• Buradasın

    Personel daire başkanı nasıl olunur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Personel daire başkanı olmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Eğitim: En az dört yıllık fakülte veya yüksekokul mezunu olmak 25.
    2. Hizmet Süresi: Yükseköğrenim gördükten sonra en az beş yıl hizmet süresine sahip olmak 5.
    3. Disiplin Cezası: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 125. maddesinin (C) veya (D) bentlerine göre disiplin cezası almamış olmak 45.
    4. Yöneticilik Deneyimi: Şube müdürü veya dengi unvanlarda belirli bir süre görev yapmış olmak 5.
    5. Sicil ve Performans: Son sicil notu olumlu olmak kaydıyla, son üç yıllık sicil notu ortalamasının belirli bir puanın üzerinde olması 5.
    Bu şartlar, kurumların kendi yönetmeliklerine göre değişiklik gösterebilir 5.
    Ayrıca, kamu kurumlarında belirli bir hizmet alanının yönetiminden sorumlu olan üst düzey bürokratlar için "daire başkanı" unvanı kullanılmaktadır 2.
    Detaylı bilgi ve güncel şartlar için ilgili kurumun atama ve yükselme yönetmeliklerinin incelenmesi önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Personel Daire Başkanlığı ne iş yapar?

    Personel Daire Başkanlığı'nın bazı görevleri: Personel planlaması ve politikası: Personel planlaması ve politikasıyla ilgili çalışmalar yapmak, personel sisteminin geliştirilmesi için önerilerde bulunmak. Atama ve özlük işlemleri: Personelin atama, nakil, terfi, emeklilik ve benzeri özlük işlemlerini yürütmek. Eğitim programları: İdari personelin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimi programlarını düzenlemek ve uygulamak. Diğer görevler: Kadro iptal-ihdas işlemleri; Sosyal güvenlik hizmetleri; Asker sevk, tehir ve askerlik sonrası göreve başlama işlemleri; Görevde yükselme ve kademe, derece terfi işlemleri.