• Buradasın

    Yeni eğitim sisteminde neler değişti?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2024 yılında Türkiye'de yeni eğitim sisteminde şu değişiklikler yapılmıştır:
    1. Müfredat Değişikliği: Yeni müfredat, öğrencilerin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır 23. STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) odaklı ders içerikleri ve uygulamalı eğitim metotları öne çıkmaktadır 2.
    2. Sınıf Geçme ve Devamsızlık: Sınıf tekrarı yeniden getirilmiş, 50 ortalama ile sınıf geçme kademeli olarak kaldırılmıştır 1. Türkçede baraj puanı 70'e çekilmiştir 1. Devamsızlık affı kararı ortadan kaldırılmıştır 1.
    3. Sınav Sistemi: Liselerde ilk kez sınavlar tamamen yazılı yoklama olmuş, test usulü sınav uygulaması kaldırılmıştır 1. Ayrıca, ortak sınav uygulaması kısa cevap ve açık uçlu soru sistemi ile denenmiştir 1.
    4. Dijital Dönüşüm: Eğitim sistemine dijitalleşme entegre edilmiş, uzaktan eğitim platformlarının yaygınlaşması ve akıllı tahta teknolojileri tüm sınıflara eklenmiştir 23.
    5. Diğer Değişiklikler: Okullarda son hafta faaliyet haftası ilan edilmiş, veli randevu sistemi hayata geçirilmiş ve sosyal etkinlik içerikli karneler basılmaya başlanmıştır 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Meb müfredat kazanımları değişti mi?

    Evet, MEB müfredatı değişti. 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanacak yeni müfredatla birlikte dersler sadeleşirken, beceri eğitimleri öne çıktı. Yeni müfredat, okul öncesi, 1. sınıf, 5. sınıf ve 9. sınıflarda uygulanmaya başlandı.

    Milli Eğitim müfredatı kaç kez değişti?

    Milli Eğitim müfredatı, 2024-2025 eğitim öğretim yılında kademeli olarak ikinci kez değiştirilmiştir.

    Eğitim vizyonu kaç yılda bir güncellenir?

    Eğitim vizyonu, 5 yılda bir güncellenmektedir.

    Eğitim sistemindeki yanlışlar nelerdir?

    Eğitim sistemindeki bazı yanlışlar şunlardır: 1. Müfredatın Ticari Kaygılara Göre Belirlenmesi: Eğitim programları, öğrencilerin ihtiyaçlarına göre değil, ticari ve siyasi çıkarları gözeterek hazırlanmaktadır. 2. Sınav Odaklı Eğitim: Eğitim sistemi, sınav başarısına odaklanarak öğrencilerin genel gelişimini göz ardı etmektedir. 3. Eşitsizlikler: Eğitim fırsatlarına erişimde yaşanan eşitsizlikler, kırsal bölgeler ve ekonomik durumu düşük ailelerin çocuklarının eğitimden mahrum kalmasına neden olmaktadır. 4. Öğretmen Yetersizliği ve Nitelik Sorunu: Öğretmen sayısındaki yetersizlik ve öğretmenlerin niteliklerinin düşük olması, eğitim kalitesini olumsuz etkilemektedir. 5. Teknolojik Eşitsizlikler: Maddi durumu iyi olmayan ailelerin çocukları, eğitimde kullanılan teknolojilere erişimde sıkıntı yaşamaktadır. 6. Okul Yönetimlerinin Ticari Kaygıları: Okul yönetimleri, ticari kaygılarla hareket etmekte ve eğitimin niteliğini göz ardı etmektedir.

    MEB yeni müfredatta neler değişti?

    MEB'in yeni müfredatında yapılan bazı değişiklikler şunlardır: 1. Ders Saatleri ve Süresi: Dersler 45 dakika sürecek şekilde düzenlenmiştir. 2. Yabancı Dil ve Güzel Sanatlar Dersleri: Ortaokul ve liselerde yabancı dil ve güzel sanatlar dersleri kaldırılmıştır. 3. Din Dersleri: Ortaokulda din dersleri 16 saate çıkarılmış, liselerde ise dört saat zorunlu, dört saat tercihe bağlı olarak seçilebilecek şekilde düzenlenmiştir. 4. Seçmeli Dersler: Seçmeli dersler tüm sınıf seviyelerinde uygulanacak ve belirli gün veya günler altı ders saatlik zaman dilimi "seçmeli ders saatleri" olarak belirlenecektir. 5. Öğrenci Profili: Yeni müfredatta ilk kez bir öğrenci profili tanımı yapılmış, öğrencilerin sadece akademik başarılarına değil, karakter ve değerlerine de önem verilmiştir. 6. Ölçme Değerlendirme: Sonuç odaklı değil, süreç odaklı bir değerlendirme yaklaşımı benimsenmiştir.

    Meb müfredat değişikliği ne zaman uygulanacak?

    MEB müfredat değişikliği, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulanmaya başlanacaktır.

    Türkiye'de eğitim sistemi neden değişti?

    Türkiye'de eğitim sisteminin değişmesinin birkaç nedeni vardır: 1. Dijital Dönüşüm ve Teknolojinin Entegrasyonu: Eğitim sistemine dijital araçların ve teknolojilerin entegre edilmesi, öğrencilerin daha interaktif bir öğrenme ortamına kavuşmasını sağladı. 2. Yeni Müfredat Uygulamaları: Eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmeyi amaçlayan yeni müfredat uygulamaları hayata geçirildi. 3. Öğretmen Eğitim Programlarının Yenilenmesi: Öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yönelik programlar başlatıldı ve üniversite onaylı sertifikalar ile öğretmenlerin uzmanlıkları artırıldı. 4. Fırsat Eşitliğinin Sağlanması: Kırsal ve kentsel bölgeler arasındaki eğitim farklarını azaltmak için altyapı yatırımları ve dijital materyallere erişim projeleri başlatıldı. 5. Sürdürülebilirlik: Çevre bilinci ve sürdürülebilirlik konularının müfredata dahil edilmesi, yeşil okullar projesinin hayata geçirilmesi gibi adımlar atıldı.