Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Proje yönetimi, belirli bir projenin hedef ve amaçlarına ulaşıp bitirilmesi için kaynakların planlanması, organize edilmesi, tedarik edilmesi ve yönetilmesi disiplinidir 13.
Proje yönetiminin temel amacı, kaynak kullanımının iyileştirilerek stratejik işletme hedeflerine uygun çıktıların oluşturulması ve bunun sonucunda bütçe ve maliyet optimizasyonunu sağlamaktır 2.
Proje yönetimi genellikle beş aşamadan oluşur:
- Başlatma 12. Projenin doğasını ve kapsamını belirler 1.
- Planlama 12. Projenin nasıl yürütüleceği, hangi metodolojilerin uygulanacağı, risklerin nasıl yönetileceği gibi konularda detaylı planlar yapılır 2.
- Uygulama 2. Planlar aksiyon haline getirilir 2.
- İzleme ve kontrol 12. Projenin hedefleri doğrultusunda ilerleyip ilerlemediği, kaynakların etkin kullanılıp kullanılmadığı gibi konular kontrol edilir 2.
- Kapatma 12. Projenin tamamlandığı ve hedeflerinin gerçekleştirildiği onaylanır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: