• Buradasın

    Devlet planlama teşkilatı ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Devlet Planlama Teşkilatı (DPT), Türkiye'nin ekonomik ve sosyal kalkınmasını hızlandırmak amacıyla kurulmuş bir kurumdu 14. Başlıca görevleri:
    • Hükümete danışmanlık yapmak: Ekonomik, sosyal ve kültürel politikaların belirlenmesinde hükûmete müşavirlik etmek 12.
    • Kalkınma planları ve yıllık programlar hazırlamak: Bakanlıkların ve kamu kurum ve kuruluşlarının faaliyetlerini koordine etmek 12.
    • Uygulamayı takip etmek: Kalkınma planlarının ve yıllık programların uygulanmasını takip ve koordine etmek, gerekli değişiklikleri yapmak 12.
    • Teşvik ve düzenleme yapmak: Özel sektör ve yabancı sermaye faaliyetlerinin plan hedefleriyle uyumlu şekilde yürütülmesini teşvik ve tanzim edecek tedbirleri tespit ve teklif etmek 2.
    DPT, 2011 yılında Kalkınma Bakanlığı olarak yeniden organize edilmiş, 2018'de ise Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı'na dönüştürülmüştür 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Devlet Planlama Teşkilatı ne zaman kuruldu?

    Devlet Planlama Teşkilatı (DPT), 5 Ekim 1960 tarihinde kurulmuştur.
    A solemn group of mid-20th century Turkish officials in formal suits standing before a grand government building, holding rolled-up blueprints, with Ankara's modern skyline in the background.

    Devlet Planlama Teşkilatını kim kurdu?

    Devlet Planlama Teşkilatı (DPT), Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti tarafından 5 Ekim 1960 tarihinde kurulmuştur.

    Genel olarak devlet teşkilatı soruları nelerdir?

    Genel olarak devlet teşkilatı ile ilgili bazı sorular: Boş bırakılan yere getirilecek ifade: "........ ilkesi, devlet organları arasında üstünlük sıralaması anlamına gelmez. Belli devlet yetki ve görevlerinin kullanılmasından ibaret olup bununla sınırlı, medeni bir iş bölümü ve işbirliği olduğunu anlatır". Doğru cevap: Güçler ayrılığı. Yanlış ifade: "Yargı yetkisi Cumhurbaşkanı adına mahkemelerce kullanılır". Doğru cevap: "Hakimler; anayasaya, kanuna ve hukuka uygun olarak vicdani kanaatlerine göre hüküm verirler". Açıklama: Genel yönetimin üstlendiği kamu hizmetlerini yerine getirmekle görevli olan bakanlıkların düzenlenmesinde uyulması zorunlu olan ve kanunda tek tek sayılmış olan ilkeler nelerdir? Doğru cevap: "İdarenin bütünlüğü; etkili bir idare, işbölümü, kontrol ve koordinasyon sağlanması; görev çakışması ve israftan kaçınılması". Açıklama: "Ülkemizde ... temel yönetsel görevleri genel (merkezi) yönetimi oluşturan kuruluşlarca yürütülür. Genel yönetimin merkez örgütü, Cumhurbaşkanı, Başbakan ve Bakanlar Kurulu, Bakanlıklar ve Bakanlardan oluşur. Genel yönetim, üzerine aldığı hizmetleri ... ekonomik ve toplumsal koşullara, ülkenin coğrafya durumuna göre yürütmek için ... örgütlenmiştir". Doğru cevaplar: Boş 1: Devletin. Boş 2: Hizmetin gereklerine. Boş 3: Taşrada.

    Devlet teşkilatı kaça ayrılır?

    Devlet teşkilatı, iki ana kategoriye ayrılır: 1. Merkezden Yönetim (Merkezi İdare): Merkez Teşkilatı: Cumhurbaşkanı, Başbakan, Bakanlar Kurulu ve bakanlıklardan oluşur. Taşra Teşkilatı: İl, ilçe ve bucak yönetimlerinden oluşur. 2. Yerinden Yönetim: Mahalli İdareler (Yerel Yönetimler): İl, belediye ve köylerin kendi ihtiyaçlarını karşılamak üzere örgütlenmiş yapılardır. Hizmet Bakımından Yerinden Yönetim Kuruluşları: Belirli kamu hizmetlerini tüzel kişiliğe sahip olarak yürüten kuruluşlardır.

    Kalkınma projeleri nelerdir?

    Bazı kalkınma projeleri şunlardır: On İkinci Kalkınma Planı (2024-2028). Sürdürülebilir Sosyo-Ekonomik Uyum İçin Girişimcilik Kapasitesinin Geliştirilmesi (ENHANCER) Projesi. Sosyal Girişimcilik, Güçlendirme ve Uyum Projesi (SEECO). Kovid-19 Krizine Yanıt ve Dayanıklılık Projesi. Digital Way İşten Sosyal Uyuma Projesi - Business to Social Cohesion. Türkiye Sosyal Kapsayıcı Yeşil Geçiş (SoGreen) Projesi. Kırsal Ekonomik Faaliyetlerin Çeşitlendirilmesi ve Geliştirilmesi. Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP). Doğu Anadolu Projesi (DAP). Konya Ovaları Projesi (KOP). Doğu Karadeniz Bölgesel Gelişim Projesi (DOKAP). Zonguldak, Bartın, Karabük Projesi (ZBK). Yeşilırmak Havza Gelişim Projesi.

    5018 sayılı kanun stratejik planlama nedir?

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na göre stratejik planlama, kamu idarelerinin orta ve uzun vadeli amaçlarını, temel ilke ve politikalarını, hedef ve önceliklerini, performans ölçütlerini, bunlara ulaşmak için izlenecek yöntemler ile kaynak dağılımlarını içeren plandır. Bu kanun kapsamında stratejik planlamanın amaçları arasında: Kalkınma planları ve programlarda yer alan politika ve hedefler doğrultusunda kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde elde edilmesi ve kullanılmasını sağlamak; Hesap verebilirliği ve mali saydamlığı sağlamak; Kamu hizmetlerinin istenilen düzeyde ve kalitede sunulabilmesini temin etmek yer alır. Stratejik planlama süreci, kamu idarelerinin katılımcı yöntemlerle misyon ve vizyonlarını oluşturmalarını, stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler belirlemelerini, performanslarını önceden belirlenmiş göstergeler doğrultusunda ölçmelerini ve bu sürecin izleme ve değerlendirmesini yapmalarını içerir.

    Cumhurbaşkanlığı Devlet Planlama Raporları nelerdir?

    Cumhurbaşkanlığı Devlet Planlama Raporları kapsamında aşağıdaki belgeler yer almaktadır: 1. Kalkınma Planı: Kamu idarelerinin orta ve uzun vadede odaklanmak istediği öncelikleri belirleyen, makro düzeyde bütçe hazırlama ve uygulama sürecini yönlendiren rapordur. 2. Orta Vadeli Program: Hükümet tarafından hazırlanan, yatırım, istihdam, üretim ve ihracatı önceleyen politikaları içeren rapordur. 3. Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı: Orta Vadeli Program dönemi boyunca gerçekleştirilecek eylemleri ve hedefleri detaylandıran rapordur. 4. Stratejik Plan: Kamu idarelerinin stratejik amaç ve hedeflerini, performans göstergelerini ve stratejilerini içeren rapordur.