• Buradasın

    Rehberlik ayrımcılık ile ilgili etkinlik sunum lise?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Lise düzeyinde rehberlik kapsamında ayrımcılık ile ilgili etkinlik sunumları aşağıdaki konuları içerebilir:
    1. Etiketleme Etkinliği: Öğrencilere sırtlarına etiketler yapıştırılır ve sınıftaki diğer bireyler bu etiketlere göre onlara farklı davranır 3. Bu etkinlik, etiketlemenin bireyler üzerindeki etkilerini deneyimletir 3.
    2. Ayrımcılık Haberleri Analizi: Öğrencilere ayrımcılık haberlerini okumaları ve grup halinde haberleri tartışmaları sağlanır 4. Bu etkinlik, ayrımcılığın nedenlerini ve sonuçlarını incelemeyi amaçlar 4.
    3. Çatışma Çözme Etkinlikleri: Öğrencilere çatışma çözme teknikleri öğretilir ve bu teknikleri kullanarak etiketlenme durumunda nasıl başa çıkabileceklerini düşünmeleri istenir 3.
    4. Mesleki Rehberlik: Öğrencilere farklı meslekleri tanıma ve kendi özelliklerine uygun meslekler seçme konusunda rehberlik edilir 5. Bu süreçte, ayrımcılığın meslek seçiminde nasıl bir rol oynadığı tartışılabilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Meb sınıf rehberlik etkinlikleri nasıl kullanılır?

    MEB sınıf rehberlik etkinlikleri, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılamak ve gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılır. Bu etkinlikler şu şekilde uygulanır: 1. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin akademik başarıları, psikolojik durumları, sosyal becerileri ve kişisel ihtiyaçları belirlenir. 2. Hedef Belirleme: Analiz sonuçlarına dayanarak, öğrencilerin gelişim alanlarında ilerlemelerini sağlamak için somut ve ölçülebilir hedefler belirlenir. 3. Planlama ve Programlama: Rehberlik etkinlikleri ve aktiviteleri planlanır. 4. Uygulama: Planlanan etkinlikler uygulanır. 5. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Rehberlik planlarının etkinliği değerlendirilir ve gerekli değişiklikler yapılır. Ek olarak, sınıf rehberlik etkinliklerinde empati, saygı ve koşulsuz kabul gibi hümanist tutumlar sergilenmeli ve öğrencilerin kendilerini rahat ifade edebilecekleri bir ortam oluşturulmalıdır.

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi nasıl yapılır?

    Rehberlik etkinliklerinin değerlendirilmesi, süreç ağırlıklı ve çok yönlü bir yaklaşım gerektirir. İşte bazı değerlendirme yöntemleri: 1. Etkinlik Değerlendirme Formları: Her etkinlik sonunda, kazanımların değerlendirilmesi için okul rehber öğretmeni veya ilgili kurul tarafından hazırlanan formlar kullanılır. 2. Gözlem ve Geri Bildirim: Uygulama öğretim elemanı ve okul psikolojik danışmanı, öğrencilerin çalışmalarını gözlemler ve geri bildirim verir. 3. Öğrenci ve Veli Görüşmeleri: Öğrencilerin ve velilerin rehberlik hizmetlerine ilişkin algılarını belirlemek için görüşmeler yapılır. 4. Veri Toplama ve Analiz: Öğrencilerin gelişimsel özelliklerine ve ihtiyaçlarına uygun tekniklerle toplanan veriler değerlendirilir ve raporlanır. 5. Okul Panosu ve Sunumlar: Rehberlik faaliyetlerinin sonuçları, okul panosunda veya düzenlenen toplantılarda sunulur.

    Lise 9. sınıf rehberlik konuları nelerdir?

