Buradasın
Kent yönetim bilgi sistemi neleri kapsar?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kent yönetim bilgi sistemi (KBS), bir kente ait grafik ve grafik olmayan verilerin temin edilmesi, uygun bir mekânsal bilgi sistemi ortamında güncellenerek yönetilmesi suretiyle kent yönetimi ve kentli hizmetlerinin sunumunda etkili çözümler sunan, CBS destekli bir sistemdir 14.
KBS'nin kapsadığı bazı unsurlar şunlardır:
- Adres bilgi sistemi 1. Adres bilgileri, kadastro bilgileri, yapı bilgileri, vergi dairesi bilgileri, nüfus bilgileri gibi detaylara erişim sağlar 1.
- Altyapı modülü 1. Altyapı kurumlarının grafik verilerini sözel verilerle birlikte tek bir platformda toplar 1.
- Acil durum modülü 1. Deprem ve sanayi kaynaklı vakalar gibi risk durumlarında yardım ekiplerinin hızlı ulaşmasını sağlar 1.
- Çevre modülü 1. Çevre kirliliği ile ilgili verileri takip eder ve eşik değerler aşıldığında uyarı mekanizmalarını devreye sokar 1.
- İmar, planlama, altyapı gibi mekânsal veriler 24.
KBS, yerel yönetimlerin tüm iş süreçlerinin yönetimini kapsayacak biçimde tasarlanabilir 2. Ayrıca, sadece personel, muhasebe, nikâh gibi iş süreçlerinin yönetimini içeren yönetim bilgi sistemleri veya imar, planlama, altyapı gibi mekânsal verilerin yönetildiği bilgi sistemleri şeklinde oluşturulabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: