Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sınıf içi gözlem, eğitim ortamında olup bitenleri anlamak ve değerlendirmek amacıyla yapılan bir süreçtir 5. Bu süreç, çeşitli amaçlarla gerçekleştirilebilir:
- Ayrıntılı raporlama 23. Sınıfta neler olup bittiğini detaylı bir şekilde belgelemek 23.
- Farkındalık yaratma 23. Öğretmenin kendini geliştirebilmesi için farkındalık düzeyini artırmak 23.
- Uyumsuzluğu artırma 23. Öğretmenin davranışlarıyla algıları arasındaki tutarsızlıkları fark etmesini sağlamak 23.
- Görüşmede sıçrama taşı olma 23. Gözlem verilerinin, gözlem sonrası tartışmayı etkili kılacak bir temel oluşturması 23.
- İlgi mesajı verme 23. Öğretmenin yaptığı işin önemli olduğu mesajını iletmek 23.
- Görev tanımlarının gerçekleştirilmesi 23. Denetleyici ve yöneticilerin resmi sorumluluklarını yerine getirmelerine yardımcı olmak 23.
Sınıf içi gözlem, yapılandırılmamış ve yapılandırılmış gözlem olarak iki şekilde yapılabilir 3. Yapılandırılmamış gözlemde, denetçi öğretmenin davranışlarını izler ve kişisel etkileşime dair notlar alır 3. Yapılandırılmış gözlemde ise denetçi, belirli bir davranış veya olayın frekans, süre, önem ve büyüklüğünü ölçer 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: