• Buradasın

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi anlamın bul etkinliği nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    "Anlamını Bul" etkinliği, Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında şu şekilde yapılır:
    1. Hazırlık: Proje için hazırlanmış kelimeler, içi görünmeyen bir torba içine alınır 14.
    2. Yarışmanın Başlangıcı: Her takımdaki birinci oyuncu, torbadan bir kelime seçer ve bu kelimeyi diğer oyunculara göstermez 4.
    3. Anlatım: Oyuncu, seçtiği kelimeyi, eğer varsa altında küçük puntolarla yazılı kelimeleri kullanmadan, imalar ve dolaylı anlatımlarla diğer oyunculara anlatmaya çalışır 45.
    4. Başarı Ölçüsü: Eğer ikinci oyuncu, anlatılan kelimeyi bilirse takım bir puan kazanır 4.
    5. Tekrar: Tüm takımların ilk turu tamamlanınca, ikinci oyuncular birer kelime daha seçerek üçüncü sıradaki takım arkadaşlarına anlatmaya çalışırlar ve etkinlik bu şekilde devam eder 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Dilimizin zenginlikleri projesi için ne tür sözler?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında kullanılabilecek bazı sözler şunlardır: 1. "Türkçe, dünyanın en zengin dillerinden biridir". 2. "Ana dil, çocukların akademik başarılarında önemli rol oynar". 3. "Dilimiz, bizi bir arada tutan önemli bir referans kaynağıdır". 4. "Kullanılmayan kelimelerimizin tekrar kullanıma sokulması için çaba sarf etmeliyiz". 5. "Türkçemizin zenginliklerini keşfetmek, milletimizin kültür birikimini yeniden tanımak demektir".

    Dilimizin zenginlikleri projesi roller tartışıyor nedir?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi "Roller Tartışıyor" etkinlikleri, ortaokul düzeyindeki öğrenciler için düzenlenen, hem eğlenceli hem de öğretici etkinliklerdir. Bu etkinlikler sayesinde öğrenciler: Farklı bakış açılarını keşfedebilir ve empati kurmayı öğrenebilirler. İletişim becerilerini geliştirebilirler. Yaratıcılıklarını teşvik edebilirler. Kültürel farkındalık kazanabilirler. Bu tür etkinlikler için önerilen bazı örnekler şunlardır: Tarihi kişilikleri canlandırma. Meslekleri deneyimleme. Geleceğin dünyasını tasarlama. Bu etkinlikler, öğrencilerin bilgi edinmenin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yeni şeyler üretmelerini sağlar.

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında etkileşimli kitap okuma etkinliğinden sonra neler yapılır?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında etkileşimli kitap okuma etkinliğinden sonra yapılabilecek bazı etkinlikler: Hikaye tamamlama veya hikaye kartı hazırlama: Çocuklar, okunan hikayenin devamını getirir veya hikayeden bir kısmı resimleyerek çizerler. Söyle-Çiz: Çocuklar, anlamını bilmedikleri kelimeleri söyler, bu kelimelerin anlamını düşünür ve resimlerini çizerler. Kitap tanıtma: Öğretmen, kitabın yazarı, çizeri ve yayınevi hakkında bilgi verir. Kelime bulma oyunları: Zıt anlamlı, eş anlamlı kelimeler veya kelime-nesne eşleştirme oyunları oynanabilir. Bilen Oturur: Öğretmen, tahtaya yeni öğrenilen kelimelerin eş anlamlılarını yazar ve öğrencilere sırayla sorar. Bu etkinlikler, çocukların kelime dağarcığını geliştirmelerine ve dil bilgisi becerilerini pekiştirmelerine yardımcı olur.

    Dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında neler yapılabilir?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında yapılabilecek bazı etkinlikler: Dede Korkut Hikayeleri incelemesi. Anlamını Bul etkinliği. Hatırlatmaca etkinliği. Hikaye yazma çalışması. Kitap inceleme çalışmaları. Kütüphane tanıtımı. Masal anlatma etkinlikleri. Aile katılımı.

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi hikaye yazma nasıl yapılır?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında hikaye yazmak için aşağıdaki yöntemler uygulanabilir: Hikaye Kartı Hazırlama: Öğretmen tarafından seçilen bir kitap uygun okuma yöntemiyle okunur. Söyle-Çiz: Öğretmen tarafından seçilen bir kitap okunur. Hikaye Tamamlama: Öğretmen, seçilen kitabı uygun bir yerde sonlandırır ve çocukların hikayeyi devam ettirmesini ister. Ayrıca, proje kapsamında kelime bulma oyunları, anlat bakalım, bilen oturur gibi etkinlikler de hikaye yazma becerilerini destekleyebilir.

    Dilimizin zenginlikleri projesi Aralık ayı raporu nasıl hazırlanır?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi Aralık Ayı Raporu hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Faaliyetlerin Özeti: Aralık ayında gerçekleştirilen çocuk şiirleri okumaları, bilinmeyen kelimelerin belirlenmesi ve anlamlı cümle/afiş oluşturma yarışmasının detaylarını içeren bir özet hazırlanır. 2. Seçilen En İyi Eserler: Her sınıf için en iyi cümle veya afiş seçilir ve bu eserler ilçe milli eğitim müdürlüğüne gönderilir. 3. Değerlendirme: Yarışmaya katılan tüm eserler, öğrencilerin bilinmeyen kelimeleri daha iyi öğrenmeleri ve yaratıcılıklarını geliştirmeleri açısından değerlendirilir. 4. Sonuç ve Öneriler: Projenin genel değerlendirmesi yapılır ve gelecekteki faaliyetler için öneriler sunulur. Bu süreçte, projenin amacına uygun olarak ailelerle iş birliği yapılması ve uzman davetlerinin düzenlenmesi de önemlidir.

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi dönem sonu ne yapılır?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi'nde dönem sonunda yapılan bazı etkinlikler: Sene sonu faaliyet raporu hazırlanır. Sene boyunca yapılan etkinlikler gözden geçirilip değerlendirilir. Yapılan tüm etkinliklere ait görsel, video ve açıklamalar okul web sitesi, okul sosyal medya adresi ve AFBİS sistemine yüklenir. Proje kapsamında dönem sonu yapılacak diğer etkinlikler, okulun yürütme komisyonu tarafından belirlenebilir.