Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Reklamlarda mecazi dil, müşterinin dikkatini çekmek ve ürünü en iyi şekilde satmak amacıyla kullanılır 3.
Mecazi dilin reklamlarda nasıl kullanıldığına dair bazı örnekler:
- Kinaye: "Günü Activya’yla bitirin, içiniz rahat olsun" reklamında, "içiniz rahat olsun" ifadesiyle hem sindirim sorununun ortadan kalkması hem de güvenle tüketilebilecek bir ürün olduğu anlamı vurgulanır 3.
- Tevriye: "Bi’kilim yeter sevgilim, Kilim Mobilya" reklamında, "bi’kilim yeter" ifadesinin akla gelen ilk anlamı, az eşyaya kanaat ederek bir kilimin yeterli olması iken, aslında "kilim" kelimesiyle mobilya adı kastedilir ve "Kilim Mobilya ile yeni bir ev kurmak için tek başına yeterli olduğu" mesajı verilir 3.
- Deyim ve kişileştirme: "Algoritma beni yargılıyor" reklamında, algoritma insan gibi düşünülerek kişileştirme yapılmıştır 1.
Ayrıca, sosyal medyada yapılan reklamlarda mecazi dil, tüketici katılımını artırmak için kullanılabilir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: