• Buradasın

    Dil Zenginlikleri Projesi Ekim Ayı Eylem Planı Nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi Ekim Ayı Eylem Planı şu faaliyetleri içerir:
    • Proje tanıtımı: Bakanlık tarafından paylaşılan tanıtım videosu ve uygulama kılavuzu ile projenin tanıtımı yapılır 45.
    • Ailelerin bilgilendirilmesi: Proje hakkında haber mektubu, bülten ve afişler hazırlanır, velilerle çevrimiçi veya yüz yüze toplantılar yapılır 4.
    • Sözel dil becerileri etkinliği: Çocukların sözel dil becerilerini geliştirmeye yönelik bir etkinliğe aileler gözlemci olarak katılır 4.
    • Ortak etkinlik: Ailelerin ve çocukların birlikte katılacağı bir faaliyet gerçekleştirilir 4.
    • Bilen Oturur etkinliği: Sınıflarda eş anlamlı kelimeler ile "Bilen Oturur" etkinliği yapılır 45.
    • Pano çalışmaları: Klasik eserler konulu pano çalışmaları yapılır 5.
    • Sözlük tasarım yarışması: Öğrencilerin katılımıyla sözlük tasarım yarışması düzenlenir 45.
    Bu plan, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için geçerlidir 13.

    Konuyla ilgili materyaller

    Dilimizin zenginlikleri eylem planı nedir?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi Eylem Planı, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Türkiye genelindeki tüm eğitim kademelerinde uygulanan bir projenin eylem adımlarını içerir. Projenin amacı, öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımasını ve kültür taşıyıcısı olan sözcüklerle buluşmasını sağlamaktır. Eylem planı kapsamında şu etkinlikler yer alır: sözlük okuma etkinlikleri; aile buluşmaları; etkileşimli kitap okumaları; uzman davetleri; şiir ve beyit ezberleme; Türk klasikleri okuma; dört dil becerisine yönelik yazı ve video üretimi. Eylem planlarına, tegm.meb.gov.tr adresinden ulaşılabilir.

    Dilimizin zenginlikleri projesi için ne tür sözler?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi için kullanılabilecek söz türlerinden bazıları şunlardır: Mecaz anlamlı kelimeler. Çok anlamlı kelimeler. Kültür taşıyıcısı kelimeler. Yeni öğrenilen kelimeler. Proje kapsamında kullanılabilecek etkinlik örnekleri arasında "Anlat Bakalım", "Bilen Oturur", "Anlamını Bul" gibi etkinlikler bulunmaktadır.

    Dilimizin Zenginlikleri Kasım ayı raporu nasıl hazırlanır?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi Kasım Ayı Raporu hazırlanırken aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Ailelerin Bilgilendirilmesi: Proje hakkında haber mektubu, bülten ve afişler hazırlanarak ailelere ulaştırılır. 2. Toplantılar ve Etkinlikler: Veliler ve çocuklarla etkileşimli kitap okuma, nesnelerle hikaye oluşturma gibi etkinlikler düzenlenir. 3. Pano ve Sergi Çalışmaları: Klasik eser okuma pano çalışmaları ve sözlük tasarım yarışmaları gibi etkinlikler yapılır. 4. Kelime Oyunları ve Etkinlikler: Bilen Oturur, Kelime Avı, Kelime Eşleştirme gibi etkinlikler gerçekleştirilir. 5. Değerlendirme: Yapılan etkinliklerin sonuçları değerlendirilir ve öğrencilerin projeye katılımı ve kazanımları analiz edilir. Rapor, bu faaliyetlerin detaylarını, katılan öğrenci ve veli sayılarını, geri bildirimleri ve gözlemleri içermelidir. Örnek raporlar ve dokümanlar için webdeogren.com ve eduhol.com gibi siteler ziyaret edilebilir.

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi hikaye yazma nasıl yapılır?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında hikaye yazmak için aşağıdaki yöntemler uygulanabilir: Hikaye Kartı Hazırlama: Öğretmen tarafından seçilen bir kitap uygun okuma yöntemiyle okunur. Söyle-Çiz: Öğretmen tarafından seçilen bir kitap okunur. Hikaye Tamamlama: Öğretmen, seçilen kitabı uygun bir yerde sonlandırır ve çocukların hikayeyi devam ettirmesini ister. Ayrıca, proje kapsamında kelime bulma oyunları, anlat bakalım, bilen oturur gibi etkinlikler de hikaye yazma becerilerini destekleyebilir.

