• Buradasın

    Rehberlik ve özel eğitim final sınavında neler çıkar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehberlik ve özel eğitim final sınavında çıkabilecek konular arasında şunlar yer alabilir:
    • Özel eğitimin temel ilkeleri 2. Özel eğitimin amacı ve önemi, farklı öğrenme güçlükleri ve özel gereksinimler 2.
    • Öğrenme güçlükleri ve engeller 2. Dil ve konuşma bozuklukları, zihinsel engeller, dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu (DEHB), öğrenme bozuklukları, otizm spektrum bozukluğu 2.
    • Özel eğitim stratejileri ve yaklaşımlar 2. Bireyselleştirilmiş öğretim, öğrenci merkezli öğretim, işbirlikçi öğretim yaklaşımları, özel eğitim materyalleri ve kaynaklar 2.
    • Özel eğitimde değerlendirme ve tanılama 2. Özel eğitim ihtiyacı değerlendirme yöntemleri, özel eğitim tanılama süreçleri 2.
    • Öğrenci gelişimi ve destek hizmetleri 2. Öğrenci gelişim aşamaları, destek hizmetleri ve uzmanlık alanları 2.
    • Eğitim hukuku ve politikaları 2. Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, eğitim politikaları ve standartları 2.
    Sınav içeriği, belirli bir sınav veya kurum tarafından belirlenen müfredat ve hedeflere bağlı olarak değişiklik gösterebilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Rehberlik ve özel eğitim formasyon ne iş yapar?

    Rehberlik ve özel eğitim formasyonuna sahip kişiler, özel eğitim kurumlarında, rehabilitasyon merkezlerinde, devlet okullarında ücretli öğretmen olarak veya sosyal hizmet kuruluşlarında görev yapabilir. Bu formasyon, bireylere özel gereksinimli öğrencilerin eğitim süreçlerini destekleme, onların sosyal ve akademik gelişimlerine katkı sağlama becerisi kazandırır. Formasyon, üniversitelerin eğitim fakültelerinde açılan sertifika programı tamamlanarak alınır.

    Özel eğitim uygulamaları kaça ayrılır?

    Özel eğitim uygulamaları genel olarak şu şekilde ayrılır: Kaynaştırma/Bütünleştirme: Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler, akranlarıyla aynı sınıfta eğitim alır ve destek eğitim odalarından yararlanır. Özel Eğitim Sınıfları: Özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler, ayrı sınıflarda eğitim alır. Özel Eğitim Okulları: Özel olarak yetiştirilmiş personel ve özel eğitim programları ile hizmet veren kurumlardır. Evde veya Hastanede Eğitim: Sağlık sorunları nedeniyle okula gidemeyen öğrencilere sunulan hizmetlerdir. Ayrıca, destek eğitim programları ve proje üretimi ve yönetimi programları gibi bireysel yetenekleri geliştirmeye yönelik uygulamalar da özel eğitim kapsamında yer alır.

    Özel eğitimde kaynaştırma ders notu nedir?

    Özel eğitimde kaynaştırma ders notu, özel gereksinimli öğrencilerin normal sınıflara dahil edilmesi sürecini ve bu sürecin amaçlarını anlatan bir eğitim materyalidir. Kaynaştırmanın temel amaçları: - Özel gereksinimli öğrencilerin toplumla bütünleşmelerini kolaylaştırmak. - Normal öğrencilerin, özel gereksinimli öğrencilere model olarak uygun tutum ve davranışları geliştirmelerine yardımcı olmak. Kaynaştırma ders notunda ayrıca şu konular da yer alabilir: - Kaynaştırma uygulamalarının ilkeleri ve yöntemleri. - Bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlama ve uygulama süreci. - Öğretmenlerin ve ailelerin kaynaştırma sürecindeki rolleri ve sorumlulukları.

    Özel eğitim dersinde neler işlenir?

