Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
4C ve 4P arasındaki fark, pazarlama yaklaşımlarının odağında yatmaktadır.
4P, ürün (Product), fiyat (Price), yer (Place) ve tanıtım (Promotion) bileşenlerini içeren klasik pazarlama karmasını ifade eder 24.
4C ise müşteri odaklı bir yaklaşımı temsil eder ve dört ana unsuru içerir:
- Müşteri değeri (Customer Value): Müşterinin ihtiyaçlarına göre ürün özelliklerinin belirlenmesi 23.
- Müşteri maliyeti (Customer Cost): Ürünün müşteri için en uygun şekilde fiyatlandırılması 23.
- Müşteriye kolaylık (Customer Convenience): Müşterinin ürünü kolayca satın alabilmesi için uygun koşulların yaratılması 13.
- Müşteri iletişimi (Customer Communication): Müşteri ile doğru ve empatik iletişim kurarak değerin tanıtılması 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: