Employee (çalışan) ve staff (personel) arasındaki temel fark, employee teriminin bireysel bir çalışanı, staff teriminin ise bir organizasyondaki tüm çalışanları (hem bireysel hem de kolektif olarak) ifade etmesidir. Employee: Şirketle resmi bir istihdam sözleşmesi vardır. Belirli görev ve sorumlulukları bulunur. Genellikle maaş veya saatlik ücret alır, belirli haklara ve yasal korumalara sahiptir. Staff: Çalışanları, yöneticileri ve destek personelini kapsar. Organizasyonun hedeflerine ulaşmak için birlikte çalışır. Üst düzey personel, ikramiye, hisse senedi opsiyonları gibi ek tazminat alabilir. Tüm çalışanlar personeldir, ancak tüm personel çalışan değildir; örneğin, serbest çalışanlar veya danışmanlar personel olarak kabul edilir ancak çalışan olarak kabul edilmez.