Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Bazı persona türleri:
- Kullanıcı (Müşteri) Personası: Gerçek müşterilere dayanarak oluşturulur ve demografik bilgiler, ilgi alanları, alışveriş alışkanlıkları gibi detayları içerir 23.
- Alıcı (Buyer) Personası: Satın alma davranışları, karar verme süreçleri ve tüketici psikolojisiyle oluşturulan pazarlama odaklı persona’dır 12.
- Kullanıcı Deneyimi (UX) Personası: Dijital platformlarda müşteri deneyimini optimize etmek için oluşturulur 3.
- Negatif Persona: İşletmenin hedef kitlesinde olmayan, ürün veya hizmetle ilgilenmeyen müşteri profillerini tanımlar 3.
- Temsili Persona: Gerçek kullanıcı verilerine dayalı, kurgusal ama veri destekli karakterlerdir 2.
- Prototip Persona: Tasarım sürecinin erken aşamalarında, hızlı çözüm üretmek için kullanılan taslak karakterlerdir 2.
- Marka Personası: Bir markanın sahip olduğu kişilik, değerler ve iletişim tarzını tanımlar 3.
- Müşteri Hizmetleri Personası: Kullanıcıların bir markanın müşteri hizmetlerini kullanırken nasıl bir persona geliştirebileceklerini anlamak için yaratılır 4.
- İçerik Personası: Video, görsel ve yazılı içeriklerin hangi hedef kitleye, ne şekilde hitap etmesi gerektiği ile ilgilidir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: