Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Persona, pazarlama ve ürün geliştirme süreçlerinde hedef kitlenizi somutlaştırmanızı sağlayan, hayali ama gerçekçi müşteri profilleri anlamına gelir 12.
Bu profiller, gerçek müşteri verileri, pazar araştırmaları ve analizler temel alınarak oluşturulur ve aşağıdaki unsurları içerir:
- Demografik özellikler (yaş, cinsiyet, gelir, eğitim düzeyi vb.) 34;
- Psikografik detaylar (ilgi alanları, değerler, yaşam tarzı, hedefler, karşılaşılan sorunlar) 14;
- Davranış biçimleri (internet alışkanlıkları, alışveriş davranışları, tercih edilen medya kanalları) 14;
- İhtiyaçlar ve çözümler (ürün veya hizmetlere olan talepler ve bu ihtiyaçların nasıl karşılanabileceği) 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: