• Buradasın

    Yeni müfredat hangi sınıflardan başlayacak?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren yeni müfredat, okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli olarak uygulanmaya başlanacaktır 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    5 sınıfta hangi dersler var yeni müfredat?

    2024-2025 eğitim öğretim yılı için 5. sınıfta yer alan dersler, yeni müfredata göre şu şekildedir: Türkçe; Matematik; Fen Bilimleri; Sosyal Bilgiler; İngilizce; Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi. Ayrıca, müzik, beden eğitimi, görsel sanatlar ve serbest etkinlikler gibi beceri ve değer temelli dersler de bulunmaktadır.

    Yeni müfredat hangi modele göre hazırlandı?

    Yeni müfredat, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne göre hazırlanmıştır. Bu model, aşağıdaki temel yaklaşımlara dayanmaktadır: Bütüncül eğitim yaklaşımı: Öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak görür. Erdem-değer-eylem modeli: Adalet, saygı, sorumluluk gibi üst değerlerin yanı sıra duyarlılık, merhamet gibi değerleri içerir. Beceri odaklı öğretim: Öğrenme çıktıları, bilgi ve alana özgü becerilerle birleştirilmiştir. Sosyal-duygusal öğrenme becerileri: Öğretim programlarının bir bileşeni olarak ele alınmıştır. Sonuç yerine süreç odaklı ölçme değerlendirme: Performans ödevleri ve projeler değerlendirmeye dahil edilmiştir.

    Yeni müfredat bilişimde hangi konular var?

    2025-2026 eğitim-öğretim yılında uygulanması planlanan Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi yeni müfredatında yer alan bazı konular: 5. sınıf: Bilişim Teknolojilerinin Temelleri; Dijital Ürün Tasarım ve Geliştirme; Bilgisayar Ağları ve İletişim; Bilişim Etiği ve Siber Güvenlik; Yapay Zeka Okuryazarlığı; Yazılım Tasarımı ve Programlama. 6. sınıf: Bilişim Teknolojilerinin Temelleri; Dijital Ürün Tasarım ve Geliştirme; Bilgisayar Ağları ve İletişim; Bilişim Etiği ve Siber Güvenlik; Yazılım Tasarımı ve Programlama. Ayrıca, müfredatta yapay zeka, yazılım geliştirme, dijital ürün tasarımı ve siber güvenlik gibi güncel ve kritik konular da bulunmaktadır.

    9. sınıf yeni müfredat ne zaman?

    2024-2025 eğitim öğretim yılı için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni müfredat, 1, 5 ve 9. sınıflarda kademeli olarak uygulanacaktır. Yeni müfredatın, 2024-2025 eğitim öğretim yılına yetişeceği ve 1, 5 ve 9. sınıflarda önümüzdeki eğitim öğretim yılından itibaren uygulamaya başlanacağı belirtilmiştir. Dolayısıyla, 9. sınıf için yeni müfredatın 2024-2025 eğitim öğretim yılında başlaması beklenmektedir.

    9.sınıf yeni müfredatta hangi konular var?

    2024-2025 eğitim öğretim yılı 9. sınıf müfredatında yer alan bazı dersler ve konuları şunlardır: Matematik: 1. ünite: Sayılar; 2. ünite: Nicelikler ve değişimler; 3. ünite: Algoritma ve bilişim; 4. ünite: Geometrik şekiller; 5. ünite: Eşlik ve benzerlik; 6. ünite: İstatistiksel araştırma süreci. Tarih: 1. ünite: Geçmişin inşa sürecinde tarih; 2. ünite: Eski çağ medeniyetleri; 3. ünite: Orta Çağ medeniyetleri. Kimya: 1. ünite: Etkileşim; 2. ünite: Çeşitlilik; 3. ünite: Sürdürülebilirlik. Biyoloji: 1. ünite: Yaşam; 2. ünite: Organizasyon. Fizik: 1. ünite: Fizik bilimi ve kariyer keşfi; 2. ünite: Kuvvet ve hareket; 3. ünite: Akışkanlar; 4. ünite: Enerji. Coğrafya: 1. ünite: Coğrafyanın doğası; 2. ünite: Mekansal bilgi teknolojileri; 3. ünite: Doğal sistemler ve süreçler; 4. ünite: Beşeri sistemler ve süreçler; 5. ünite: Ekonomik faaliyetler ve etkileri; 6. ünite: Afetler ve sürdürülebilir çevre; 7. ünite: Bölgeler, ülkeler ve küresel bağlantılar. Türk Dili ve Edebiyatı: 1. ünite: Hikaye (öykü); 2. ünite: Şiir; 3. ünite: Masal/fabl;

    Yeni müfredat tarih konuları değişti mi?

    Evet, yeni müfredat tarih konuları değişti. Yeni müfredatta tarih dersleri, bilgi aktarımı odaklı öğretimden tarihsel düşünme becerilerini merkeze alan bir yaklaşıma geçildi. Bu kapsamda: Sosyal tarih konuları da içeriğe dahil edildi. Dijital tarih yaklaşımı benimsendi ve yapılan araştırmalar sonucunda ortaya çıkan yeni tarihsel bilgi ve bulgular derslere yansıtıldı. Tematik yaklaşım ile tarih konuları, coğrafya, ekonomi, felsefe gibi disiplinlerin perspektifinden ele alındı. Öğrenme hedefleri güncellenerek, öğrencilerin tarihsel empati, değişim ve sürekliliği algılama gibi becerileri kazanmaları amaçlandı.

    Yeni müfredat matematikte neler değişti?

    Yeni müfredatta matematik dersinde yapılan bazı değişiklikler: Sadeleştirme: Ders içeriklerinde %35'lik bir seyreltilme yapılarak konular sadeleştirildi. Günlük hayatla iç içe olma: Matematik derslerinin ezberden uzak, günlük hayat becerileriyle iç içe işlenmesi hedeflendi. Alan becerileri: Matematiksel muhakeme, problem çözme, temsil, veri ile çalışma ve araç-teknoloji kullanımı gibi alan becerileri belirlendi. İntegral, limit ve türev: Integral kavramı çıkarıldı, limit ve türev konuları daha kapsamlı ele alındı. Fonksiyon: Fonksiyon kavramı, lisede işlenmesine rağmen 8. sınıftan itibaren yer almaya başladı. Geometri: Geometride araç ve teknoloji kullanımı öne çıkarıldı, dinamik bir geometri öğretimi hedeflendi. Olasılık ve istatistik: İstatistik ve olasılık konularına daha fazla ağırlık verildi. Kümeler ve mantık: Soyut ve işlem odaklı kümeler ve mantık konuları diğer konularla entegre edilerek yeniden yapılandırıldı.