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi hatırlatmaca nasıl yapılır?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında hatırlatmaca etkinliği şu şekilde yapılır: 1. Hazırlık: Öğretmen, hatırlatmaca etkinliği hakkında öğrencilere ayrıntılı bilgi verir ve etkinliğin amacını açıklar. 2. Örnek Bulmaca: Öğretmen, sınıfta bir örnek bulmaca gösterir ve öğrencilerle birlikte çözer. 3. Uygulama: Öğrenciler, kendi bulmacalarını hazırlar ve sınıfta paylaşır. 4. Öğretmen Rehberliği: Öğretmen, öğrencilere rehberlik eder ve gerekli açıklamaları yapar. Hatırlatmaca, belirlenen kelimelerle başka kelimeleri çağrıştırmayı hedefleyen bir aktivitedir.

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi anlamın bul etkinliği nasıl yapılır?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında yapılan "Anlamını Bul" etkinliği şu şekilde yapılır: 1. Kelime Seçimi: Oyun için hazırlanmış kelimeler içi görünmeyen bir torba içine alınır. 2. Takımlar ve Oyuncular: Her takımdaki birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü oyuncular belirlenir. 3. İlk Oyuncunun Görevi: İlk takımın ilk oyuncusu torbadan bir kelime seçer ve bu kelimeyi diğer oyunculara göstermez. 4. Kelime Anlatımı: Oyuncu, seçilen kelimeyi, eğer varsa altında küçük puntolarla yazılı kelimeleri kullanmadan, imalar ile dolaylı yoldan anlatmaya çalışır. 5. Puanlama: Eğer ikinci oyuncu anlatılan kelimeyi bilirse takım bir puan alır. 6. Sırayla Devam: Sırayla diğer takımların birinci ve ikinci oyuncuları da yarışır. 7. İkinci Tur: Tüm takımların ilk turu tamamlanınca, ikinci oyuncular torbadan birer kelime çeker ve üçüncü sıradaki takım arkadaşlarına anlatmaya çalışır. Etkinlik, proje kapsamında öğrenilen kelimelerle oynanır ve takımlar arasında heyecanlı bir yarışma ortamı yaratır.

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi Sözlük Tasarım Yarışması Nasıl Yapılır?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi Sözlük Tasarım Yarışması şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. Konu Seçimi: Sözlük, belirli bir konu üzerine (eğitim, spor, tarih, mizah vb.) tematik olarak hazırlanacaktır. 2. Araştırma: Sözlüğünde yer alacak kelimeleri belirlemek için kitaplar, makaleler ve internet kaynakları gibi çeşitli kaynaklardan araştırma yapılır. 3. Maddebaşı Seçimi ve Tanımı: Araştırma sonucunda belirlenen kelimeler, açık ve anlaşılır şekilde tanımlanır. 4. Örnek Cümleler: Maddebaşı tanımları, örnek cümlelerle desteklenir. 5. Görsel Ekleme: Sözlük, resimli, çizimli veya şekilli olarak hazırlanabilir. 6. Düzenleme: İçeriğin ve tasarımın gözden geçirilerek gerekli düzenlemelerin yapılması. 7. Teslim: Yarışmaya katılacak sözlükler, belirlenen kurallara uygun şekilde hazırlanır ve ilgili mercilere teslim edilir. Yarışma Şartları: Öğrenciler yarışmaya yalnızca 1 sözlük ile katılabilir. Sözlükler özgün bir şekilde hazırlanmalıdır. Sözlükler, belirlenen kelime sayısını içermelidir (ilkokul 50-75, ortaokul 75-100, lise 100-150). Değerlendirme: Yarışmaya katılan eserler, ilçelerde ve il komisyonları tarafından değerlendirilir. Değerlendirme kriterleri arasında tasarımın işlevselliği, estetik, imlâ kuralları ve içerik zenginliği bulunur.