• Buradasın

    Rehberlik ve özel eğitim final sınavında neler çıkar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehberlik ve özel eğitim final sınavında çıkabilecek konular şunlardır:
    1. Özel Eğitim Temel İlkeleri: Özel eğitimin amacı ve önemi, farklı öğrenme güçlükleri ve özel gereksinimler 1.
    2. Öğrenme Güçlükleri ve Engeller: Dil ve konuşma bozuklukları, zihinsel engeller, dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB), öğrenme bozuklukları, otizm spektrum bozukluğu 1.
    3. Özel Eğitim Stratejileri ve Yaklaşımlar: Bireyselleştirilmiş öğretim, öğrenci merkezli öğretim, işbirlikçi öğretim yaklaşımları, özel eğitim materyalleri ve kaynaklar 1.
    4. Özel Eğitimde Değerlendirme ve Tanılama: Özel eğitim ihtiyacı değerlendirme yöntemleri, özel eğitim tanılama süreçleri 1.
    5. Öğrenci Gelişimi ve Destek Hizmetleri: Öğrenci gelişim aşamaları, destek hizmetleri ve uzmanlık alanları 1.
    6. Eğitim Hukuku ve Politikaları: Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, eğitim politikaları ve standartları 1.
    7. Rehberlik Hizmetleri: Bireyi tanıma, psikolojik danışma, oryantasyon, bilgi toplama ve yayma, yöneltme-yerleştirme, izleme, sevk, araştırma-değerlendirme, müşavirlik 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim dersi final sınavında ne sorulur?

    Özel eğitim dersi final sınavında sorulabilecek konular şunlardır: 1. Özel Eğitim Temel İlkeleri: Özel eğitimin amacı ve önemi, farklı öğrenme güçlükleri ve özel gereksinimler. 2. Öğrenme Güçlükleri ve Engeller: Dil ve konuşma bozuklukları, zihinsel engeller, dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB), öğrenme bozuklukları, otizm spektrum bozukluğu. 3. Özel Eğitim Stratejileri ve Yaklaşımlar: Bireyselleştirilmiş öğretim, öğrenci merkezli öğretim, işbirlikçi öğretim yaklaşımları, özel eğitim materyalleri ve kaynaklar. 4. Özel Eğitimde Değerlendirme ve Tanılama: Özel eğitim ihtiyacı değerlendirme yöntemleri, özel eğitim tanılama süreçleri. 5. Öğrenci Gelişimi ve Destek Hizmetleri: Öğrenci gelişim aşamaları, destek hizmetleri ve uzmanlık alanları. 6. Eğitim Hukuku ve Politikaları: Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, eğitim politikaları ve standartları.

    Özel eğitimde kaynaştırma ders notu nedir?

    Özel eğitimde kaynaştırma ders notu, özel gereksinimli öğrencilerin normal sınıflara dahil edilmesi sürecini ve bu sürecin amaçlarını anlatan bir eğitim materyalidir. Kaynaştırmanın temel amaçları: - Özel gereksinimli öğrencilerin toplumla bütünleşmelerini kolaylaştırmak. - Normal öğrencilerin, özel gereksinimli öğrencilere model olarak uygun tutum ve davranışları geliştirmelerine yardımcı olmak. Kaynaştırma ders notunda ayrıca şu konular da yer alabilir: - Kaynaştırma uygulamalarının ilkeleri ve yöntemleri. - Bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlama ve uygulama süreci. - Öğretmenlerin ve ailelerin kaynaştırma sürecindeki rolleri ve sorumlulukları.

    Özel eğitim ve kaynaştırma dersi nedir?

    Özel eğitim ve kaynaştırma dersi, özel gereksinimleri olan öğrencilerin eğitim süreçlerini kapsayan iki farklı kavramdır. Özel eğitim, engelli bireylerin, bireysel ihtiyaçlarına uygun olarak hazırlanan programlar çerçevesinde eğitim almalarını sağlar. Kaynaştırma dersi ise, özel gereksinimli öğrencilerin, akranlarıyla birlikte genel eğitim sınıflarında eğitim almaları uygulamasıdır.

    Rehberlik ve özel eğitim formasyon ne iş yapar?

