• Buradasın

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi anlamın bul etkinliği nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında yapılan "Anlamını Bul" etkinliği şu şekilde yapılır:
    1. Kelime Seçimi: Oyun için hazırlanmış kelimeler içi görünmeyen bir torba içine alınır 235.
    2. Takımlar ve Oyuncular: Her takımdaki birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü oyuncular belirlenir 35.
    3. İlk Oyuncunun Görevi: İlk takımın ilk oyuncusu torbadan bir kelime seçer ve bu kelimeyi diğer oyunculara göstermez 35.
    4. Kelime Anlatımı: Oyuncu, seçilen kelimeyi, eğer varsa altında küçük puntolarla yazılı kelimeleri kullanmadan, imalar ile dolaylı yoldan anlatmaya çalışır 35.
    5. Puanlama: Eğer ikinci oyuncu anlatılan kelimeyi bilirse takım bir puan alır 35.
    6. Sırayla Devam: Sırayla diğer takımların birinci ve ikinci oyuncuları da yarışır 35.
    7. İkinci Tur: Tüm takımların ilk turu tamamlanınca, ikinci oyuncular torbadan birer kelime çeker ve üçüncü sıradaki takım arkadaşlarına anlatmaya çalışır 35.
    Etkinlik, proje kapsamında öğrenilen kelimelerle oynanır ve takımlar arasında heyecanlı bir yarışma ortamı yaratır 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi dönem sonu ne yapılır?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi'nde dönem sonunda yapılan bazı etkinlikler: Sene sonu faaliyet raporu hazırlanır. Sene boyunca yapılan etkinlikler gözden geçirilip değerlendirilir. Yapılan tüm etkinliklere ait görsel, video ve açıklamalar okul web sitesi, okul sosyal medya adresi ve AFBİS sistemine yüklenir. Proje kapsamında dönem sonu yapılacak diğer etkinlikler, okulun yürütme komisyonu tarafından belirlenebilir.

    Dilimizin zenginlikleri projesi roller tartışıyor nedir?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi "Roller Tartışıyor" etkinlikleri, ortaokul düzeyindeki öğrenciler için düzenlenen, hem eğlenceli hem de öğretici etkinliklerdir. Bu etkinlikler sayesinde öğrenciler: Farklı bakış açılarını keşfedebilir ve empati kurmayı öğrenebilirler. İletişim becerilerini geliştirebilirler. Yaratıcılıklarını teşvik edebilirler. Kültürel farkındalık kazanabilirler. Bu tür etkinlikler için önerilen bazı örnekler şunlardır: Tarihi kişilikleri canlandırma. Meslekleri deneyimleme. Geleceğin dünyasını tasarlama. Bu etkinlikler, öğrencilerin bilgi edinmenin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yeni şeyler üretmelerini sağlar.

    Dilimizin zenginlikleri projesi için ne tür sözler?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi için kullanılabilecek söz türlerinden bazıları şunlardır: Mecaz anlamlı kelimeler. Çok anlamlı kelimeler. Kültür taşıyıcısı kelimeler. Yeni öğrenilen kelimeler. Proje kapsamında kullanılabilecek etkinlik örnekleri arasında "Anlat Bakalım", "Bilen Oturur", "Anlamını Bul" gibi etkinlikler bulunmaktadır.

    Dilimizin zenginlikleri projesi Aralık ayı raporu nasıl hazırlanır?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi Aralık Ayı Raporu hazırlanırken aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Proje Tanıtım Filmi: Aralık ayı başında proje tanıtım filmi öğrencilere izletilir. 2. Yunus Emre Sözlüğü: "Gönül Çalab’ın Tahtı: Açıklamalı Yunus Emre Sözlüğü" öğrencilerle paylaşılır ve bu sözlükten kelimeler seçilir. 3. Şiir Okumaları: Sınıflarda Yunus Emre şiirlerinden örnek okumalar yapılır. 4. Pano Çalışmaları: Seçilen kelimelerle pano hazırlanır. 5. Yarışma: Öğrencilerden seçilen kelimelerle anlamlı cümleler ve afişler oluşturmaları istenir, en iyi çalışmalar seçilir ve ilçe milli eğitim müdürlüğüne gönderilir. 6. Diğer Etkinlikler: Anahtar kelimelerle hikâye anlatma yarışması, resfebe panosu oluşturma, Mevlana ile ilgili etkinlikler gibi çeşitli etkinlikler düzenlenir. Rapor, bu faaliyetlerin detaylarını, katılan öğrenci sayısını ve elde edilen sonuçları içermelidir. Örnek raporlar için webdeogren.com ve mesuthayat.com gibi siteler ziyaret edilebilir.

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında etkileşimli kitap okuma etkinliğinden sonra neler yapılır?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında etkileşimli kitap okuma etkinliğinden sonra yapılabilecek bazı etkinlikler: Hikaye tamamlama veya hikaye kartı hazırlama: Çocuklar, okunan hikayenin devamını getirir veya hikayeden bir kısmı resimleyerek çizerler. Söyle-Çiz: Çocuklar, anlamını bilmedikleri kelimeleri söyler, bu kelimelerin anlamını düşünür ve resimlerini çizerler. Kitap tanıtma: Öğretmen, kitabın yazarı, çizeri ve yayınevi hakkında bilgi verir. Kelime bulma oyunları: Zıt anlamlı, eş anlamlı kelimeler veya kelime-nesne eşleştirme oyunları oynanabilir. Bilen Oturur: Öğretmen, tahtaya yeni öğrenilen kelimelerin eş anlamlılarını yazar ve öğrencilere sırayla sorar. Bu etkinlikler, çocukların kelime dağarcığını geliştirmelerine ve dil bilgisi becerilerini pekiştirmelerine yardımcı olur.

    Dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında neler yapılabilir?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında yapılabilecek bazı etkinlikler: Dede Korkut Hikayeleri incelemesi. Anlamını Bul etkinliği. Hatırlatmaca etkinliği. Hikaye yazma çalışması. Kitap inceleme çalışmaları. Kütüphane tanıtımı. Masal anlatma etkinlikleri. Aile katılımı.

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi hikaye yazma nasıl yapılır?

    Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında hikaye yazmak için aşağıdaki yöntemler uygulanabilir: Hikaye Kartı Hazırlama: Öğretmen tarafından seçilen bir kitap uygun okuma yöntemiyle okunur. Söyle-Çiz: Öğretmen tarafından seçilen bir kitap okunur. Hikaye Tamamlama: Öğretmen, seçilen kitabı uygun bir yerde sonlandırır ve çocukların hikayeyi devam ettirmesini ister. Ayrıca, proje kapsamında kelime bulma oyunları, anlat bakalım, bilen oturur gibi etkinlikler de hikaye yazma becerilerini destekleyebilir.