• Buradasın

    Sosyal bilgiler öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sosyal bilgiler öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi, programın öğretmenler tarafından nasıl algılandığını ve uygulandığını incelemeyi amaçlar 12.
    Bu tür değerlendirmelerde genellikle aşağıdaki konular ele alınır:
    • Kazanımlar: Öğretmenlerin kazanımların sayısını ve içeriğini nasıl buldukları 24.
    • Program yapısı: Programın sade, anlaşılır ve gerçekçi bulunup bulunmadığı, öğrenci merkezli olup olmadığı 1.
    • Ölçme-değerlendirme: Değerlendirme süreçlerinin ve kullanılan yöntemlerin uygunluğu 34.
    • Eksiklikler ve öneriler: Programın eksik yanlarının belirlenmesi ve gerekli güncellemelerin yapılması için öneriler sunulması 15.
    Değerlendirmeler, nitel araştırma yöntemleri ve anketler kullanılarak yapılır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Sosyal bilgiler değerlendirme etkinlikleri nelerdir?
    Sosyal bilgiler değerlendirme etkinlikleri çeşitli yöntem ve teknikler kullanılarak gerçekleştirilebilir. İşte bazıları: 1. Yazılı Yoklamalar: Öğrencilerin düşüncelerini geliştirmeleri veya savunmaları, sebep-sonuç tartışmaları yapmaları gibi amaçlar için kullanılır. 2. Kısa Cevaplı ve Boşluk Doldurmalı Testler: Öğrencilerin eksik kelime veya cümleleri tamamlamaları gereken testlerdir. 3. Senaryo Kullanma: Öğrencilerin sunulan durumları analiz ederek problem çözme becerilerini geliştirmeleri için kullanılır. 4. Alıntılar Kullanma: Temel tarihi belgelerden kesitler veya alıntılar kullanarak eleştirel düşünmeyi değerlendirmeye dahil etme yöntemidir. 5. Performans ve Sunumlar: Öğrencilerin bir konu veya değerle ilgili resim yapmaları, şiir yazmaları ve ardından düşüncelerini açıklamaları gibi sanatsal etkinlikler. 6. Portfolyolar ve Rubrikler: Öğrencilerin süreç boyunca yaptıkları çalışmaları içeren dosyalar ve değerlendirme ölçekleri. 7. Öz ve Akran Değerlendirme: Öğrencilerin kendi ve birbirlerinin çalışmalarını değerlendirmeleri.
    Sosyal bilgiler değerlendirme etkinlikleri nelerdir?
    İlkokul sosyal bilgiler dersinde hangi öğretim programı uygulanmaktadır?
    İlkokul sosyal bilgiler dersinde 2024 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı uygulanmaktadır.
    İlkokul sosyal bilgiler dersinde hangi öğretim programı uygulanmaktadır?
    Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nda kaç beceri vardır?
    Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nda üç ana beceri bulunmaktadır: 1. Ünite kapsamında doğrudan verilen beceriler. 2. Tüm ilköğretim derslerinde ortak verilen beceriler. 3. 21. yüzyıl becerileri.
    Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nda kaç beceri vardır?
    Sosyal Bilgilerde hangi öğretim yaklaşımları kullanılır?
    Sosyal Bilgilerde kullanılan öğretim yaklaşımları şunlardır: 1. Sunuş Yoluyla Öğrenme-Öğretme Stratejisi: Öğretmenin konuyu genelden özele doğru sistemli ve anlamlı bir şekilde öğrencilere sunması. 2. Buluş Yoluyla Öğrenme-Öğretme Stratejisi: Öğrencilerin kendi etkinliklerine ve gözlemlerine dayalı olarak yargıya varmalarını teşvik eder. 3. Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğrenme-Öğretme Stratejisi: Öğrencilerin araştırma ve inceleme yaparak öğrenmelerini sağlar. Ayrıca, Sosyal Bilgilerde kullanılan diğer öğretim yöntemleri ve teknikleri arasında: - Anlatım Yöntemi; - Gezi Gözlem Yöntemi; - Proje Yöntemi; - Tartışma Yöntemi (panel, münazara, forum vb.); - Drama ve Rol Yapma Tekniği.
    Sosyal Bilgilerde hangi öğretim yaklaşımları kullanılır?
    Sosyal bilgiler meb kazanımları nelerdir?
    MEB Sosyal Bilgiler kazanımları şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Birey ve Toplum: Toplumsal iletişimde etkili olan tutum ve davranışları anlamak, medyanın rolünü kavramak. 2. Kültür ve Miras: Osmanlı Devleti'nin tarihsel sürecini bilmek, somut ve somut olmayan kültürel miras ögelerini öğrenmek. 3. İnsanlar, Yerler ve Çevreler: Yerleşmeyi etkileyen faktörleri bilmek, göçlerin nedenlerini ve sonuçlarını tartışmak. 4. Bilim, Teknoloji ve Toplum: Bilginin korunması ve yaygınlaştırılması konusunda değişim ve süreklilikleri değerlendirmek, Türk-İslam medeniyetindeki bilginlerin bilime katkılarını bilmek. 5. Üretim, Dağıtım ve Tüketim: Üretim teknolojisindeki gelişmelerin toplumsal ve ekonomik yaşama etkilerini değerlendirmek, bütçe oluşturma ve kaynakların verimli kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak. 6. Etkin Vatandaşlık: Demokrasinin ortaya çıkışını ve gelişim evrelerini bilmek, temel haklar ve sorumluluklar hakkında bilgi edinmek. 7. Küresel Bağlantılar: Türkiye'nin üye olduğu uluslararası kuruluşları ve ekonomik bölge kuruluşlarını tanımak, küresel sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirmek.
    Sosyal bilgiler meb kazanımları nelerdir?
    2018 sosyal bilgiler öğretim programında kaç öğrenme alanı var?
    2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda 7 öğrenme alanı bulunmaktadır.
    2018 sosyal bilgiler öğretim programında kaç öğrenme alanı var?
    Sosyal bilgiler dersi neden önemlidir?
    Sosyal bilgiler dersi önemlidir çünkü: 1. Vatandaşlık Bilinci: Öğrencilere vatandaşlık görevlerini ve sorumluluklarını öğretir, demokratik değerlerin ve insan haklarının önemini vurgular. 2. Toplumsal Uyum: Öğrencilerin kültürel mirası anlamalarını sağlar, farklı kültürlere saygı duymalarını ve hoşgörü geliştirmelerini teşvik eder. 3. Problem Çözme ve Analitik Düşünme: Eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini kazandırarak, olaylara çok yönlü bakabilme yeteneği geliştirir. 4. Çevre Bilinci: Çevresel bilinç ve sürdürülebilir yaşam tarzları hakkında farkındalık yaratarak, çevresel sorunlara duyarlılık kazandırır. 5. Küresel Perspektif: Küresel bağlantıları ve uluslararası ilişkileri anlamalarına yardımcı olarak, öğrencilerin dünya vatandaşı olmalarını sağlar.
    Sosyal bilgiler dersi neden önemlidir?