• Buradasın

    Proje tabanlı ve problem tabanlı öğrenme arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Proje tabanlı öğrenme ve problem tabanlı öğrenme arasındaki temel farklar şunlardır:
    • Amaç:
      • Proje tabanlı öğrenme: Belirli bir konunun derinlemesine incelenmesi, araştırma yapılması ve sonunda gerçekçi bir ürün veya sunum oluşturulması 24.
      • Problem tabanlı öğrenme: Öğrencilerin gerçek bir problem veya olayla karşılaşması ve bu problemi çözerek yeni bilgiler edinmesi 25.
    • Odak Noktası:
      • Proje tabanlı öğrenme: Gerçek yaşama dayalı problemler ve belirlenen konuya bağlı kalma 4.
      • Problem tabanlı öğrenme: Özellikle üst yaş gruplarına yönelik, çözümlenmemiş problem veya olaylar 2.
    • Öğretmen ve Öğrenci Rolü:
      • Proje tabanlı öğrenme: Öğretmen, süreci kolaylaştırıcı ve yönlendirici rol oynar 4. Öğrenciler, daha aktif ve orijinallik ön plandadır 3.
      • Problem tabanlı öğrenme: Öğretmen, rehberdir ve mevcut olayı teşvik edici bir yaklaşımla sunar 25.
    • Değerlendirme:
      • Proje tabanlı öğrenme: Ürün ve süreç değerlendirmesi yapılır, sunum ve raporlar değerlendirilir 5.
      • Problem tabanlı öğrenme: Her zaman ürün çıkmayabilir ve değerlendirme daha subjektiftir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Proje tabanlı öğrenmenin temel ilkeleri nelerdir?

    Proje tabanlı öğrenmenin temel ilkeleri şunlardır: Gerçek dünya problemleri. Öğrenci merkezli yaklaşım. İş birlikçi çalışma. Sorgulamaya dayalı öğrenme. Geri bildirim ve revizyon. Sonuç odaklılık.

    Proje yöntemi nedir?

    Proje yöntemi, öğrencilerin bireysel veya grup halinde, disiplinlerarası ilişkiler kurarak gerçek yaşam sorunlarına yönelik bir sorun veya senaryo üzerine problem çözme ve ürün ortaya koyma etkinliğidir. Proje yönteminin bazı özellikleri: Ezberden uzak öğrenme: Öğrencilerin bilgiyi keşfetmesi, oluşturması, yeniden düzenlemesi ve transfer etmesi amaçlanır. Gerçek yaşam problemleri: Gerçek yaşam problemleri ele alınır. Öğretmenin rehberliği: Öğrenci, öğretmenin rehberliğinde bilgi kaynaklarına ulaşarak bilgileri keşfeder ve yeniden yapılandırır. Öğrenci merkezli yaklaşım: Öğrencilerin çeşitli zihinsel becerilerini kullanarak bilgiye ulaşması sağlanır. Planlama ve değerlendirme: Öğretmen ve öğrenciler birlikte planlama ve değerlendirme yapar. Projeler, kısa süreli olabileceği gibi, birkaç saatlikten aylara veya bir döneme kadar uzayabilir.

    Proje tabanlı öğrenme ve Kilpatrik yaklaşımı arasındaki fark nedir?

    Proje tabanlı öğrenme ve Kilpatrik yaklaşımı arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Proje Tabanlı Öğrenme: - Öğrenci Merkezli: Öğrenciler, gerçek dünyadaki problemleri araştırarak ve çözerek öğrenirler. - İşbirliği ve Keşif: Öğrenciler, gruplar halinde çalışarak ve keşfederek öğrenirler. - Esnek ve Dinamik: Projeler, öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda şekillenir. - Gerçek Hayat Bağlantısı: Okulda öğrenilenlerin gerçek hayatta nasıl kullanılabileceğini gösterir. 2. Kilpatrik Yaklaşımı: - Öğretmen Merkezli: Öğretmen, öğrencilerin öğrenmelerini yönlendirir ve kontrol eder. - Yapılandırılmış Süreç: Projeler, belirli bir yapı ve plana göre yürütülür. - Tek Çözüm Yolu: Problemler genellikle tek bir doğru çözüme sahiptir. - Disiplinlerarası Çalışma: Birden fazla disiplinden bilgi gerektirir, ancak bu bilgi genellikle önceden belirlenir. Özetle, proje tabanlı öğrenme daha öğrenci merkezli ve esnek olup, gerçek hayatla daha fazla bağlantı kurarken; Kilpatrik yaklaşımı daha öğretmen merkezli ve yapılandırılmış bir süreçtir.

    Proje nedir kısaca tanımı?

    Proje, belirli bir amaca ulaşmak için sınırlı bir zaman dilimi içinde gerçekleştirilen, özgün ve birbiriyle ilişkili faaliyetler bütünüdür. Proje kelimesinin diğer tanımlarından bazıları şu şekildedir: Düşünüp tasarlanmış bir şey ya da bir tasarı. Gerçekleştirilmesi istenen tasarı. Merak ve soruyla başlayan, tanımı ve sınırları belli bilimsel bir süreç.

    Proje tabanlı öğretimde öğretmenin rolü nedir?

    Proje tabanlı öğretimde öğretmenin rolü şu şekilde özetlenebilir: Danışman ve rehber: Öğretmen, öğrencilere bilgi aktarımından ziyade, onları doğru kaynaklara yönlendirir ve süreçte rehberlik eder. Motive edici: Öğretmen, öğrencileri motive eder ve onları yaratıcı projeler geliştirmeye teşvik eder. Model: Öğretmen, yaşam boyu öğrenme için model olur. Değerlendirici: Öğretmen, projelerin değerlendirilmesinde rol alır ve öğrencilere geri bildirim sağlar. Planlayıcı: Öğretmen, proje konusunun belirlenmesi, grupların oluşturulması ve proje planlarının yapılmasında öğrencilere eşlik eder. Proje tabanlı öğretimde, öğretmen ve öğrenci arasındaki ilişki usta-çırak ilişkisine benzer.

    Proje gerekçesinde problem tanımı nasıl yapılır?

    Proje gerekçesinde problem tanımı yaparken şu unsurlar yer almalıdır: Hedeflenen sorun ve kullanıcı ihtiyacı. Problemin kaynağı. Problemin neden olduğu sonuçlar. Problem çözülmezse gelecekte oluşacak etki. Problemin çözümünün getirdiği fırsatlar. Problem tanımı yapılırken dikkat edilmesi gerekenler: Jargonun tanımlanması. Açık ve doğrudan dil kullanımı. Hedef kitleye yönelik yazım. Örnek bir problem tanımı şu şekilde olabilir: "Hızlı gıda sektöründeki bir zincir, dondurmalı süt satışlarında rakiplerinden geri kalmaktadır."

    Proje tabanlı öğrenme hangi kurama dayanır?

    Proje tabanlı öğrenme, yapılandırmacı öğrenme kuramı ve pragmatizm felsefesine dayanır. Bu yaklaşımın temelinde yer alan görüşler, ilk olarak 1918'de William Heard Kilpatrick tarafından ortaya atılmıştır. Proje tabanlı öğrenmenin dayandığı temel ilkelerden bazıları şunlardır: Gerçek dünya ile bağlantılı problem. Eleştirel düşünme ve iş birliği. Somut ürün sunumu.