• Buradasın

    Proje tabanlı yaklaşımı ilk kim buldu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının temelleri, 1918 yılında William Heard Kilpatrick tarafından atılan makaleyle ortaya konmuştur 135.
    Ancak, bu yaklaşımın kökleri daha eski tarihlere dayanmaktadır; örneğin, 16. yüzyılda mimari ve mühendislik eğitiminde proje yaklaşımı uygulanmıştır 34. Avrupa'da proje tabanlı öğrenmenin öncüleri arasında Celestin Freinet de bulunmaktadır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Proje tabanlı öğrenme modeli nedir?

    Proje tabanlı öğrenme modeli, öğrencilerin gerçek dünyada karşılaşabilecekleri problemleri sınıf ortamında farklı disiplinlerle bağlantı kurarak bir senaryo çerçevesinde çözmeye çalıştıkları bir öğrenme yaklaşımıdır. Proje tabanlı öğrenmenin bazı temel unsurları: Zorlu bir sorun veya soru. Sürekli soruşturma. Öğrenci yönetimi. Gerçek dünya ile ilişki. Çoklu bilgi kaynakları. Araştırma temeli. Bilgi ve becerilerin pekiştirilmesi. Zaman sınırlaması olmaması. Proje tabanlı öğrenme, öğrencilerin bilgiye ulaşma becerilerini geliştirirken aynı zamanda sosyal ve akademik becerilerini de artırır.

    Proje tabanlı ve problem tabanlı öğrenme arasındaki fark nedir?

    Proje tabanlı öğrenme ve problem tabanlı öğrenme arasındaki temel farklar şunlardır: Amaç: Proje tabanlı öğrenme: Belirli bir konunun derinlemesine incelenmesi, araştırma yapılması ve sonunda gerçekçi bir ürün veya sunum oluşturulması. Problem tabanlı öğrenme: Öğrencilerin gerçek bir problem veya olayla karşılaşması ve bu problemi çözerek yeni bilgiler edinmesi. Odak Noktası: Proje tabanlı öğrenme: Gerçek yaşama dayalı problemler ve belirlenen konuya bağlı kalma. Problem tabanlı öğrenme: Özellikle üst yaş gruplarına yönelik, çözümlenmemiş problem veya olaylar. Öğretmen ve Öğrenci Rolü: Proje tabanlı öğrenme: Öğretmen, süreci kolaylaştırıcı ve yönlendirici rol oynar. Problem tabanlı öğrenme: Öğretmen, rehberdir ve mevcut olayı teşvik edici bir yaklaşımla sunar. Değerlendirme: Proje tabanlı öğrenme: Ürün ve süreç değerlendirmesi yapılır, sunum ve raporlar değerlendirilir. Problem tabanlı öğrenme: Her zaman ürün çıkmayabilir ve değerlendirme daha subjektiftir.

    Proje yönetimi nedir?

    Proje yönetimi, belirli bir projenin hedef ve amaçlarına ulaşıp bitirilmesi için kaynakların planlanması, organize edilmesi, tedarik edilmesi ve yönetilmesi disiplinidir. Proje yönetiminin temel amacı, kaynak kullanımının iyileştirilerek stratejik işletme hedeflerine uygun çıktıların oluşturulması ve bunun sonucunda bütçe ve maliyet optimizasyonunu sağlamaktır. Proje yönetimi genellikle beş aşamadan oluşur: 1. Başlatma. 2. Planlama. 3. Uygulama. 4. İzleme ve kontrol. 5. Kapatma.

    Proje tabanlı öğrenme hangi kurama dayanır?

    Proje tabanlı öğrenme, yapılandırmacı öğrenme kuramı ve pragmatizm felsefesine dayanır. Bu yaklaşımın temelinde yer alan görüşler, ilk olarak 1918'de William Heard Kilpatrick tarafından ortaya atılmıştır. Proje tabanlı öğrenmenin dayandığı temel ilkelerden bazıları şunlardır: Gerçek dünya ile bağlantılı problem. Eleştirel düşünme ve iş birliği. Somut ürün sunumu.

    Proje tabanlı eğitim nedir?

    Proje tabanlı eğitim, öğrencilerin gerçek dünya problemlerine yönelik projeler tasarlayarak bilgi edindiği, uzun süreli ve disiplinler arası bir öğrenme yöntemidir. Bu yaklaşımda öğrenciler yalnızca ders içeriğini öğrenmekle kalmaz; aynı zamanda araştırma, problem çözme, iş birliği ve sunum becerileri gibi 21. yüzyıl becerilerini de geliştirir. Proje tabanlı eğitimin temel unsurları şunlardır: Gerçek dünya ile bağlantılı bir problem. Öğrencinin sesine yer veren bir süreç. Eleştirel düşünme ve iş birliği. Geri bildirim alma. Proje sonunda somut bir ürün sunumu. Proje tabanlı eğitim, geleneksel ezbere dayalı öğretimden farklıdır; öğrenmeyi daha anlamlı, kalıcı ve öğrenci merkezli hâle getirir.

    Proje tabanlı eğitim modeli kaç aşamadan oluşur?

    Proje tabanlı eğitim modeli altı aşamadan oluşur: 1. Konunun ve alt konuların belirlenmesi: Grupların kendi içinde organize edilmesi. 2. Proje planlarının oluşturulması: Grup üyelerinin proje planını yapması, neleri öğrenecekleri ve nasıl bir yol izleyecekleri hakkında karar vermeleri. 3. Projenin uygulanması: Verilerin ve bilgilerin analiz edilmesi, araştırma ve çalışma becerilerinin geliştirilmesi. 4. Sunumun planlanması: Temel noktaların belirlenmesi ve bulguların nasıl sunulacağına karar verilmesi. 5. Sunumun yapılması: Sunuların sınıfta ve belirlenen diğer yerlerde gerçekleştirilmesi. 6. Değerlendirme: Proje özetleri ve öğrenilenlerin değerlendirilmesi.

    Proje okulu ne demek?

    Proje okulu, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından akademik başarı düzeyi yüksek okullar arasından seçilen ve çeşitli bölgesel ya da uluslararası projelere katılması için desteklenen özel statülü eğitim kurumudur. Proje okullarının bazı özellikleri şunlardır: Öğretmen atamaları: Proje okullarına öğretmen atama sistemi, diğer okullardaki tayin sisteminden farklıdır. Eğitim süresi: Türkiye’deki proje okullarında eğitim süresi genellikle 4 yıldır, ancak bazı okullarda bu süre 5 yıla kadar çıkabilir. Proje zorunluluğu: Proje okullarında, öğretmenlerin yılda en az 3 proje yürütme zorunluluğu vardır ve bu projeler genellikle ulusal düzeydedir. Başarı kriteri: Bir okulun proje okulu statüsü kazanabilmesi için merkezi sınavlardaki başarı ortalamasının yüksek olması ve kendi türünde kendi ilinde ilk beş derece içinde yer alması gerekir.