Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Defter-Beyan Sistemi, mükelleflerin gelir, gider, çalışan, stok ve sabit kıymet gibi kayıtlarını elektronik ortamda tutmalarını ve bu kayıtlardan hareketle defterlerini oluşturarak beyannamelerini hazırlayıp onaylamalarını sağlar 34.
Sistemin çalışma adımları:
- Kayıt Tutma: Mükellefler, sistem üzerinden gelir ve gider kayıtlarını ekleyebilir 15.
- Defter Oluşturma: Kayıtlar üzerinden işletme defteri, serbest meslek kazanç defteri gibi defterler elektronik ortamda oluşturulur 35.
- Beyanname Hazırlama: Defterler esas alınarak vergi beyannameleri hazırlanır ve onaylanır 35.
- Saklama ve İbraz: Defterler ve beyannameler elektronik ortamda güvenli bir şekilde saklanır, istenildiğinde ibraz edilebilir 35.
- Vergi Beyannamesi Gönderimi: Hazırlanan beyannameler dijital ortamda ilgili makamlara gönderilir 45.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: