• Buradasın

    Yeni müfredat hangi modele göre hazırlandı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yeni müfredat, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne göre hazırlanmıştır 123.
    Bu model, aşağıdaki temel yaklaşımlara dayanmaktadır:
    • Bütüncül eğitim yaklaşımı: Öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak görür 23.
    • Erdem-değer-eylem modeli: Adalet, saygı, sorumluluk gibi üst değerlerin yanı sıra duyarlılık, merhamet gibi değerleri içerir 23.
    • Beceri odaklı öğretim: Öğrenme çıktıları, bilgi ve alana özgü becerilerle birleştirilmiştir 23.
    • Sosyal-duygusal öğrenme becerileri: Öğretim programlarının bir bileşeni olarak ele alınmıştır 23.
    • Sonuç yerine süreç odaklı ölçme değerlendirme: Performans ödevleri ve projeler değerlendirmeye dahil edilmiştir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    A bright classroom in Turkey with eager young students of varying ages—small children in preschool, first-graders with backpacks, fifth-graders at desks, and high school teens—smiling as a teacher holds up a colorful textbook.

    Yeni müfredat hangi sınıflardan başlayacak?

    2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren yeni müfredat, okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli olarak uygulanmaya başlanacaktır.

    Yeni müfredat matematik nasıl olacak?

    Yeni müfredatta matematik dersleri şu şekilde olacak: Matematik alan becerileri: Matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma ve veriye dayalı karar verme, araç ve teknoloji ile çalışma becerileri ön planda tutulacak. Konuların yerleştirilmesi: Sayılar, geometri ve istatistik konuları ilkokuldan liseye kadar ilişkisel ve tutarlı bir şekilde ele alınacak. Sadeleştirme: Ders içerikleri sadeleştirildi, bazı konular bir üst sınıfa kaydırıldı. Disiplinler arası yaklaşım: Köklü ifadelerle işlemler ve fonksiyonlar gibi konular ortaöğretime taşındı. Teknoloji kullanımı: Geometride araç ve teknoloji kullanımı öne çıkarıldı. Limit ve türev: Değişimin matematiğinin temel araçları olarak limit ve türev konuları daha kapsamlı şekilde ele alındı. İntegral: Mevcut haliyle anlamlı bir öğrenme sağlamadığı için integral kavramına yer verilmedi. Yeni müfredat, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulamaya konulacak.

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki farklar nelerdir?

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki bazı farklar: Bütüncül eğitim yaklaşımı: Yeni müfredatta, öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak gören bir model benimsenmiştir. 21. yüzyıl becerileri: Yeni müfredat, öğrencilerin analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi becerilerini geliştirmeye odaklanır. Teknoloji kullanımı: Eğitimde teknolojinin etkin kullanımı teşvik edilir; dijital araçlar ve kaynaklar derslerde sıkça kullanılır. Disiplinler arası yaklaşım: Farklı disiplinler arasında bağlantılar kurularak öğrencilerin geniş bir perspektif kazanmaları sağlanır. Esnek yapı: Yeni müfredat, değişen durum ve ihtiyaçlara göre düzenlenebilecek esnek bir yapıya sahiptir. Seyreltme: Mevcut müfredatın öğrenme çıktıları, incelenen ülkelere göre %50 fazla bulunmuş ve yeni müfredatta %35'lik bir seyreltme yapılmıştır. Ölçme değerlendirme yaklaşımı: Sonuç odaklı değil, süreç odaklı bir değerlendirme yaklaşımı benimsenmiştir.

    Yeni Türkçe müfredatında neler değişti?

    Yeni Türkçe müfredatında yapılan bazı değişiklikler: Metin Türleri: Hiper metin, infografik, grafik simge, vlog, fragman, belgesel, dijital öykü gibi yeni metin türleri programa dahil edildi. Tema Sayısı: Tema sayısı ilkokul ve ortaokulda 6'ya düşürüldü. Dil Bilgisi Öğretimi: Geleneksel dil bilgisi öğretiminden uzaklaşılarak işlevsel bir yaklaşım benimsendi; "dil bilgisi" yerine "dil yapıları" ifadesi kullanıldı. Dijital Unsurlar: Çevrim içi okuma, yazma gibi dijital ortam unsurlarına yer verildi. Atölye Çalışmaları: Üretim, dinleme/izleme ve okuma atölyeleri gibi etkinlikler programa eklendi. Konuşma Becerileri: Konuşma becerisine daha fazla önem verildi; öğrenme hedefleri "sözlü üretim" ve "sözlü etkileşim" olarak iki grupta ele alındı. Değerler Eğitimi: "Erdem, Değer, Eylem" modeli ile değerler eğitimi entegre edildi.

    Yeni müfredat yazılılar nasıl olacak?

    2024-2025 eğitim öğretim yılında Türkiye'de yazılı sınavlar şu şekilde planlanmıştır: Ortak Yazılı Sınavlar: 6, 7, 9 ve 10. sınıf düzeylerinde Türkçe ve matematik dersleri için yapılacaktır. Dil Sınavları: Dil sınavları yazılı ve uygulamalı olarak iki aşamada yapılacaktır. Uygulamalı Dersler: Beden eğitimi, görsel sanatlar, teknoloji ve tasarım, müzik ve atölye derslerinin sınavları tüm okullarda aynı kazanımı ölçecek şekilde yapılacaktır. Yeni müfredatın yazılı sınavlarla ilgili spesifik bir değişikliği hakkında bilgi bulunmamaktadır. Ancak, genel olarak sınavların daha etkin ve adil bir şekilde değerlendirilmesi hedeflenmektedir.

    Meb yeni müfredatta hangi dersler var?

    Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) 2025-2026 eğitim-öğretim yılı için açıkladığı yeni müfredatta yer alan bazı dersler şunlardır: Matematik. Türk Dili ve Edebiyatı. Fizik. Kimya. Biyoloji. Coğrafya. Tarih. Felsefe. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi. Peygamberimizin Hayatı. Ayrıca, seçmeli dersler de 2023-2024 eğitim öğretim yılından itibaren tüm sınıf seviyelerinde uygulanacaktır. Yeni müfredat, okul öncesi, ilkokul 1., ortaokul 5. ve lise 9. sınıflardan itibaren kademeli olarak uygulanmaya başlanacaktır.

    Yeni müfredat tarih konuları değişti mi?

    Evet, yeni müfredat tarih konuları değişti. Yeni müfredatta tarih dersleri, bilgi aktarımı odaklı öğretimden tarihsel düşünme becerilerini merkeze alan bir yaklaşıma geçildi. Bu kapsamda: Sosyal tarih konuları da içeriğe dahil edildi. Dijital tarih yaklaşımı benimsendi ve yapılan araştırmalar sonucunda ortaya çıkan yeni tarihsel bilgi ve bulgular derslere yansıtıldı. Tematik yaklaşım ile tarih konuları, coğrafya, ekonomi, felsefe gibi disiplinlerin perspektifinden ele alındı. Öğrenme hedefleri güncellenerek, öğrencilerin tarihsel empati, değişim ve sürekliliği algılama gibi becerileri kazanmaları amaçlandı.