    Lise 9. sınıf rehberlik konuları, sosyal ve duygusal gelişim, akademik başarı ve kariyer hazırlığı olmak üzere üç ana başlık altında toplanabilir. Diğer rehberlik konuları ise şunlardır: Okula ve okulun çevresine uyum; Eğitsel planlama ve başarı; Kişisel güvenliğini sağlama; Duyguları anlama ve yönetme; Siber zorbalık ve baş etme yolları; Teknoloji bağımlılığı; Doğal afet ve travmatik yaşantılarla baş etme; Sınav kaygısının azaltılması.

    Ayrımcılık nedir lise rehberlik?

    Ayrımcılık, bir kişiye veya gruba, belirli özelliklerinden dolayı önyargılı davranmaktır. Ayrımcılığın iki temel biçimi vardır: 1. Doğrudan ayrımcılık: Bir kişinin, ırkı, yaşı, cinsiyeti gibi özelliklerinden dolayı diğerlerinden daha kötü muameleye maruz kalmasıdır. 2. Dolaylı ayrımcılık: Herkes için aynı şekilde geçerli olan, ancak bazı kişi veya gruplar üzerinde diğerlerinden daha fazla olumsuz etki yaratan yasal düzenlemeler, uygulamalar ve tedbirlerdir. Ayrımcılık, eğitim ortamlarında da görülebilir.

    10 sınıfta hangi rehberlik etkinlikleri yapılır?

    10. sınıfta yapılabilecek bazı rehberlik etkinlikleri şunlardır: Karar verme süreçlerini etkileyen faktörlerin açıklanması. Öğrenme ve verimli çalışma stratejilerinin değerlendirilmesi. İlgi, yetenek ve mesleki değerlerin dikkate alınarak alan/bölüm/ders seçimi yapılması. Kısa ve uzun vadeli kariyer amaçlarının belirlenmesi. Beden imgesini etkileyen faktörler açısından kendini değerlendirme. Yerel ve küresel sorunların fark edilmesi. Takım çalışmalarının kişisel gelişime olan etkilerinin fark edilmesi. Sağlıklı hayat için edinilen alışkanlıkların paylaşılması. Okul çevresindeki eğitsel ve sosyal kurumların tanıtılması. Akran desteği ile yetişkin yardımı gerektiren durumların ayırt edilmesi. Bu etkinlikler, öğrencilerin kişisel, sosyal ve akademik gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlar. Daha fazla rehberlik etkinliği için MEB'in "orgm.meb.gov.tr" ve "eba.gov.tr" gibi platformlarını ziyaret edebilirsiniz.

    Psikolojik danışma ve rehberlik ayrımcılık nedir?

    Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde ayrımcılık, bireylerin cinsiyet, ırk, din, sosyal sınıf gibi farklılıklarına dayanarak eşit ve adil bir şekilde hizmet alamaması durumunu ifade eder. Bu tür bir ayrımcılık, rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinin temel ilkelerinden olan bireysel farklılıklara saygı ilkesine aykırıdır.

    Rehberlik ayrımcılık çalışması nedir?

    Rehberlik ayrımcılık çalışması, önyargı ve ayrımcılıkla mücadele etmek amacıyla yapılan faaliyetleri ifade eder. Bu çalışmalar genellikle şu konuları kapsar: 1. Ayrımcılık Yasağı Eğitimi: Ayrımcılığın tanımı, türleri ve izleme yöntemleri üzerine eğitimler düzenlenir. 2. Toplumsal Farkındalık: Önyargıların azaltılması ve farklılıkların kabulü için toplumda farkındalık yaratma çabaları yürütülür. 3. İzleme ve Raporlama: Ayrımcı uygulamaların izlenmesi, belgelenmesi ve raporlanması faaliyetleri gerçekleştirilir. 4. Yasal Düzenlemeler: Ayrımcılıkla ilgili yasal düzenlemelerin incelenmesi ve bu düzenlemelere uyum sağlanması sağlanır. Bu tür çalışmalar, sivil toplum kuruluşları, sendikalar ve ilgili kamu kurumları tarafından yürütülebilir.