Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
4C pazarlama, Philip Kotler tarafından geliştirilen ve müşteri odaklı bir pazarlama modelidir 13. Bu model, 4P pazarlama karmasının bir modifikasyonudur ve dört ana unsurdan oluşur:
- Müşteri Değeri (Customer Value) 13. Müşterilerin sorunlarına çözüm sunarak değer yaratma aşamasıdır 13.
- Müşteri Maliyeti (Customer Cost) 13. Ürünün fiyatı yanında, zaman ve enerji gibi diğer maliyetleri de dikkate alır 13.
- Müşteriye Kolaylık (Customer Convenience) 13. Müşterinin ürün veya hizmete kolayca erişebilmesi için sürecin basitleştirilmesi 13.
- Müşteri İletişimi (Customer Communication) 13. Müşteri ile etkili iletişim kurarak marka sadakatini artırma 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: