Tedarik zinciri yönetimi (SCM), bir ürünün hammadde temininden başlayarak, üretim, depolama ve tüketiciye ulaştırılmasına kadar rol oynayan bireyler ve şirketlerden oluşan ağın koordinasyonudur. SCM'nin temel amacı: - maliyetleri düşürmek, - müşteri memnuniyetini artırmak, - operasyonel verimliliği sağlamaktır. Tedarik zinciri yönetiminin süreçleri: 1. Planlama: Ürün veya hizmetin maliyet hesabı yapılarak üretim sürecinin şekillendirilmesi. 2. Satın alma: Üretim için gerekli tüm malzeme ve hammaddelerin temini. 3. Üretim: Malzemelerin doğru planlanması ve kaliteli üretim. 4. Stok/envanter yönetimi: Stok durumlarının kontrol edilmesi ve üretimin buna göre devam etmesi. 5. Depolama: Ürünlerin depolanması ile ilgili süreçlerin yönetilmesi. 6. Teslimat ve dağıtım: Ürünlerin depodan müşteriye, toptancıya veya perakendeciye teslimatı. 7. Sipariş yönetimi: Ürünün kaliteli, hızlı, hasarsız ve doğru bir şekilde müşteriye ulaştırılması.