulması ve belirli süreler içinde ibraz edilmesi yasal bir zorunluluktur.

    Geri gelen ürün neden iade edilir?

    Geri gelen ürün, çeşitli nedenlerle iade edilebilir: 1. Hatalı, kusurlu veya yanlış ürün gönderimi: Satıcıdan kaynaklı kusurlar nedeniyle ürün arızalıysa veya hatalı ise iade edilebilir. 2. Müşteri ihtiyacı ile ürün uyumsuzluğu: Müşterinin ürünü beğenmemesi, beden uymaması gibi durumlar iade sebebi olabilir. 3. Sipariş iptali: Ürünün sipariş iptal edilmesi durumunda da iade işlemi yapılır. 4. Yasal düzenlemeler: Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'a göre, bazı ürün grupları (hijyen ürünleri, son kullanma tarihi geçebilecek ürünler vb.) iade edilemez. İade süreci, ürünün teslim alınmasından itibaren 14 gün içinde gerçekleştirilmelidir.