• Buradasın

    Sosyal bilgiler öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sosyal bilgiler öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi, programın öğretmenler tarafından nasıl algılandığını ve uygulandığını incelemeyi amaçlar 12.
    Bu tür değerlendirmelerde genellikle aşağıdaki konular ele alınır:
    • Kazanımlar: Öğretmenlerin kazanımların sayısını ve içeriğini nasıl buldukları 24.
    • Program yapısı: Programın sade, anlaşılır ve gerçekçi bulunup bulunmadığı, öğrenci merkezli olup olmadığı 1.
    • Ölçme-değerlendirme: Değerlendirme süreçlerinin ve kullanılan yöntemlerin uygunluğu 34.
    • Eksiklikler ve öneriler: Programın eksik yanlarının belirlenmesi ve gerekli güncellemelerin yapılması için öneriler sunulması 15.
    Değerlendirmeler, nitel araştırma yöntemleri ve anketler kullanılarak yapılır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sosyal Bilgilerde hangi öğretim yaklaşımları kullanılır?

    Sosyal Bilgilerde kullanılan öğretim yaklaşımları şunlardır: 1. Sunuş Yoluyla Öğrenme-Öğretme Stratejisi: Öğretmenin konuyu genelden özele doğru sistemli ve anlamlı bir şekilde öğrencilere sunması. 2. Buluş Yoluyla Öğrenme-Öğretme Stratejisi: Öğrencilerin kendi etkinliklerine ve gözlemlerine dayalı olarak yargıya varmalarını teşvik eder. 3. Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğrenme-Öğretme Stratejisi: Öğrencilerin araştırma ve inceleme yaparak öğrenmelerini sağlar. Ayrıca, Sosyal Bilgilerde kullanılan diğer öğretim yöntemleri ve teknikleri arasında: - Anlatım Yöntemi; - Gezi Gözlem Yöntemi; - Proje Yöntemi; - Tartışma Yöntemi (panel, münazara, forum vb.); - Drama ve Rol Yapma Tekniği.

    2018 sosyal bilgiler öğretim programında kaç öğrenme alanı var?

    2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda 7 öğrenme alanı bulunmaktadır. Bu öğrenme alanları şunlardır: 1. Birey ve Toplum; 2. Kültür ve Miras; 3. İnsanlar, Yerler ve Çevreler; 4. Bilim, Teknoloji ve Toplum; 5. Üretim, Dağıtım ve Tüketim; 6. Etkin Vatandaşlık; 7. Küresel Bağlantılar.

    Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nda kaç beceri vardır?

    Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nda üç ana beceri bulunmaktadır: 1. Ünite kapsamında doğrudan verilen beceriler. 2. Tüm ilköğretim derslerinde ortak verilen beceriler. 3. 21. yüzyıl becerileri.

    Sosyal bilgiler dersi öğretim programı kaç kez değişti?

    Sosyal bilgiler dersi öğretim programı üç kez değiştirilmiştir: 1. 2005 yılında: Davranışçı yaklaşım terk edilerek yapılandırmacı anlayışa geçilmiştir. 2. 2017 yılında: Yeni bir sosyal bilgiler öğretim programı hazırlanmıştır. 3. 2024 yılında: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yeni bir sosyal bilgiler dersi öğretim programı uygulamaya konulmuştur. Bu değişiklikler, öğretim programlarının temel yaklaşımlarını ve içeriklerini güncellemeyi amaçlamıştır.

    Sosyal bilgiler meb kazanımları nelerdir?

    MEB Sosyal Bilgiler kazanımları şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Birey ve Toplum: Toplumsal iletişimde etkili olan tutum ve davranışları anlamak, medyanın rolünü kavramak. 2. Kültür ve Miras: Osmanlı Devleti'nin tarihsel sürecini bilmek, somut ve somut olmayan kültürel miras ögelerini öğrenmek. 3. İnsanlar, Yerler ve Çevreler: Yerleşmeyi etkileyen faktörleri bilmek, göçlerin nedenlerini ve sonuçlarını tartışmak. 4. Bilim, Teknoloji ve Toplum: Bilginin korunması ve yaygınlaştırılması konusunda değişim ve süreklilikleri değerlendirmek, Türk-İslam medeniyetindeki bilginlerin bilime katkılarını bilmek. 5. Üretim, Dağıtım ve Tüketim: Üretim teknolojisindeki gelişmelerin toplumsal ve ekonomik yaşama etkilerini değerlendirmek, bütçe oluşturma ve kaynakların verimli kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak. 6. Etkin Vatandaşlık: Demokrasinin ortaya çıkışını ve gelişim evrelerini bilmek, temel haklar ve sorumluluklar hakkında bilgi edinmek. 7. Küresel Bağlantılar: Türkiye'nin üye olduğu uluslararası kuruluşları ve ekonomik bölge kuruluşlarını tanımak, küresel sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirmek.

    Sosyal bilgiler dersinde hangi konular işlenir?

    Sosyal bilgiler dersinde işlenen bazı konular: Birey ve Toplum: Haklar, sorumluluklar, işbirliği, iletişim, toplumsal birlik. Kültür ve Miras: Kültürel miras, gelenekler, görenekler, bayram ve yemekler. İnsanlar, Yerler ve Çevre: Coğrafya, farklı iklimler, çevre sorumluluğu. Üretim, Dağıtım ve Tüketim: Kaynaklar, ekonomi, meslekler, bütçe planlama. Bilim, Teknoloji ve Toplum: Teknolojik ürünler, bilimsel çalışmalar, sosyal bilimler. Etkin Vatandaşlık: Demokrasi, yönetim, haklar, sorumluluklar. Küresel Bağlantılar: Uluslararası ilişkiler, komşu devletler, popüler kültür.

    Sosyal bilgiler değerlendirme etkinlikleri nelerdir?

    Sosyal bilgiler değerlendirme etkinliklerinden bazıları şunlardır: Çalışma kâğıtları. Rol oynama. Alternatiflerin puanlanması. Hissettiklerim. Dilek tutma. Evde, dışarda ve tek başına. Sanatsal etkinlikler. Doğru-yanlış ve boşluk doldurma etkinlikleri. Ayrıca, gözlem, görüşme, performans görevleri, öğrenci gelişim dosyaları, öz ve akran değerlendirme, proje ödevleri gibi yöntemler de sosyal bilgiler değerlendirme etkinlikleri arasında yer alır.