Buradasın
Onaylı iş güvenliği defteri nasıl kullanılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Onaylı iş güvenliği defteri, işyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanı tarafından yapılan tespit ve tavsiyelerin kaydedildiği, seri numaralı ve sayfaları bir asıl iki kopyalı defterdir 12. Bu defterin kullanımı şu adımlarla gerçekleştirilir:
- Onay Süreci: Defter, işyerinin bağlı bulunduğu Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlükleri veya noter tarafından onaylanır 12.
- İşveren İmzası: Defter, iş güvenliği uzmanı, işyeri hekimi ve işveren tarafından birlikte veya ayrı ayrı imzalanır 1.
- Kayıt Tutma: Onaylı defterde, iş yerinde yürütülen tüm iş sağlığı ve güvenliği faaliyetlerine ilişkin kayıtlar tutulur 15.
- Denetimlerde Sunum: Teftişe yetkili iş müfettişleri istediğinde, işveren onaylı defteri göstermek zorundadır 1.
- Yeni İşverene Aktarım: Çalışanın işyerinden ayrılması durumunda, yeni işveren çalışanın kişisel sağlık dosyasını talep ettiğinde, önceki işveren dosyanın bir örneğini onaylayarak bir ay içinde gönderir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: