Buradasın
1 sayfalık pazarlama planı nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
1 sayfalık pazarlama planı, pazarlama faaliyetlerinin ne, neden ve nasıl olduğuna dair temel bilgileri içeren, genellikle tek bir sayfada özetlenmiş bir yol haritasıdır 15.
Bu tür bir plan, genellikle aşağıdaki unsurları içerir:
- Yönetici özeti 1. Şirketin kısa bir özeti ve pazarlama planının temel çıkarımları 1.
- Pazarın ve rekabetin tanımı 1. Mevcut piyasa durumu ve rakiplerin analizi 1.
- Hedef müşteri tanımı 1. Hedef kitlenin veya alıcı kişiliğinin açıklaması 1.
- Pazarlama hedefleri 12. Neyin başarılmak istendiğinin net bir şekilde belirtilmesi 12.
- Strateji ve taktikler 14. Bir veya daha fazla üst düzey pazarlama stratejisi ve taktikleri 14.
1 sayfalık pazarlama planı, genellikle daha yaratıcı bir sunum için infografik, sunum veya etkileşimli bir web sayfası olarak da tasarlanabilir 1.
Bu tür bir plan, Allan Dib'in "1 Sayfalık Pazarlama Planı: Yeni Müşteriler Edinin, Daha Fazla Para Kazanın ve Kalabalıktan Sıyrılın" adlı kitabında detaylı olarak ele alınmaktadır 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: