• Buradasın

    Proje tabanlı öğrenme hangi kurama dayanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Proje tabanlı öğrenme, yapılandırmacı öğrenme kuramı ve pragmatizm felsefesine dayanır 125.
    Bu yaklaşımın temelinde yer alan görüşler, ilk olarak 1918'de William Heard Kilpatrick tarafından ortaya atılmıştır 5. Proje tabanlı öğrenme, John Dewey, Kilpatrick ve Bruner’in öğrenme konusundaki görüşlerinin bir sentezi olarak ortaya çıkmıştır 45.
    Proje tabanlı öğrenmenin dayandığı temel ilkelerden bazıları şunlardır:
    • Gerçek dünya ile bağlantılı problem 2. Öğrenciler, gerçek yaşamlarında karşılaşabilecekleri sorunlar çerçevesinde bu sorunlara çözüm yolları bulmaya çalışır 5.
    • Eleştirel düşünme ve iş birliği 2. Öğrenciler, iş birliği içinde birbirleriyle çalışarak problemleri çözer 25.
    • Somut ürün sunumu 2. Proje sonunda, öğrenilenlerin somut bir ürünle sunulması beklenir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Proje tabanlı ve problem tabanlı öğrenme arasındaki fark nedir?

    Proje tabanlı öğrenme ve problem tabanlı öğrenme arasındaki temel farklar şunlardır: Amaç: Proje tabanlı öğrenme: Belirli bir konunun derinlemesine incelenmesi, araştırma yapılması ve sonunda gerçekçi bir ürün veya sunum oluşturulması. Problem tabanlı öğrenme: Öğrencilerin gerçek bir problem veya olayla karşılaşması ve bu problemi çözerek yeni bilgiler edinmesi. Odak Noktası: Proje tabanlı öğrenme: Gerçek yaşama dayalı problemler ve belirlenen konuya bağlı kalma. Problem tabanlı öğrenme: Özellikle üst yaş gruplarına yönelik, çözümlenmemiş problem veya olaylar. Öğretmen ve Öğrenci Rolü: Proje tabanlı öğrenme: Öğretmen, süreci kolaylaştırıcı ve yönlendirici rol oynar. Problem tabanlı öğrenme: Öğretmen, rehberdir ve mevcut olayı teşvik edici bir yaklaşımla sunar. Değerlendirme: Proje tabanlı öğrenme: Ürün ve süreç değerlendirmesi yapılır, sunum ve raporlar değerlendirilir. Problem tabanlı öğrenme: Her zaman ürün çıkmayabilir ve değerlendirme daha subjektiftir.

    Proje nedir ve nasıl yapılır?

    Proje, önceden belirlenmiş bir süre içinde, bireysel veya grup olarak, bir amacı gerçekleştirmek için yapılan çalışmalardır. Proje yapma süreci: 1. Proje konusunun seçimi. 2. Bilgi toplama. 3. Bilimsel yöntem belirleme. 4. Deney yapma ve sonuçları kaydetme. 5. Sunum. Proje raporu içeriği: başlık; içindekiler; özet; giriş; yöntem; bulgular; sonuç; öneriler; kaynaklar. Proje hazırlarken özgünlük, sorunun net belirlenmesi, hedeflerin doğru tanımlanması ve proje döngüsüne uyulması önemlidir.

    Proje hazırlamada kullanılan yöntem ve teknikler nelerdir?

    Proje hazırlamada kullanılan yöntem ve teknikler şunlardır: 1. Gantt Şeması: Proje görevlerinin zaman içinde görsel olarak gösterildiği bir şema türüdür. 2. Kritik Yol Yöntemi (CPM): Projedeki en uzun süreli görev dizisini belirleyerek, projenin tamamlanma süresini hesaplayan bir tekniktir. 3. Program Değerlendirme ve Gözden Geçirme Tekniği (PERT): Belirsiz projelerde görev sürelerini tahmin etmek için kullanılır. 4. Kanban: Görsel bir iş yönetim sistemi olup, görevlerin akışını yönetmek için kullanılır. 5. Çevik (Agile) Yönetim: Esnek ve uyumlu bir proje yönetim metodolojisidir. 6. Scrum: Çevik metodolojinin bir parçası olan, belirli roller, etkinlikler ve eserlerle yapılandırılmış bir çerçevedir. Diğer yöntemler arasında mantıksal çerçeve ve bulanık hedef programlama da yer alır.

    Proje nedir kısaca tanımı?

    Proje, belirli bir amaca ulaşmak için sınırlı bir zaman dilimi içinde gerçekleştirilen, özgün ve birbiriyle ilişkili faaliyetler bütünüdür. Proje kelimesinin diğer tanımlarından bazıları şu şekildedir: Düşünüp tasarlanmış bir şey ya da bir tasarı. Gerçekleştirilmesi istenen tasarı. Merak ve soruyla başlayan, tanımı ve sınırları belli bilimsel bir süreç.

    Proje tabanlı yaklaşımı ilk kim buldu?

    Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının temelleri, 1918 yılında William Heard Kilpatrick tarafından atılan makaleyle ortaya konmuştur. Ancak, bu yaklaşımın kökleri daha eski tarihlere dayanmaktadır; örneğin, 16. yüzyılda mimari ve mühendislik eğitiminde proje yaklaşımı uygulanmıştır.

    Proje tabanlı eğitim nedir?

    Proje tabanlı eğitim, öğrencilerin gerçek dünya problemlerine yönelik projeler tasarlayarak bilgi edindiği, uzun süreli ve disiplinler arası bir öğrenme yöntemidir. Bu yaklaşımda öğrenciler yalnızca ders içeriğini öğrenmekle kalmaz; aynı zamanda araştırma, problem çözme, iş birliği ve sunum becerileri gibi 21. yüzyıl becerilerini de geliştirir. Proje tabanlı eğitimin temel unsurları şunlardır: Gerçek dünya ile bağlantılı bir problem. Öğrencinin sesine yer veren bir süreç. Eleştirel düşünme ve iş birliği. Geri bildirim alma. Proje sonunda somut bir ürün sunumu. Proje tabanlı eğitim, geleneksel ezbere dayalı öğretimden farklıdır; öğrenmeyi daha anlamlı, kalıcı ve öğrenci merkezli hâle getirir.

    Proje tabanlı eğitim modeli kaç aşamadan oluşur?

    Proje tabanlı eğitim modeli altı aşamadan oluşur: 1. Konunun ve alt konuların belirlenmesi: Grupların kendi içinde organize edilmesi. 2. Proje planlarının oluşturulması: Grup üyelerinin proje planını yapması, neleri öğrenecekleri ve nasıl bir yol izleyecekleri hakkında karar vermeleri. 3. Projenin uygulanması: Verilerin ve bilgilerin analiz edilmesi, araştırma ve çalışma becerilerinin geliştirilmesi. 4. Sunumun planlanması: Temel noktaların belirlenmesi ve bulguların nasıl sunulacağına karar verilmesi. 5. Sunumun yapılması: Sunuların sınıfta ve belirlenen diğer yerlerde gerçekleştirilmesi. 6. Değerlendirme: Proje özetleri ve öğrenilenlerin değerlendirilmesi.