Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
7P ve 4C, pazarlama stratejilerinde kullanılan kavramlardır.
7P, Philip Kotler tarafından geliştirilen genişletilmiş pazarlama karması modelidir ve aşağıdaki unsurları içerir:
- Product (Ürün) 24. Pazarlamanın temelini oluşturur ve firmanın sunduğu mal veya hizmetleri ifade eder 2.
- Price (Fiyat) 24. Ürünün fiyatlandırılması ve ürün maliyetinin dikkate alınması gereken bir unsurdur 2.
- Place (Yer) 24. Ürünlerin müşterilere nerede, ne zaman ve nasıl sunulacağını ve satılacağını içerir 2.
- Promotion (Promosyon) 24. İşletmenin müşterilere ürün ve hizmetleri hakkında nasıl bilgi vereceğini belirler 2.
- People (İnsanlar) 24. Hizmet sunumunda rol oynayan ve müşteri algılarını etkileyen tüm insan aktörleri ifade eder 5.
- Physical Evidence (Fiziksel Kanıt) 4. Müşterilerin işletmeyle edindiği deneyimin kalitesini kapsar 2.
- Process (Süreç) 24. Müşteriye ulaşma yolu olarak, işletmenin çalışmasını sağlayan lojistik, teslimat, ödeme ve operasyonlar gibi mekanizmaları içerir 2.
4C modeli ise müşteri odaklı bir stratejidir ve aşağıdaki unsurları içerir:
- Customer (Müşteri) 3. Üretilen ürünün, rakip işletmelerin teklifine göre müşterinin arzularına ve ihtiyaçlarına daha uygun olması gerektiğini vurgular 3.
- Cost (Maliyet) 3. Müşteriye doğru ürünü, daha düşük maliyetlerle ve daha rahat bir şekilde satmayı hedefler 3.
- Communication (İletişim) 3. Marka ile müşteri arasındaki iletişimin kurulmasına dayalıdır 3.
- Convenience (Kolaylık) 3. Hizmetin, müşteri için kolay erişilebilir ve kullanışlı olmasını sağlar 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: