• Buradasın

    Kent bilgi sisteminde numarataj nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kent bilgi sisteminde numarataj, belediye mücavir alan sınırları içerisinde bulunan meydan, bulvar, cadde, yol, sokaklar ile bunlara cephesi bulunan yapılara adres tespiti yaparak herhangi bir toprak parçası veya binanın coğrafi konumunu ve işlev açısından tanımlanmasını sağlamaktır 1.
    Numarataj işlemleri, yerel yönetimlerin Kent Bilgi Sistemi (KBS) çalışmalarının önemli basamaklarından biridir 3. Bu işlemler sayesinde:
    • Belediye sınırları içerisinde var olan taşınmazların takibi yapılabilir 3.
    • Belediye gelirlerinin artırılması sağlanabilir 3.
    • Kanuna aykırı yapılaşma ve beyan hataları gibi durumların önüne geçilebilir 3.
    Numarataj işlemleri, büyükşehir olmayan şehirlerde ilçe belediye yetkisindedir 1. Büyükşehirlerde ise İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’ne bağlı Numarataj Şefliği tarafından yürütülür 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kent bilgi sistemi ne işe yarar?

    Kent bilgi sistemi (KBS), kent ve kentliye ait bilgilerin toplanması, uygun yazılım ve donanımlarla bir veritabanına aktarılması, veriler arasındaki ilişkilerin kurulması, yönetilmesi ve doğru sorgulamalar ile analizlerin yapılarak kentin hizmetlerinin en iyi şekilde gerçekleştirilmesini sağlamak amacıyla kullanılır. KBS'nin bazı işlevleri: Doğru karar verme: Kent yöneticilerine doğru ve hızlı karar alma imkanı tanır. Zaman ve emek tasarrufu: Klasik yöntemlere göre daha kısa sürede ve az personelle işlem yapılmasını sağlar. Hizmet kalitesi artışı: Yatırım kararlarında ve kentliye sunulan hizmetlerde somut çözümler üretir. Ekonomik kazanç: Belediye gelirlerini takip ve tahsil ederek gelir kayıplarını azaltır. Denetim ve güvenlik: Gecekondu ve kaçak yapılaşmaları tespit ederek güvenli ve huzurlu bir yaşam alanı oluşturur. Acil durum yönetimi: Yangın, kaza ve doğal afetlerde hızlı müdahale imkanı sağlar.

    Numarataj sıralaması nasıl yapılır?

    Numarataj sıralaması hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, numarataj belgesi almak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Dilekçe Hazırlama: Adres Yönetim Şefliği evrak servisinden temin edilen matbu dilekçe doldurulur. 2. Bilgilerin Belirtilmesi: Dilekçede binanın bulunduğu il, ilçe, mahalle, varsa ada, parsel ve sokak ismi ile bağımsız bölümlerin mesken mi yoksa işyeri mi olduğu yazılır. 3. Gerekli Evrakların Hazırlanması: Başvuru sahibinin kimlik fotokopisi, yapıya ait tapu veya iskân belgesi, şirket ise şirket kaşesi veya imza sirküsü gibi belgeler hazırlanır. 4. Başvurunun Yapılması: Hazırlanan dilekçe ve belgelerle Numarataj servisine başvuru yapılır. 5. Harç Ödemesi: Mesken veya işyeri daha önce numarataj harcı ödemediyse, ilgili belediyeye harç ödenir. Numarataj belgesi, büyükşehir olmayan şehirlerde ilçe belediye yetkisindedir.

    Kent rehberi ve kent bilgi sistemi aynı mı?

    Kent rehberi ve kent bilgi sistemi kavramları birbirine yakın olsa da tam olarak aynı şey değildir. Kent rehberi, şehir içi mekânsal verilerin dijital ortamda yönetilmesini sağlayan bir bilgi sistemidir. Kent bilgi sistemi ise, kent ve kentliye ait bilgilerin toplanması, uygun yazılım ve donanımlar kullanılarak bir veritabanına aktarılması, verilerin yönetilmesi ve analizlerin yapılarak kentin hizmetlerinin gerçekleştirilmesini sağlayan bir sistemdir.

    Numarataj sorgulama nasıl yapılır?

    Numarataj sorgulama işlemi, ilçe belediyelerinin Numarataj Şefliklerine başvuru yaparak gerçekleştirilebilir. Başvuru için gerekli adımlar: 1. Matbu dilekçe hazırlanması. 2. Gerekli belgelerin hazırlanması. 3. Başvurunun yapılması. Ayrıca, bazı belediyeler numarataj talep sorgulama hizmetleri sunmaktadır. Örneğin, Kayseri Büyükşehir Belediyesi'nin CBS sisteminde, 11 haneli TC kimlik numarası, ilçe ve ada/parsel bilgileri ile sorgulama yapılabilir. Numarataj işlemleri için detaylı bilgi almak amacıyla ilgili belediye ile iletişime geçilmesi önerilir.

    Numaratajla adres aynı şey mi?

    Numarataj ve adres aynı şey değildir, ancak numarataj belgesi, adres belirlenmesinde kullanılan bir belgedir. Numarataj belgesi, belediye mücavir alan sınırları içerisinde bulunan meydan, bulvar, cadde, yol, sokaklar ile bunlara cephesi bulunan yapılara adres tespiti yapılmasını ve herhangi bir toprak parçası veya binanın coğrafi konumunun ve işlevinin tanımlanmasını sağlar. Adres ise, bir kimsenin sürekli kalma niyetiyle oturduğu yerdir ve yerleşim yeri olarak tanımlanır.

    Kent yönetim bilgi sistemi neleri kapsar?

    Kent yönetim bilgi sistemi (KBS), bir kente ait grafik ve grafik olmayan verilerin temin edilmesi, uygun bir mekânsal bilgi sistemi ortamında güncellenerek yönetilmesi suretiyle kent yönetimi ve kentli hizmetlerinin sunumunda etkili çözümler sunan, CBS destekli bir sistemdir. KBS'nin kapsadığı bazı unsurlar şunlardır: Adres bilgi sistemi. Altyapı modülü. Acil durum modülü. Çevre modülü. İmar, planlama, altyapı gibi mekânsal veriler. KBS, yerel yönetimlerin tüm iş süreçlerinin yönetimini kapsayacak biçimde tasarlanabilir.

    Kent Bilgi Sistemi'nde hangi veriler bulunur?

    Kent Bilgi Sistemi'nde (KBS) bulunan bazı veriler: Topoğrafik veriler: Geometrik veriler, jeolojik yapı, ağaçlar ve bitki örtüsü. Tüzel veriler: Taşınmazların sınır ve yüzeyi, mülkiyet bilgileri, taşınmazların değeri. Teknik donanım verileri: Su ve kanalizasyon verileri, enerji tesisleri. Ekonomik ve sosyal veriler: Nüfus bilgileri, istihdam bilgileri, konut alanları, sağlık hizmetleri verileri. Altyapı bilgileri: Kentin altyapı haritaları, imar planları. Bina, işyeri, konut envanterleri: Kentteki yapıların bilgileri. Yerel vergi kayıtları: Emlak, çevre temizlik ve diğer vergi bilgileri. Bu veriler, KBS'nin kent yönetimi ve kentli hizmetlerinin sunumunda etkili çözümler sunmasını sağlar.