• Buradasın

    Topluma hizmet uygulamaları nasıl işlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Topluma hizmet uygulamaları dersi, genellikle aşağıdaki adımlarla işlenir:
    1. Hazırlık Aşaması: Ders sorumlusu, öğrencilere dersin amaçları, ilkeleri ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgi verir 12. Öğrenciler gruplar oluşturur ve proje konularını belirler 3.
    2. Proje Tasarımı: Öğrenciler, proje taslağını hazırlayarak uygulayacakları projenin yazılı tasarısını oluştururlar 13. Bu aşamada, projenin hedefleri, kullanılacak araç-gereçler ve etkinlik takvimi gibi detaylar belirlenir 2.
    3. Uygulama: Proje ekipleri, her hafta düzenli olarak etkinlikleri gerçekleştirir 13. Karşılaşılan sorunlar, proje danışmanı ve koordinatörün desteğiyle çözülür 13.
    4. Değerlendirme: Projeler, ürün seçki dosyası üzerinden değerlendirilir 12. Bu dosyada, proje önerileri, izleme raporları, yapılan etkinliklere ilişkin dokümanlar ve öğrenci raporları yer alır 3. Yazılı veya sözlü sınav yapılmaz 12.
    5. Paydaşlarla İşbirliği: Ulusal veya yerel düzeyde planlanan uygulamalarda, ilgili protokollere uyulur ve gerektiğinde diğer öğrenci topluluklarıyla iş birliği yapılır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Topluma Hizmet Uygulamaları kaç saat?

    Topluma Hizmet Uygulamaları dersi, haftada 1 saati teorik, 2 saati uygulama olmak üzere toplam 3 saat süren ve 2 kredilik zorunlu bir derstir.

    Erciyes Üniversitesi Topluma Hizmet Uygulamaları dersi nedir?

    Erciyes Üniversitesi Topluma Hizmet Uygulamaları dersi, eğitim fakültelerinde zorunlu olarak verilen, haftada 1 saati teorik, 2 saati uygulama olmak üzere toplam 3 saat süren bir derstir. Dersin amacı, öğretmen adaylarının toplumsal sorumluluk bilincini geliştirmek ve topluma hizmet sunma becerilerini kazandırmaktır. Dersin içeriği arasında, toplumun güncel sorunlarını belirleme, panel, konferans gibi etkinliklere katılma, sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü yer alma ve topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik bilgi ve becerileri kazanma yer alır. Dersin işleniş esasları ise bir dekan yardımcısının koordinatörlüğünde, bölüm başkanlarının rehberliğinde ve öğrenci gruplarının öğretim elemanları eşliğinde çalışmalarıyla yürütülür.

    Topluma yararlı olmak için neler yapmalıyız?

    Topluma yararlı olmak için şu adımlar atılabilir: 1. Eğitim ve Bilgiye Yatırım: Eğitim programlarına destek vermek veya gönüllü olarak eğitim vermek. 2. Sosyal Sorumluluk Projeleri: Yoksullukla mücadele, sağlık hizmetleri, çevre koruma gibi projelere katkıda bulunmak. 3. İnsan Hakları ve Adalet: İnsan haklarına saygı göstermek ve adil çalışma koşulları sağlamak. 4. Çevre Dostu İş Uygulamaları: Üretim süreçlerini sürdürülebilir hale getirerek doğal kaynakları korumak. 5. Sağlık Hizmetleri: Düzenli sağlık kontrollerine gitmek, kan bağışlamak veya sosyal hizmet kuruluşlarına gönüllü olmak. 6. Geleceğe Dönük Yatırımlar: Sürdürülebilirlik projelerine ve eğitim yatırımlarına destek olmak.

    Sosyal hizmet giriş dersinde neler işlenir?

    Sosyal hizmet giriş dersinde işlenen bazı konular: Sosyal hizmetin tanımı ve temel kavramları. Sosyal hizmet felsefesi, değerleri ve etiği. Sosyal hizmetin tarihsel gelişimi. Sosyal hizmetin uygulama alanları ve işlevsel özelliği. Sosyal hizmet uzmanının rol ve fonksiyonları. Mesleki kimlik. Dünyada ve Türkiye'de sosyal hizmet. Ekolojik yaklaşım, risk ve koruyucu faktörler yaklaşımı gibi temel yaklaşımlar. Ayrıca, sosyal hizmet giriş dersi kapsamında, sosyal hizmet değerlendirmesi ve müdahalesi için gerekli kuramsal altyapı da kazandırılır.

    Engellere yönelik eğitim hizmet uygulamaları nelerdir?

    Engellere yönelik eğitim hizmet uygulamaları şunlardır: 1. Kaynaştırma Eğitimi: Engelli bireylerin, genel eğitim veren okullarda akranlarıyla birlikte eğitim alması. 2. Özel Eğitim Sınıfları: Engelli bireylerin, engel durumlarına uygun özel sınıflarda eğitim görmesi. 3. Ayrıştırılmış Eğitim Kurumları: Görme, işitme, zihin engellilere, otizmli bireylere ve süreğen hastalığı olanlara yönelik özel eğitim okulları. 4. Mesleki Eğitim Kursları: Türkiye İş Kurumu, Mesleki Eğitim Merkezleri ve Halk Eğitim Merkezleri gibi kurumlar tarafından düzenlenen mesleki eğitim programları. 5. Psikolojik Destek Hizmetleri: Engelliler Müdürlüğü tarafından sunulan bireysel ve grupla psikolojik danışmanlık, aile eğitimi ve seminer çalışmaları. 6. Yaz Okulları: Örgün eğitime devam eden ancak yeterli eğitim desteği alamayan çocuklar için destek eğitimleri. 7. Türk İşaret Dili Eğitimleri: İşitme engelli bireylerin iletişim kurabilmesi için verilen eğitimler.

    Toplum hizmetleri çalışmasında giriş gelişme ve sonuç nedir?

    Toplum hizmetleri çalışmasında giriş, gelişme ve sonuç bölümleri, bir yazının yapısal unsurlarına benzer şekilde ele alınabilir: Giriş: Çalışmanın konusu hakkında genel bilgiler verilir ve toplumsal sorunun tanımı yapılır. Gelişme: Sorunun nedenleri, etkileri ve çözüm önerileri gibi konunun en önemli noktaları bu bölümde ele alınır. Sonuç: Çalışmanın bulguları özetlenir ve toplumsal sorunun çözümüne yönelik genel bir değerlendirme yapılır. Toplum hizmetleri çalışmaları, genellikle inceleme, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarını içerir ve bu süreç, giriş, gelişme ve sonuç bölümleriyle paralellik gösterebilir.

    Değerler eğitimi toplum hizmeti olarak ne yapılabilir?

    Değerler eğitimi kapsamında toplum hizmeti olarak yapılabilecek bazı etkinlikler şunlardır: Huzurevi ziyaretleri. Ağaç dikme etkinlikleri. Çocuk esirgeme kurumu ziyaretleri. Atık kağıt ve atık pil toplama kampanyaları. Sivil toplum kuruluşlarını ziyaretler. Kardeş okul gezileri. Kan bağışı kampanyaları. Tarihi ve kültürel geziler. Bilimsel etkinliklere katılım (panel, konferans, kongre, sempozyum). Bu tür etkinlikler, toplumsal değerlere saygıyı artırır, sosyal uyumu destekler ve bireylerin topluma katkıda bulunan bireyler olmasını teşvik eder.