Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Board member (yönetim veya kurul üyesi), bir kurumun (örneğin, kamu şirketi veya kâr amacı gütmeyen kuruluş) işleyişini denetleyen yönetim organının bir parçasıdır 245.
Bazı görevleri:
- Strateji belirleme 35. Finansal belgeleri inceleyerek ve etik ile prosedürlere ilişkin politikalar belirleyerek şirketin genel yönünü belirler 4.
- Finansal yönetim 34. Şirketin mali işlerini ve finansal sorumlulukların gözetimini yönetir 34.
- Kaynak yönetimi 4. Şirketin kaynaklarını nasıl kullanacağını belirler ve kriz durumlarında (örneğin, yönetici skandalı) çözüm üretir 4.
- Gözetim 35. Yönetim ekibinin stratejik girişimleri yasal uyumluluk ve dürüstlükle yürütmesini sağlar 35.
- Paydaş ilişkileri 5. Kuruluşun misyonunu yerine getirmesini ve paydaşlara karşı yasal uyumluluğu ve hesap verebilirliği sağlar 5.
Yönetim kurulu üyeleri genellikle hissedarlar tarafından seçilir ve en az lisans derecesi ile birçok yıllık mesleki deneyime, genellikle de üst düzey yöneticilik deneyimine sahip olmaları gerekir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: