• Buradasın

    Rehberlik ayrımcılık ile ilgili etkinlik sunum lise?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Lise düzeyinde rehberlik ve ayrımcılık ile ilgili etkinlik sunumlarına şu örnekler verilebilir:
    • Ayrımcılık Konusu Üzerine Ders: Sosyoloji, Demokrasi ve İnsan Hakları, Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi gibi derslerde işlenebilecek bir etkinlik 1. Bu etkinlikte, öğrencilere bir haber dağıtılıp, haberdeki olayın özetlenmesi, tarafların belirlenmesi, sonuçlarının ve sebeplerinin tartışılması istenir 1.
    • Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti'nde Ayrımcılık: Öğrencileri, Osmanlı Devleti ve Cumhuriyet Türkiye'sinde ayrımcılık konularını araştıracakları bir grup çalışmasına dahil eden bir etkinlik 1.
    • Etiketleme Etkinliği: Öğrencilere sırtlarına etiketler yapıştırılarak, etiket taşımanın ve etiketlemenin etkileri üzerine düşünmelerini sağlayan bir etkinlik 5.
    Ayrıca, orgm.meb.gov.tr ve ferhatbayoglu.com.tr gibi sitelerde de rehberlik etkinlikleri ve sunumları bulunmaktadır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Psikolojik danışma ve rehberlik ayrımcılık nedir?

    Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde ayrımcılık, bireylerin cinsiyet, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklılıklarına dayanarak eşit ve adil bir şekilde hizmet alamaması durumunu ifade eder. Bu tür bir ayrımcılık, rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinin temel ilkelerinden olan bireysel farklılıklara saygı ilkesine aykırıdır.

    10 sınıfta hangi rehberlik etkinlikleri yapılır?

    10. sınıfta yapılabilecek bazı rehberlik etkinlikleri şunlardır: Karar verme süreçlerini etkileyen faktörlerin açıklanması. Öğrenme ve verimli çalışma stratejilerinin değerlendirilmesi. İlgi, yetenek ve mesleki değerlerin dikkate alınarak alan/bölüm/ders seçimi yapılması. Kısa ve uzun vadeli kariyer amaçlarının belirlenmesi. Beden imgesini etkileyen faktörler açısından kendini değerlendirme. Yerel ve küresel sorunların fark edilmesi. Takım çalışmalarının kişisel gelişime olan etkilerinin fark edilmesi. Sağlıklı hayat için edinilen alışkanlıkların paylaşılması. Okul çevresindeki eğitsel ve sosyal kurumların tanıtılması. Akran desteği ile yetişkin yardımı gerektiren durumların ayırt edilmesi. Bu etkinlikler, öğrencilerin kişisel, sosyal ve akademik gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlar. Daha fazla rehberlik etkinliği için MEB'in "orgm.meb.gov.tr" ve "eba.gov.tr" gibi platformlarını ziyaret edebilirsiniz.

    Meb sınıf rehberlik etkinlikleri nasıl kullanılır?

    MEB sınıf rehberlik etkinliklerinin kullanımı için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: orgm.meb.gov.tr. DİSREP (Dijital Sınıf Rehberlik Etkinlikleri Platformu). Sınıf rehberlik programlarının uygulanmasında dikkat edilmesi gereken bazı ilkeler şunlardır: Programın uygulanmasında bilimsellik esastır. Program bireysel farklılıkları temel alır. Program büyük ölçüde sınıf rehber öğretmenlerinin katılımıyla uygulanır. Öğrenci, öğretmen, yönetici ve velilerin iş birliği ile yürütülür. Kazanımlar haftalara dağıtılmış olsa da uygulayıcılar, öğrenci, okul ve bölge özelliklerini dikkate alarak kazanımların sırasını değiştirebilirler.

    Lise 9. sınıf rehberlik konuları nelerdir?

    Lise 9. sınıf rehberlik konuları, sosyal ve duygusal gelişim, akademik başarı ve kariyer hazırlığı olmak üzere üç ana başlık altında toplanabilir. Diğer rehberlik konuları ise şunlardır: Okula ve okulun çevresine uyum; Eğitsel planlama ve başarı; Kişisel güvenliğini sağlama; Duyguları anlama ve yönetme; Siber zorbalık ve baş etme yolları; Teknoloji bağımlılığı; Doğal afet ve travmatik yaşantılarla baş etme; Sınav kaygısının azaltılması.

    Ayrımcılık nedir lise rehberlik?

    Ayrımcılık, bir kişiye veya gruba, belirli özelliklerinden dolayı önyargılı davranmaktır. Ayrımcılığın iki temel biçimi vardır: 1. Doğrudan ayrımcılık: Bir kişinin, ırkı, yaşı, cinsiyeti gibi özelliklerinden dolayı diğerlerinden daha kötü muameleye maruz kalmasıdır. 2. Dolaylı ayrımcılık: Herkes için aynı şekilde geçerli olan, ancak bazı kişi veya gruplar üzerinde diğerlerinden daha fazla olumsuz etki yaratan yasal düzenlemeler, uygulamalar ve tedbirlerdir. Ayrımcılık, eğitim ortamlarında da görülebilir.

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi nasıl yapılır?

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi için çeşitli yöntemler kullanılabilir: İhtiyaç analizi. Zaman analizi. Sınıflandırma yöntemi. Okul danışma kurulu. Psikolojik danışmanlık vaka notları. Rehberlik ve danışmanlık hizmetlerini öğrencilerin değerlendirmesi. Rehberlik ve danışmanlık programını öğretmenlerin değerlendirmesi. Değerlendirme konferansları. Yazılı değerlendirme raporları. Okul panosunda sunum. Öğretmen sunumları. Toplumsal ilişkiler ve toplumu bilgilendirme etkinlikleri. Psikolojik danışman portfolyo metodu. Akran grup süpervizyonu. Ayrıca, rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesinde şu adımlar izlenebilir: 1. Verilerin kodlanması. 2. Temaların belirlenmesi. 3. Kodların ve temaların düzenlenmesi. 4. Bulguların tanımlanması ve yorumlanması. Değerlendirme sürecinde, etkinliklerin öğrencilerin gelişim seviyesine uygunluğu, uygun bir sınıf ortamı ve kolayca doldurulabilir formlar gibi unsurlar göz önünde bulundurulabilir. Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi, hizmetin kalitesini artırmak ve etkinliğine dair ipuçları elde etmek için önemlidir.

    Rehberlik ayrımcılık çalışması nedir?

    Rehberlik ayrımcılık çalışması, önyargı ve ayrımcılıkla mücadele etmek amacıyla yapılan faaliyetleri ifade eder. Bu çalışmalar genellikle şu konuları kapsar: 1. Ayrımcılık Yasağı Eğitimi: Ayrımcılığın tanımı, türleri ve izleme yöntemleri üzerine eğitimler düzenlenir. 2. Toplumsal Farkındalık: Önyargıların azaltılması ve farklılıkların kabulü için toplumda farkındalık yaratma çabaları yürütülür. 3. İzleme ve Raporlama: Ayrımcı uygulamaların izlenmesi, belgelenmesi ve raporlanması faaliyetleri gerçekleştirilir. 4. Yasal Düzenlemeler: Ayrımcılıkla ilgili yasal düzenlemelerin incelenmesi ve bu düzenlemelere uyum sağlanması sağlanır. Bu tür çalışmalar, sivil toplum kuruluşları, sendikalar ve ilgili kamu kurumları tarafından yürütülebilir.