• Buradasın

    Ada bazlı kentsel dönüşüm ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ada bazlı kentsel dönüşüm, bir imar adasındaki tüm yapıların, altyapının ve sosyal donatıların birlikte planlanarak yeniden inşa edilmesini esas alan bir kentsel dönüşüm modelidir 5.
    Bu model, yalnızca tekil binaların değil, o yapılarla birlikte oluşan yaşam çevresinin de yeniden tasarlanmasını hedefler 5.
    Ada bazlı kentsel dönüşümde, 3’te 2 çoğunluk yerine yüzde 100 anlaşma sağlanması gerekir 2.
    Türkiye’de yaygınlığı sınırlı olsa da, Kadıköy Fikirtepe Kentsel Dönüşümü ve Gaziantep Şahinbey Projesi gibi ada bazlı dönüşümün başarılı uygulandığı projeler mevcuttur 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hangi binalar kentsel dönüşüme girmez?

    6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun'a göre, aşağıdaki binalar kentsel dönüşüme girmez: 1. Henüz tamamlanmamış ve ikamet edilmeyen inşaat halindeki yapılar. 2. Metruk (terk edilmiş ve kullanılmayan) yapılar. Bunun dışında, ekonomik ömrünü tamamlamış veya yıkılma ya da ağır hasar görme riski taşıyan tüm binalar kentsel dönüşüm kapsamına girebilir.

    Kentsel dönüşümde ada bazlı çoğunluk nasıl hesaplanır?

    Kentsel dönüşümde ada bazlı çoğunluk, sahip oldukları hisseler oranında maliklerin en az üçte iki (2/3) çoğunluğu ile hesaplanır.

    Kentsel dönüşüm kanunu neleri kapsıyor?

    Kentsel Dönüşüm Kanunu (6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun), aşağıdaki konuları kapsamaktadır: 1. Riskli Yapıların Tespiti: Binaların riskli olup olmadığının belirlenmesi ve bu tespitin Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından lisans verilen kuruluşlar tarafından yapılması. 2. Dönüşüm Süreci: Riskli yapıların yıkılması, yenilenmesi veya güçlendirilmesi. 3. Hak Sahiplerinin Rolü: Maliklerin en az üçte iki çoğunluk ile karar alarak dönüşüm sürecini başlatmaları. 4. Finansman: Devlet tarafından hak sahiplerine kira yardımı ve kredi desteği gibi teşviklerin sağlanması. 5. Kamulaştırma: Malikler arasında anlaşmazlık çıkarsa, üçte iki çoğunluk sağlayamayan maliklerin hisselerinin Bakanlık tarafından kamulaştırılması. 6. Rezerv Yapı Alanı: Kentsel dönüşüm nedeniyle taşınması gereken kişilere yeni konut alanı olarak tahsis edilen güvenli bölgeler. Bu kanun, şehirlerin planlı ve güvenli bir şekilde büyümesini de hedefler.

    5393 ve 5998 kentsel dönüşüm nedir?

    5393 ve 5998 sayılı kanunlara göre kentsel dönüşüm, belediyelerin, belediye meclisi kararıyla; konut alanları, sanayi alanları, ticaret alanları, teknoloji parkları, kamu hizmeti alanları, rekreasyon alanları ve her türlü sosyal donatı alanları oluşturmak, eskiyen kent kısımlarını yeniden inşa ve restore etmek, kentin tarihi ve kültürel dokusunu korumak veya deprem riskine karşı tedbirler almak amacıyla kentsel dönüşüm ve gelişim projeleri uygulayabilmesidir. 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 73. maddesi, 24 Haziran 2010 tarihinde Resmî Gazete’de yayımlanan 5998 sayılı “Belediye Kanununda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun” ile değiştirilmiştir. Bir alanın kentsel dönüşüm ve gelişim alanı olarak ilan edilebilmesi için aşağıdaki şartlardan birinin veya birkaçının gerçekleşmesi ve bu alanın belediye veya mücavir alan sınırları içerisinde bulunması gerekir: Eskiyen kent kısımlarının yeniden inşa ve restore edilmesi; Kentin tarihi ve kültürel dokusunun korunması; Deprem riskine karşı tedbirler alınması. Ancak, kamunun mülkiyetinde veya kullanımında olan yerlerde kentsel dönüşüm ve gelişim proje alanı ilan edilebilmesi ve uygulama yapılabilmesi için ilgili belediyenin talebi ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın teklifi üzerine Bakanlar Kurulu’nca bu yönde karar alınması şarttır.

    Kentsel Dönüşüm Kanunu'nda hangi değişiklikler yapıldı?

    Kentsel Dönüşüm Kanunu'nda (6306 sayılı) yapılan bazı değişiklikler şunlardır: 1. Yönetimde Değişiklikler: Kentsel dönüşüm süreçlerini daha merkezi ve koordineli hale getirmek için "Kentsel Dönüşüm Başkanlığı" kavramı devreye sokuldu. 2. Rezerv Yapı Alanları: Rezerv yapı alanlarının belirlenmesi sürecinde koordinatlı haritalar ve uydu görüntüleri gibi bilgilerin sunulması zorunlu hale getirildi. 3. Riskli Yapıların Tespiti: Riskli yapı tespit süreci, elektronik yazılım programlarıyla entegre edilerek hızlandırıldı ve maliklerin doğrudan başvuru yapabilmesi sağlandı. 4. Tahliye ve Yıkım Süreçleri: Riskli yapılar için tahliye ve yıkım süreçlerinde belirlenen sürelerin netleştirilmesi ve ek yaptırımların devreye girmesi sağlandı. 5. Kira Yardımı: Tahliye edilen maliklere sağlanan kira yardımı, riskli alanlarda ve rezerv yapı alanlarında 48 aya kadar uzatılabiliyor. 6. Karar Yeter Sayısı: Kentsel dönüşüm kararları için salt çoğunluk (%50+1) yeterli hale getirildi. 7. Danışmanlık Kuruluşları: Kentsel dönüşüm süreçlerinin daha şeffaf ve profesyonel bir şekilde yürütülmesi için danışmanlık ve müzakere kuruluşları eklendi.

    Ada bazlı kentsel dönüşümde otopark alanı nasıl hesaplanır?

    Ada bazlı kentsel dönüşümde otopark alanının nasıl hesaplandığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, kentsel dönüşüm projelerinde otopark alanı hesaplanırken dikkate alınan bazı faktörler şunlardır: Bölgesel farklılıklar. Dönüşüm projesinin kapsamı. Projenin altyapı özellikleri, yeşil alanlar ve sosyal donatılar. Otopark alanı hesaplamaları, genellikle projeye özel fiyatlandırma yöntemiyle yapılır ve toplam maliyet, otopark alanlarının büyüklüğü ve sayısı göz önünde bulundurularak belirlenir. Otopark alanı hesaplamaları ve kentsel dönüşüm süreçleri hakkında daha fazla bilgi için bir uzmana danışılması önerilir.

    Kentsel dönüşüm en çok hangi katları etkiler?

    Kentsel dönüşüm en çok eski ve riskli binaları etkiler. Ayrıca, kentsel dönüşüm şehirlerin altyapısını ve kamusal donatılarını da iyileştirir, bu da genel olarak tüm şehri etkiler.