• Buradasın

    Sosyal bilgiler öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sosyal bilgiler öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi, programın çeşitli boyutları hakkında öğretmenlerin geri bildirimlerini içerir. Bu değerlendirmeler genellikle şu konuları kapsar:
    • Zamanın yetersizliği: Öğretmenler, ders süresinin kazanımları işlemek için yeterli olmadığını belirtmektedir 1.
    • Fiziksel altyapı eksiklikleri: Programdaki yöntemlerin uygulanması için okulların fiziki altyapısının uygun olmadığı ifade edilmektedir 1.
    • Sınıf mevcutlarının fazlalığı: Kalabalık sınıflar, öğretmenlerin programı uygulamasını zorlaştırmaktadır 1.
    • Ölçme ve değerlendirme zorlukları: Yeni ölçme yöntemlerinin eski sınav sistemleriyle uyumsuzluğu ve bu yöntemlerin masraflı bulunması öğretmenler tarafından dile getirilmektedir 1.
    • Materyal temini: Program için gerekli materyallerin temininde zorluklar yaşandığı belirtilmektedir 1.
    • Hizmet içi eğitim eksikliği: Öğretmenlerin programa uyum sağlamaları için yeterli ve etkili hizmet içi eğitim almadıkları ifade edilmektedir 1.
    • Programın içeriği: Bazı öğretmenler, içeriğin milli değerlerin aktarılması açısından zayıf olduğunu ve okuma parçalarının az olduğunu düşünmektedir 2.
    Bu değerlendirmeler, programın daha etkili hale getirilmesi için çözüm önerileri sunulmasına da olanak tanır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sosyal bilgiler meb kazanımları nelerdir?

    MEB Sosyal Bilgiler kazanımları şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Birey ve Toplum: Toplumsal iletişimde etkili olan tutum ve davranışları anlamak, medyanın rolünü kavramak. 2. Kültür ve Miras: Osmanlı Devleti'nin tarihsel sürecini bilmek, somut ve somut olmayan kültürel miras ögelerini öğrenmek. 3. İnsanlar, Yerler ve Çevreler: Yerleşmeyi etkileyen faktörleri bilmek, göçlerin nedenlerini ve sonuçlarını tartışmak. 4. Bilim, Teknoloji ve Toplum: Bilginin korunması ve yaygınlaştırılması konusunda değişim ve süreklilikleri değerlendirmek, Türk-İslam medeniyetindeki bilginlerin bilime katkılarını bilmek. 5. Üretim, Dağıtım ve Tüketim: Üretim teknolojisindeki gelişmelerin toplumsal ve ekonomik yaşama etkilerini değerlendirmek, bütçe oluşturma ve kaynakların verimli kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak. 6. Etkin Vatandaşlık: Demokrasinin ortaya çıkışını ve gelişim evrelerini bilmek, temel haklar ve sorumluluklar hakkında bilgi edinmek. 7. Küresel Bağlantılar: Türkiye'nin üye olduğu uluslararası kuruluşları ve ekonomik bölge kuruluşlarını tanımak, küresel sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirmek.

    Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nda kaç beceri vardır?

    Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nda 27 beceri bulunmaktadır. Bu becerilerden bazıları şunlardır: araştırma; değişim ve sürekliliği algılama; dijital okuryazarlık; eleştirel düşünme; empati; finansal okuryazarlık; girişimcilik; gözlem; harita okuryazarlığı; iletişim.

    Sosyal bilgiler dersinde hangi konular işlenir?

    Sosyal bilgiler dersinde işlenen bazı konular: Birey ve Toplum: Haklar, sorumluluklar, işbirliği, iletişim, toplumsal birlik. Kültür ve Miras: Kültürel miras, gelenekler, görenekler, bayram ve yemekler. İnsanlar, Yerler ve Çevre: Coğrafya, farklı iklimler, çevre sorumluluğu. Üretim, Dağıtım ve Tüketim: Kaynaklar, ekonomi, meslekler, bütçe planlama. Bilim, Teknoloji ve Toplum: Teknolojik ürünler, bilimsel çalışmalar, sosyal bilimler. Etkin Vatandaşlık: Demokrasi, yönetim, haklar, sorumluluklar. Küresel Bağlantılar: Uluslararası ilişkiler, komşu devletler, popüler kültür.

    Sosyal Bilgilerde hangi öğretim yaklaşımları kullanılır?

    Sosyal bilgiler dersinde kullanılan bazı öğretim yaklaşımları: Vatandaşlık aktarımı olarak sosyal bilgiler. Sosyal bilimler olarak sosyal bilgiler. Yansıtıcı araştırma olarak sosyal bilgiler. Ayrıca, sosyal bilgiler dersinde işbirlikli öğrenme, sorgulamaya dayalı öğretim, zihin haritaları, gezi gözlem, sanal tur, yaratıcı drama, beyin fırtınası, örnek olay, soru cevap, tartışma gibi yöntem ve teknikler de kullanılmaktadır.

    Sosyal bilgiler değerlendirme etkinlikleri nelerdir?

    Sosyal bilgiler değerlendirme etkinliklerinden bazıları şunlardır: Çalışma kâğıtları. Rol oynama. Alternatiflerin puanlanması. Hissettiklerim. Dilek tutma. Evde, dışarda ve tek başına. Sanatsal etkinlikler. Doğru-yanlış ve boşluk doldurma etkinlikleri. Ayrıca, gözlem, görüşme, performans görevleri, öğrenci gelişim dosyaları, öz ve akran değerlendirme, proje ödevleri gibi yöntemler de sosyal bilgiler değerlendirme etkinlikleri arasında yer alır.

    Sosyal bilgiler dersi öğretim programı kaç kez değişti?

    Sosyal bilgiler dersi öğretim programı üç kez değiştirilmiştir: 1. 2005 yılında: Davranışçı yaklaşım terk edilerek yapılandırmacı anlayışa geçilmiştir. 2. 2017 yılında: Yeni bir sosyal bilgiler öğretim programı hazırlanmıştır. 3. 2024 yılında: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yeni bir sosyal bilgiler dersi öğretim programı uygulamaya konulmuştur. Bu değişiklikler, öğretim programlarının temel yaklaşımlarını ve içeriklerini güncellemeyi amaçlamıştır.

    2018 sosyal bilgiler öğretim programında kaç öğrenme alanı var?

    2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda 7 öğrenme alanı bulunmaktadır. Bu öğrenme alanları şunlardır: 1. Birey ve Toplum; 2. Kültür ve Miras; 3. İnsanlar, Yerler ve Çevreler; 4. Bilim, Teknoloji ve Toplum; 5. Üretim, Dağıtım ve Tüketim; 6. Etkin Vatandaşlık; 7. Küresel Bağlantılar.