Persona, pazarlama alanında kullanılan bir terim olup, bir markanın hedef kitlesini daha yakından tanımasına yardımcı olan kurgusal bir kullanıcı profilidir 34.
Persona, yaş, meslek, alışkanlık, motivasyon ve ihtiyaç gibi detaylarla şekillendirilir 3. Bu sayede işletmeler, potansiyel müşterilerini daha iyi tanır, onların bakış açılarını kavrar ve daha etkili iletişim kurabilir 3.
Persona oluşturmanın bazı amaçları:
- Veri toplama ve analiz 12. Müşteri satın alma davranışları ve motivasyonları hakkında bilgi edinme 12.
- Pazarlama stratejisi belirleme 13. Hangi yolların izlenmesi gerektiğine karar verme 13.
- Müşteri memnuniyetini artırma 3. Müşteri yolculuğu haritalandırılırken karşılaşılabilecek zorlukları ve beklentileri öngörme 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: