• Buradasın

    Defter Beyan'da yıl sonu işlemleri nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Defter Beyan Sistemi'nde yıl sonu işlemleri şu şekilde yapılır:
    1. Dönem ve Defter Seçimi: Sisteme giriş yapıldıktan sonra, sol menüde yer alan "Sistem Yönetimi" başlığı altındaki "Defter İşlemleri" menüsünden işlem yapılacak dönem ve defter seçilir 23.
    2. Hesap Özeti Oluşturma: "Muhasebe Bilgileri" başlığı altındaki "Hesap Özeti" menüsünden hesaplama türü (ticari veya mali) seçilerek başlangıç ve bitiş tarihleri belirlenir ve "Oluştur" butonuna basılır 23.
    3. Gelir ve Gider Kayıtları: Gelir ve gider kayıtları, "Gelir Ekle" seçeneği üzerinden belge bilgisi ve gelir kalemleri girilerek yapılır 14.
    4. Z Raporları ve Emtia Girişi: İşletme hesabına tabi mükellefler, Z raporlarını ve dönem sonu emtia girişini "Toplu Gelir Belgesi Ekle" menüsü üzerinden yapabilirler 2.
    5. Defter Görüntüleme: Seçilen dönem ve defter, "Defter" menüsü üzerinden görüntülenebilir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Defter beya kimler kullanabilir?

    Defter Beyan Sistemi aşağıdaki kişiler ve işletmeler tarafından kullanılabilir: 1. Serbest meslek erbapları: Doktorlar, avukatlar, mali müşavirler gibi serbest meslek sahipleri. 2. Basit usulde vergilendirilen mükellefler: Küçük işletmeler ve esnaflar. 3. İşletme hesabı esasına göre defter tutanlar: Gerçek kişi işletmeler. Bu sistemi kullanmak zorunda olanlar, 1 Ocak 2018 tarihinden itibaren (basit usul için) veya 1 Ocak 2019 tarihinden itibaren (diğer mükellefler için) başvuru yaparak sisteme dahil olmalıdır.

    Defter Beyan'da düzeltme beyannamesi ne zaman verilir?

    Defter Beyan Sistemi'nde düzeltme beyannamesi, hatalı beyannamenin verildiği döneme ilişkin olarak ve kanuni süresi içinde verilmelidir. Bu süre, hatanın olduğu kaydın ait olduğu aya ait KDV beyannamesinin verilmesi gereken son gündür; takvim yılının son ayına ait kayıtlar için ise o yıla ait gelir vergisi beyannamesinin verilmesi gereken son gündür.

    Defter beyan bilançoya geçiş noter tasdili nasıl yapılır?

    Defter-Beyan Sistemi'nde bilançoya geçiş için noter tasdili gerekmemektedir. Bilançoya geçiş işlemleri şu şekilde yapılır: 1. Sisteme giriş yapıldıktan sonra sol menüden "Sistem Yönetimi" başlığı altındaki "Defter İşlemleri" menüsü tıklanır. 2. Açılan ekranda ilgili yıl seçilerek o yıla ilişkin tüm defter bilgileri görüntülenir. 3. İşletme Defteri satırında yer alan "İşlem Yap" butonu tıklandığında "Bilançoya Geçiş Yap" seçeneği seçilir. 4. Gerekli bilgiler doldurulup "Onayla" butonuna basıldığında işlem tamamlanır.

    Defter Beyan Sistemi KDV 1 ve 2 nasıl verilir?

    Defter Beyan Sistemi üzerinden KDV-1 ve KDV-2 beyannameleri vermek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Sisteme giriş yaptıktan sonra, sol menüde yer alan "Beyannameler" başlığı altından "KDV-1" veya "KDV-2" seçeneğini tıklayın ve ilgili beyannamenin dönemini seçin. 2. "Oluştur" butonuna basarak beyannamenin içerik bilgilerini ekrana getirin. 3. İlgili alanlar üzerinde defterden gerekli aktarımları ve manuel alanları doldurun. 4. "Onayla ve Kaydet" butonuna basın. 5. Daha sonra sol menüde yer alan "Mali Müşavir İşlemleri" başlığı altında yer alan "Beyanname İşlemleri" sekmesine tıklayın ve "Paket Gönderilecek" kutucuğunu işaretleyerek "Gönder" butonuna basın. Bu şekilde beyannameler elektronik ortamda gönderilmiş olacaktır.

    Defter beyan evrak sıralaması nasıl yapılır?

    Defter Beyan Sistemi'nde evrak sıralaması şu adımlarla yapılır: 1. Sisteme Giriş: Sol menüde "Sistem Yönetimi" başlığı altında yer alan "Defter İşlemleri" menüsü tıklanarak sisteme giriş yapılır. 2. Dönem ve Defter Seçimi: İşlem yapılacak dönem ve defter seçilerek "İşlem Yap" butonu tıklanır. 3. Varsayılan Ayar: Tekrar değişiklik yapılıncaya kadar her girişte aynı dönem ve defter üzerinde işlem yapmak için "Varsayılan Olarak Ayarla" seçimi yapılır. 4. Defter Görüntüleme: Başlangıç ve bitiş tarihleri seçilerek "Görüntüle" butonuna basıldığında defter görüntülenebilir. 5. Hesap Özeti: Sol menüde "Muhasebe Bilgileri" başlığı altında yer alan "Hesap Özeti" menüsü tıklanarak hesaplama türü seçilip "Oluştur" butonuna basıldığında hesap özeti görüntülenebilir. Evrakların toplu olarak sisteme eklenmesi için ise belirlenen formatta hazırlanan Excel dosyaları kullanılır.

    Defter Beyan özel onay ne zaman yapılır?

    Defter Beyan Sistemi'nde özel onay işlemleri şu şekilde yapılır: 1. Açılış Onayı: İlk defa veya yeniden işe başlama ile sınıf değiştirme hallerinde defterler kullanılmaya başlamadan önce, izleyen faaliyet dönemlerindeki açılış onayları defterlerin kullanılacağı faaliyet döneminin ilk gününde Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından elektronik olarak yapılır. 2. Kapanış Onayı: Defterlere ait oldukları takvim yılının son ayını takip eden dördüncü ayın sonuna kadar GİB tarafından elektronik ortamda kapanış onayı yapılır.

    Defter Beyan'da rapor nasıl çıkarılır?

    Defter Beyan Sistemi'nde rapor çıkarmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Sisteme giriş yaptıktan sonra, sol menüde "Muhasebe Bilgileri" başlığı altında yer alan "Hesap Özeti" menüsü tıklanır. 2. Hesaplama türü olarak "ticari" veya "mali" seçilir. 3. Başlangıç ve bitiş tarihleri girilerek "Oluştur" butonuna basılır. 4. Rapor, ekranda görüntülenebilir veya "Excel Çıktısı Al" ya da "PDF Çıktısı Al" butonlarına basılarak bilgisayara indirilip çıktı alınabilir.