Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Bu model, Philip Kotler tarafından geliştirilmiş olup, 4P pazarlama modelinin bir modifikasyonudur 25. 4P, ürün, fiyat, yer ve tanıtım öğelerini kapsarken, 4C'de odak noktası üretilen ürün değil, müşteridir 24.
4C pazarlama modelinin unsurları şunlardır:
- Customer value (Müşteri değeri) 24. Müşterilerin sorunlarına çözüm bulunarak değer yaratılması 24.
- Customer cost (Müşteri maliyeti) 24. Müşterinin ürün veya hizmet için ödediği toplam maliyetin (zaman, enerji, para) göz önünde bulundurulması 24.
- Customer convenience (Müşteriye kolaylık) 24. Ürünün veya hizmetin müşterilere ne kadar kolay sunulduğunun sağlanması 24.
- Customer communication (Müşteri iletişimi) 24. Şirketler ile tüketiciler arasında iki yönlü bir iletişim kurulması 24.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: