• Buradasın

    Yaşayarak öğrenme hangi değer eğitimi yaklaşımıdır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yaşayarak öğrenme, değer eğitimi yaklaşımlarından biri olan "eylem (davranış/yaparak yaşayarak) öğrenme" kapsamında değerlendirilir 4.
    Bu yaklaşım, öğrencilerin değerleri yaparak ve yaşayarak öğrenmeleri esasına dayanır 4. Sosyal etkinliklere odaklanarak, öğrencilerin değerleri deneyimleyerek içselleştirmelerini sağlar 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değer eğitimi hangi eğitim kademesinde başlar?

    Değerler eğitimi, okul öncesi eğitim kademesinde başlar.

    Değerler eğitiminde hangi program kullanılır?

    Değerler eğitiminde kullanılan bazı programlar şunlardır: Yaşayan Değerler Eğitimi Programı (Living Values Education Program). Karakter Eğitimi Ortaklığı (The Character Education Partnership-CEP). Pozitif Eylem (Positive Action) Programı. Multibem Değerler Eğitimi Programı. Ayrıca, değerler eğitimi için "Değerler Eğitimi Sertifikalı Eğitim Programı" ve "Değerler Eğitimi Eğitmenliği Sertifika Programı" gibi çeşitli sertifikalı eğitim programları da bulunmaktadır.

    Değerler Eğitiminde hangi etkinlikler yapılır?

    Değerler eğitiminde yapılan bazı etkinlikler şunlardır: Rol yapma oyunları. Hikaye anlatımı. Grup çalışmaları. Değerler panosu. Drama ve canlandırmalar. Ayrıca, beklemeyi öğreten oyunlar, bulmaca çözme aktiviteleri ve ödül sistemleri sabrı geliştirmeye yardımcı olabilir.

    Değerler eğitiminde kaç temel değer var?

    Milli Eğitim Bakanlığı'nın değerler eğitimi müfredatında 10 temel değer bulunmaktadır. Bu değerler şunlardır: 1. Adalet. 2. Dostluk. 3. Dürüstlük. 4. Öz denetim. 5. Sabır. 6. Saygı. 7. Sevgi. 8. Sorumluluk. 9. Vatanseverlik. 10. Yardımseverlik. Ayrıca, UNESCO'nun önerdiği 12 evrensel değer de değerler eğitimi kapsamında ele alınmaktadır.

    Değerler eğitimi ile ilgili yapılan araştırmalar nelerdir?

    Değerler eğitimi ile ilgili yapılan bazı araştırmalar şunlardır: 1. Ulusoy ve Dilmaç (2016): Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretim programlarında değerlere doğrudan yer vermeye başlaması ve bu konudaki araştırmaları incelemiştir. 2. Gökdemir (2019): 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde türkülerle değerler eğitiminin etkililiğini araştırmış ve öğrencilerin değer kavramını olumlu bir şekilde algıladıklarını belirlemiştir. 3. Çarboğa (2019): Farklı ülkelerde değerler eğitimi politikalarını karşılaştırmış ve coğrafya, dini bakış açısı gibi faktörlerin değer algılarını etkilediğini tespit etmiştir. 4. Kaya (2019): Kur'ân'da geçen Hz. Dâvûd ve Hz. Süleyman kıssalarının değerler eğitimi açısından tahlilini yapmıştır. 5. Özenç (2019): Ortaokul matematik ders kitaplarında yer alan matematiksel değerleri ve matematik eğitimi değerlerini incelemiştir. 6. Akıtürk ve Bağçeli-Kahraman (2019): Okul öncesi öğretmen adaylarının değerler eğitimine yönelik görüşlerini belirlemeyi amaçlamış ve en çok akla gelen değerlerin yardımlaşma, sevgi, hoşgörü ve saygı olduğunu tespit etmiştir. 7. Sapsağlam (2015): Okul öncesi eğitiminden yararlanan öğrencilere sosyal değerler eğitimi programının sosyal becerileri kazanım süreci üzerindeki etkisini araştırmıştır.

    Değer eğitimi ve karakter eğitimi arasındaki fark nedir?

    Değer eğitimi ve karakter eğitimi arasındaki temel farklar şunlardır: Odak Noktası: Değer eğitimi, daha çok belirli ilke ve kuralların içselleştirilmesine odaklanırken, karakter eğitimi bireyin nasıl bir kişi olması gerektiğine geniş bir bakış açısıyla odaklanır. Kapsam: Değerler eğitimi, ahlaki, insani, demokratik, estetik, toplumsal, ekonomik ve siyasi alanlardaki değerleri kapsar. Yaklaşım: Değer eğitimi, değer aktarma ve değer geliştirme yaklaşımlarını içerirken, karakter eğitimi daha bütüncül bir yaklaşımdır ve değer geliştirme ile değer telkini eğilimlerini birleştirir. Duyuşsal Boyut: Karakter eğitimi, duyuşsal boyutlara daha fazla önem verir. Amaç: Değer eğitimi, değerlerin davranışa dönüşmesini beklerken, karakter eğitimi bireylerin sahip oldukları erdemleri ve karakter güçlerini geliştirmeyi hedefler.

    Değer eğitiminde en önemli kavram nedir?

    Değer eğitiminde en önemli kavram hakkında kesin bir görüş bulunmamaktadır. Ancak, değer eğitiminin temel amaçları arasında bireyin kişiliğinin her yönden gelişmesi, toplum içinde kabul görmüş kurallara uyum sağlaması, iyi ahlak çevresinde donanması ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi yer alır. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenmiş ve eğitim kurumlarında öğretilen 10 kök değer şunlardır: adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik, yardımseverlik. Değerler eğitimi, aynı zamanda empati, çevreye saygı, eşit fırsatlar, sağlığa özen ve eleştirel düşünce gibi kavramları da içerir. Değerler eğitiminin tanımı ve önemi hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir: novarge.com.tr; ansiklopedi.tubitak.gov.tr; yenidunyadergisi.com; iienstitu.com.