    Rehberlik ve özel eğitim formasyonuna sahip kişiler, farklı alanlarda görev yaparak bireylerin eğitim ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunurlar. İş yapabilecekleri bazı alanlar: - Özel Eğitim Okulları ve Sınıfları: Özel gereksinimli öğrenciler için bireysel eğitim planları hazırlar ve uygularlar. - Rehabilitasyon Merkezleri: Bireyselleştirilmiş eğitim programları (BEP) hazırlar, özel ders verir ve rehabilitasyon süreçlerine destek sağlarlar. - Danışmanlık Merkezleri: Ailelere ve öğretmenlere özel eğitim yöntem ve teknikleri konusunda rehberlik ederler. - Kamu Kurumları: Sosyal hizmetler ve çocuk esirgeme kurumlarında özel eğitim hizmetleri sunarlar. - Üniversiteler: Lisansüstü eğitimlerini tamamlayarak akademisyen olarak çalışabilirler.

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim ihtiyacı olan bireyler kaça ayrılır?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre özel eğitim ihtiyacı olan bireyler sekiz ana kategoriye ayrılır: 1. Otizm Spektrum Bozukluğu olan bireyler. 2. Zihinsel yetersizlik gösteren bireyler. 3. Bedensel yetersizlik (ortopedik bozukluklar) olan bireyler. 4. İşitme yetersizliği olan bireyler. 5. Görme yetersizliği olan bireyler. 6. Dil ve konuşma yetersizliği olan bireyler. 7. Özel öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli) olan bireyler. 8. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu olan bireyler.

    Özel eğitim uygulamaları kaça ayrılır?

    Özel eğitim uygulamaları şu şekilde ayrılır: 1. Kaynaştırma Eğitimi: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta veya okulda eğitim almasıdır. Türleri: - Tam zamanlı kaynaştırma: Öğrenci gün boyunca normal sınıfında eğitim alır. - Yarı zamanlı kaynaştırma: Öğrenci, bazı derslere yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte katılır. 2. Özel Eğitim Sınıfı: Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu raporu doğrultusunda, özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için açılan sınıflardır. 3. Özel Eğitim Okulu: Özel eğitime gereksinim duyan bireylere hizmet veren, özel olarak yetiştirilmiş öğretim personelinin bulunduğu kurumlardır. 4. Evde veya Hastanede Eğitim: Sağlık problemi nedeniyle örgün eğitim kurumlarından yararlanamayacak durumda olan öğrencilere verilen eğitim hizmetidir. 5. Rehabilitasyon Merkezleri: Destek eğitimine ihtiyacı olan engelli bireylere hizmet veren özel öğretim kurumlarıdır.

    Özel eğitim dersinde neler işlenir?

    Özel eğitim dersinde işlenen konular şunlardır: 1. Yapılandırılmış Öğrenme Ortamları: Tahmin edilebilir rutinler ve net beklentiler oluşturmak. 2. Görsel Destekler: Anlayışı ve iletişimi geliştirmek için görsel programlar, ipuçları ve iletişim panoları kullanmak. 3. Sosyal Beceri Eğitimi: Rol yapma ve sosyal hikayeler yoluyla sosyal etkileşim becerilerinin öğretilmesi. 4. Davranışsal Müdahaleler: Zorluklarla başa çıkmak için olumlu pekiştirme ve davranış değiştirme tekniklerinin uygulanması. 5. Duyusal Bütünleme: Öğrencilerin duyusal hassasiyetleri yönetmelerine yardımcı olacak duyu dostu alanlar ve aktiviteler sağlamak. 6. Akademik Beceriler ve Dil Gelişimi: Farklılaştırılmış öğretim ve dil açısından zengin etkinlikler ile eğitim materyallerinin uyarlanması. 7. Duygusal Gelişim ve Düzenleme: Duygu tanımlama, başa çıkma stratejileri ve olumlu pekiştirme teknikleri. 8. Öz Bakım ve Bağımsızlık Becerileri: Günlük yaşam becerileri ve fonksiyonel becerilerin öğretilmesi. Ayrıca, özel eğitim derslerinde beden eğitimi ve mesleki eğitim gibi alanlara da yer verilebilir.