    Özel eğitim dersinde işlenen konular şunlardır: 1. Yapılandırılmış Öğrenme Ortamları: Tahmin edilebilir rutinler ve net beklentiler oluşturmak. 2. Görsel Destekler: Anlayışı ve iletişimi geliştirmek için görsel programlar, ipuçları ve iletişim panoları kullanmak. 3. Sosyal Beceri Eğitimi: Rol yapma ve sosyal hikayeler yoluyla sosyal etkileşim becerilerinin öğretilmesi. 4. Davranışsal Müdahaleler: Zorluklarla başa çıkmak için olumlu pekiştirme ve davranış değiştirme tekniklerinin uygulanması. 5. Duyusal Bütünleme: Öğrencilerin duyusal hassasiyetleri yönetmelerine yardımcı olacak duyu dostu alanlar ve aktiviteler sağlamak. 6. Akademik Beceriler ve Dil Gelişimi: Farklılaştırılmış öğretim ve dil açısından zengin etkinlikler ile eğitim materyallerinin uyarlanması. 7. Duygusal Gelişim ve Düzenleme: Duygu tanımlama, başa çıkma stratejileri ve olumlu pekiştirme teknikleri. 8. Öz Bakım ve Bağımsızlık Becerileri: Günlük yaşam becerileri ve fonksiyonel becerilerin öğretilmesi. Ayrıca, özel eğitim derslerinde beden eğitimi ve mesleki eğitim gibi alanlara da yer verilebilir.

    Özel eğitim değerlendirme nasıl yapılır?

    Özel eğitim değerlendirmesi, bireyin ihtiyaçlarını belirlemek, uygun eğitim ve destek planlarını oluşturmak ve ilerlemeyi izlemek için şu aşamalardan geçer: 1. Ön değerlendirme: Öğrencinin ihtiyaçlarını ve özel gereksinimlerini belirlemek amacıyla öğretmenler, aileler ve uzmanlar arasında iletişim ve işbirliğini içerir. 2. Formel değerlendirme: Öğrencinin bilişsel, duygusal, iletişimsel ve davranışsal ihtiyaçlarını incelemek için özel eğitim uzmanları, psikologlar ve diğer uzmanlar tarafından yürütülür. 3. Değerlendirme araçları ve testler: Bilişsel yetenekler, okuma ve yazma seviyeleri, matematik becerileri ve duygusal davranışlar gibi alanlarda standartlaştırılmış testler, gözlem, öğretmen raporları ve diğer ölçüm araçları kullanılarak yapılır. 4. İşbirliği ve bilgi paylaşımı: Değerlendirme sonuçları ve öğrencinin ihtiyaçları hakkında bilgi paylaşımı, uygun eğitim ve destek planlarının oluşturulmasına yardımcı olur. 5. Özel eğitim planı (IEP) oluşturma: Öğrencinin özel ihtiyaçlarını, hedeflerini, destek hizmetlerini ve öğrenme stratejilerini içeren bireyselleştirilmiş eğitim planları hazırlanır. 6. Eğitim ve destek hizmetleri: IEP'de belirlenen hedeflere ve özel gereksinimlere uygun olarak öğrenciye sunulan hizmetler uygulanır. 7. İlerleme izleme: Değerlendirme süreci, öğrencinin ilerlemesini düzenli olarak izlemeyi içerir.

    Özel eğitim ve kaynaştırma dersi nedir?

    Özel eğitim, fiziksel, zihinsel, iletişimsel, sosyal ve duygusal gelişimlerindeki özellikler nedeniyle normal gelişimden farklılık gösteren ve normal eğitim-öğretimden yararlanamayan, kısmen yararlanan veya yararlandığı hâlde destek programları ile eğitimlerini devam ettirebilen bireyler için sunulan eğitimdir. Kaynaştırma eğitimi ise özel eğitim gerektiren bireylerin, yetersizliği olmayan akranları ile birlikte eğitim ve öğretimlerini resmi ve özel; okul öncesi, ilköğretim, orta öğretim ve yaygın eğitim kurumlarında sürdürmeleri esasına dayanan, destek eğitim hizmetlerinin sağlandığı özel eğitim uygulamalarıdır. Kaynaştırma eğitiminin amacı, engelli çocuklarla normal yaşıtlarını eğitsel ve sosyal yönden bütünleştirebilmek, birbirinden etkileşim yoluyla edinebilecekleri olumlu davranış geliştirmelerine yardımcı olmaktır.

    Rehberlik ve özel eğitimde bireyi tanıma teknikleri nelerdir?

    Rehberlik ve özel eğitimde bireyi tanıma teknikleri iki ana başlıkta incelenir: test teknikleri ve test dışı teknikler. Test teknikleri: Başarı testleri. Yetenek testleri. Kişilik testleri. İlgi envanterleri. Tutum ölçekleri. Test dışı teknikler: Gözleme dayalı teknikler. Kendini anlatmaya dayalı teknikler. Başkalarının kanılarına dayalı teknikler. Etkileşime dayalı teknikler. Diğer teknikler (vaka incelemesi, vaka konferansı, bibliyoterapi, öğrenci tanıma fişi vb.).