• Buradasın

    Sınıf rehber öğretmeni proje nasıl verir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sınıf rehber öğretmeninin proje verme süreciyle ilgili bilgi bulunamadı. Ancak, sınıf rehber öğretmeninin görevlerinden bazıları şunlardır:
    • Sınıf rehberlik planı hazırlama 3. Sınıf rehber öğretmeni, okul rehberlik programı ile sınıfının rehberlik ihtiyaçlarını dikkate alarak sınıf rehberlik planını hazırlar ve en geç ekim ayının ikinci haftasında eğitim kurumu müdürüne onaylatır 3.
    • Sınıf rehberlik etkinlikleri uygulama 34. Sınıf rehber öğretmeni, sınıf rehberlik programı kapsamındaki etkinlikleri sınıfında uygular 34.
    • Öğrencileri yönlendirme 34. Sınıf rehber öğretmeni, öğrencilerinin ilgi, yetenek ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere katılmalarını sağlar 34.
    • Risk altındaki öğrencileri belirleme 3. Sınıf rehber öğretmeni, risk altında olan öğrencileri fark ettiğinde rehberlik servisine bilgi verir 3.
    Daha fazla bilgi için Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilgili yönetmeliklerine başvurulabilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E okulda sınıf rehberlik proje tanımlama nasıl yapılır?

    E-Okul'da sınıf rehberlik projesini tanımlamak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin bireysel ve grup olarak ihtiyaçlarını belirlemek için bir analiz yapılır. 2. Hedef Belirleme: İhtiyaç analizi sonuçlarına dayanarak, rehberlik hizmetlerinin hedefleri somut ve ölçülebilir şekilde belirlenir. 3. Planlama ve Programlama: Belirlenen hedeflere ulaşmak için yapılacak rehberlik etkinlikleri ve aktiviteler planlanır. 4. Uygulama: Planlanan rehberlik etkinlikleri ve destek hizmetleri uygulanır. 5. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Rehberlik planlarının etkinliği değerlendirilir ve gerekli değişiklikler yapılır. e-Rehberlik Sistemi üzerinden sınıf rehberlik programı hazırlamak için: 1. Eğitim kurumu müdürü tarafından okulun özel hedeflerinin sisteme girilmiş olması gerekmektedir. 2. e-Rehberlik Sistemi'nde "Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programı Hazırlama" sekmesine tıklanır. 3. Açılan menüden "Yıllık Program Girişi" seçilir. 4. İlgili ay seçilerek MEB Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Sunum Sistemi'nde önceden belirlenen çalışmalar seçilir.

    Sınıf rehberlik planı hazırlamak kimin görevi?

    Sınıf rehberlik planı hazırlama görevi, sınıf rehber öğretmenine aittir. Sınıf rehber öğretmeni, eğitim kurumunun yıllık rehberlik planı çerçevesinde sınıfının yıllık çalışmalarını planlar ve bu planlamanın bir örneğini ders yılının ilk ayı içinde rehberlik servisine iletir.

    Sınıf rehber öğretmenliği yönetmeliği nedir?

    Sınıf rehber öğretmenliği yönetmeliği, Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği'nin 15. maddesinde yer almaktadır. Sınıf rehber öğretmeninin görevleri şunlardır: 1. Öğretmenler kurulunca belirlenen öğrenci kulüplerinin amaçları ve çalışmaları hakkında öğrencileri bilgilendirmek. 2. Öğrenci kulüplerine katılacak öğrencileri ilgi ve isteklerine göre belirlemek. 3. Belirlenen öğrencileri e-Okul sisteminde yer alan Sosyal Etkinlik Modülüne işlemek. 4. Öğrencilerin okul dışı etkinlikleri, toplum hizmeti çalışmaları ve buna ilişkin belgeleri e-Okul Sistemi Sosyal Etkinlik Modülüne işlemek. 5. Sınıf rehberlik planını, okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde hazırlayarak eğitim kurumu müdürüne onaylatmak. 6. Sınıf rehberlik programı kapsamındaki etkinlikleri sınıfında uygulamak. 7. Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek.

    Sınıf rehber öğretmeni yıllık plan hazırlamak zorunda mı?

    Evet, sınıf rehber öğretmeni yıllık plan hazırlamak zorundadır. Bu plan, eğitim kurumunun yıllık rehberlik planı çerçevesinde hazırlanır ve en geç ekim ayının ikinci haftasında eğitim kurumu müdürüne onaylatılır.

    7 sınıf rehberlik konuları nelerdir?

    7. sınıf rehberlik konuları arasında şunlar yer alır: Sosyal duygusal gelişim: Duyguları anlama ve yönetme, benlik farkındalığı kazanma, sorumlu karar verme, kişisel güvenliğini sağlama ve kişilerarası iletişim becerileri. Akademik anlayış ve sorumluluk: Öğrenme etkinliklerine ve ortamlarına yönelik duygu ve düşünceleri ifade etme, akademik gelişimi için amaçlar oluşturma. Kariyer farkındalığı: Bilgi kaynaklarına ulaşma, kariyer amaçlarını inceleme, mesleklerin zaman içindeki değişimini takip etme. Okul ve çevreye uyum: Okula devam etme ile akademik gelişim arasındaki ilişkiyi değerlendirme, okulda risk oluşturabilecek durum ve ortamlara karşı kendini koruma. Karar verme: Karar verme basamaklarını kullanma, verdiği kararları etkileyen faktörler açısından değerlendirme. Ayrıca, 7. sınıf rehberlik konuları arasında zaman yönetimi, bilişim teknolojilerini kullanma, yeteneklerin fark edilmesi ve ilgi-hobilerin ayırt edilmesi gibi konular da bulunmaktadır.

    Ortaöğretim sınıf rehber öğretmeni ne iş yapar?

    Ortaöğretim sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Bireysel ve grup rehberlik hizmetleri: Öğrencilere bireysel ve grup halinde rehberlik ve danışmanlık yapar. 2. Akademik izleme: Öğrencilerin akademik başarısını ve sosyal uyumunu izler. 3. Kariyer planlaması: Öğrencilerin kariyer planlamasına yardımcı olur ve meslekler hakkında bilgilendirme yapar. 4. Duygusal destek: Öğrencilerin duygusal ve davranışsal problemlerine yönelik destek sağlar. 5. Veli ve öğretmen iş birliği: Veliler ve diğer öğretmenlerle iş birliği yaparak öğrencilerin gelişimini takip eder. 6. Program yönetimi: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programını hazırlar ve uygular. Bu görevler, öğrencilerin duygusal, sosyal ve akademik gelişimlerini desteklemek amacıyla yürütülür.

    Proje yapmak öğretmenin görevi mi?

    Proje yapmak, öğretmenin görevi olabilir. Öğretmenler, proje okullarında belirli bir süre içerisinde yürütülecek akademik, mesleki, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda kaliteyi artırmak amacıyla projeler yürütebilir. Ancak, proje yapma görevi gönüllülük esasına dayanır ve öğretmenler bu tür görevleri reddetme hakkına sahiptir.