Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yetenek haritası, bir organizasyonun sahip olduğu yetenekleri, becerileri ve deneyimleri belirleme sürecidir 1.
Bu süreç, aşağıdaki amaçlarla kullanılır:
- Doğru pozisyonlara doğru kişileri yerleştirme: İşletmelerin mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarını karşılamak için en uygun adayları belirlemek 12.
- Kariyer gelişimi: Çalışanların güçlü yönlerini belirleyerek kariyer hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak 13.
- Performansı artırma: Çalışanların eksik oldukları becerileri tanıyıp geliştirmek ve motivasyonlarını yükseltmek 12.
Yetenek haritası oluşturmak için yetenek incelemesi, iş analizi ve yetenek tahmin modelleri gibi yöntemler kullanılır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: