• Buradasın

    Yaşayarak öğrenme hangi değer eğitimi yaklaşımıdır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yaşayarak öğrenme, değer eğitimi yaklaşımlarından "eylem (davranış/yaparak yaşayarak) öğrenme" kapsamında yer alır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değer eğitiminde en önemli kavram nedir?

    Değerler eğitiminde en önemli kavramlardan biri iletişimdir. Bu eğitimde öğrencilere soru sormanın önemi anlatılarak, onların fikirlerini özgürce ifade edebilmeleri ve kendilerini doğru bir şekilde tanıtabilmeleri amaçlanır.

    Değer eğitimi hangi eğitim kademesinde başlar?

    Değerler eğitimi, okul öncesi eğitim kademesinde başlar.

    Değerler eğitiminde kaç temel değer var?

    Değerler eğitiminde on kök değer bulunmaktadır. Bu değerler şunlardır: 1. Adalet; 2. Dostluk; 3. Dürüstlük; 4. Öz denetim; 5. Sabır; 6. Saygı; 7. Sevgi; 8. Sorumluluk; 9. Vatanseverlik; 10. Yardımseverlik.

    Değerler eğitimi ile ilgili yapılan araştırmalar nelerdir?

    Değerler eğitimi ile ilgili yapılan bazı araştırmalar şunlardır: 1. Ulusoy ve Dilmaç (2016): Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretim programlarında değerlere doğrudan yer vermeye başlaması ve bu konudaki araştırmaları incelemiştir. 2. Gökdemir (2019): 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde türkülerle değerler eğitiminin etkililiğini araştırmış ve öğrencilerin değer kavramını olumlu bir şekilde algıladıklarını belirlemiştir. 3. Çarboğa (2019): Farklı ülkelerde değerler eğitimi politikalarını karşılaştırmış ve coğrafya, dini bakış açısı gibi faktörlerin değer algılarını etkilediğini tespit etmiştir. 4. Kaya (2019): Kur'ân'da geçen Hz. Dâvûd ve Hz. Süleyman kıssalarının değerler eğitimi açısından tahlilini yapmıştır. 5. Özenç (2019): Ortaokul matematik ders kitaplarında yer alan matematiksel değerleri ve matematik eğitimi değerlerini incelemiştir. 6. Akıtürk ve Bağçeli-Kahraman (2019): Okul öncesi öğretmen adaylarının değerler eğitimine yönelik görüşlerini belirlemeyi amaçlamış ve en çok akla gelen değerlerin yardımlaşma, sevgi, hoşgörü ve saygı olduğunu tespit etmiştir. 7. Sapsağlam (2015): Okul öncesi eğitiminden yararlanan öğrencilere sosyal değerler eğitimi programının sosyal becerileri kazanım süreci üzerindeki etkisini araştırmıştır.

    Değerler Eğitiminde hangi etkinlikler yapılır?

    Değerler eğitiminde yapılan bazı etkinlikler şunlardır: 1. Örnek Davranışlarla Öğretme: Ebeveynlerin ve eğitimcilerin sergilediği sabır, dürüstlük, nezaket ve adalet gibi davranışlar çocuklara model oluşturur. 2. Oyunlar ve Etkinliklerle Öğretme: Takım çalışmasını, sıra beklemeyi, dürüstlük ve sorumluluk gibi değerleri eğlenceli ve etkileşimli bir şekilde öğretmek için oyunlar ve etkinlikler düzenlenir. 3. Kitaplar ve Hikayelerle Öğretme: Hikayeler ve kitaplar aracılığıyla çocuklara empati ve adalet gibi değerler için kalıcı bir yer oluşturulur. 4. Grup Tartışmaları ve Rol Yapma: Çocukların değerler konusunda derinlemesine düşünmelerini sağlamak için grup içi tartışmalar ve rol yapma etkinlikleri yapılır. 5. Gerçek Hayat Örnekleri: Aile içi olaylar, toplumsal sorumluluk projeleri veya medyada yer alan haberler gibi gerçek hayat örnekleri üzerinden değerler eğitimi somutlaştırılır. Bu etkinlikler, çocukların ahlaki ve etik gelişimini destekleyerek onları topluma uyumlu bireyler haline getirir.

    Değer eğitimi ve karakter eğitimi arasındaki fark nedir?

    Değer eğitimi ve karakter eğitimi arasındaki farklar şunlardır: 1. Değer Eğitimi: Bireylerin eylemlerini seçme, meşrulaştırma ve olayları değerlendirmelerine yardımcı olan temel ahlaki ilkelerin öğretilmesini içerir. 2. Karakter Eğitimi: Ahlaki değerlerin anlaşılması, içselleştirilmesi ve davranışa dönüştürülmesi sürecini kapsar.

    Değerler eğitiminde hangi program kullanılır?

    Değerler eğitiminde kullanılan programlar arasında şunlar öne çıkmaktadır: 1. Multibem Değerler Eğitimi Programı: Okul öncesinden ilkokul dönemine kadar olan çocuklara yönelik, evrensel ve milli değerleri içeren bir eğitim modelidir. 2. Pozitif Eylem (Positive Action) Programı: Düşünceler-eylemler-duygular sarmalına dayanan, öğrencilerin olumlu eylemler gerçekleştirerek kendilerini iyi hissetmelerini sağlayan bir programdır. 3. Karakter Önemlidir (Character Counts) Programı: Doğruluk, saygı, sorumluluk, adalet gibi 6 temel değeri öğreten, internet üzerinden materyal satışı ve çeşitli atölyeler düzenleyen bir programdır. 4. Duyarlı Sınıflar (The Responsive Classroom) Programı: Çocukların sosyal ve duygusal becerilerini geliştirmeyi amaçlayan, matematik ve dil alanları dışında da akademik müfredatı kapsayan bir yaklaşımdır. Bu programların yanı sıra, değerler eğitiminde doğrudan öğretim, değer analizi, ahlaki ikilem müzakereleri gibi farklı yaklaşımlar da kullanılmaktadır.