• Buradasın

    Pegem eleştirel düşünme becerisi öğretimi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Pegem eleştirel düşünme becerisi öğretimi, Eray Eğmir tarafından hazırlanan ve ortaokul öğrencileri için geliştirilmiş bir eleştirel düşünme becerisi dersi öğretim programı tasarısını içerir 125.
    Bu öğretim programı, öğrencilerin bağımsız bireyler olarak toplumsallaşmalarına ve karşılaştıkları bilgi, fikir ve olayları bağımsız ve etkin bir şekilde değerlendirebilmelerine katkı sağlamayı hedefler 1.
    Kitap, eleştirel düşünme becerisinin önemi, bu becerinin öğretimine dair yaklaşımlar ve eleştirel düşünme sürecini içeren üç bölümden oluşur 23.
    Eleştirel düşünme, çok fazla bilginin veya kişiyi etkilemek isteyen birçok kişinin bulunduğu bir dünyaya karşı bir savunma olarak tanımlanır ve geliştirmek amacıyla düşünmeyi analiz etme ve değerlendirme sanatı olarak açıklanır 125.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eleştirel eğitim felsefesi ve eleştirel pedagoji arasındaki fark nedir?

    Eleştirel eğitim felsefesi ve eleştirel pedagoji arasındaki temel fark, eleştirel felsefenin daha geniş bir eğitim perspektifine sahip olması ve eleştirel pedagojinin bu felsefenin bir uygulaması olmasıdır. Eleştirel eğitim felsefesi, klasik ve analitik eğitim felsefelerine tepki olarak ortaya çıkmış, mevcut eğitim anlayışlarının hatalarını ve amaçlarını sorgulayan bir yaklaşımdır. Eleştirel pedagoji ise, eleştirel eğitim felsefesinin eğitim uygulamalarına yansımasıdır. Özetle, eleştirel eğitim felsefesi daha teorik ve genel bir çerçeve sunarken, eleştirel pedagoji bu çerçevenin eğitim kurumlarında nasıl uygulanacağını gösterir.

    Eleştirel düşünme nedir?

    Eleştirel düşünme, bilgiyi analiz etme, değerlendirme ve sentezleme becerisidir. Eleştirel düşünme süreci genellikle şu adımları içerir: Konunun belirlenmesi. Veri ve bilgi toplama. Farklı argüman ve bakış açılarının incelenmesi. Varsayım, veri ve kanıtların gözden geçirilmesi. Bulguların değerlendirilmesi ve gereksiz ya da geçersiz olanların ayıklanması. Benzerlik ve farklılıkların saptanması, bağlantılar ve ilişkilerin tanımlanması. Kalan veri, bilgi ve kanıtların mantıksal bir çerçeveye oturtulması. Sonuçların sunulması ve geçerliliği hakkında yargıya varılması. Eleştirel düşünme, daha iyi kararlar almaya, sorunları etkili bir şekilde çözmeye ve bilgi çağında başarılı olmaya yardımcı olur.

    Mantıksal düşünme becerileri nelerdir?

    Mantıksal düşünme becerileri şunlardır: Analitik düşünme. Eleştirel düşünme. Problem çözme. Yaratıcı düşünme. Karar verme. İlişkilendirme. Ayrıca, mantıksal düşünme becerileri arasında tümdengelim ve tümevarım yoluyla akıl yürütme, soyut yapıları tanıma, bağıntıları ve ilişkileri ayırt etme, karmaşık hesaplamalar yapma ve bilimsel yöntemi kullanma gibi yetenekler de yer alır.

    Düşünme eğitimi dersinde neler yapılır?

    Düşünme Eğitimi dersinde yapılan bazı etkinlikler: Problem çözme ve eleştirel düşünme: Öğrencilerin bilgiyi sorgulaması, analiz etmesi ve değerlendirmesini sağlamak. Yaratıcı düşünme: Öğrencilerin bilinen bilgileri kullanarak yeni fikirler ve çözümler üretmesini teşvik etmek. Mantıklı düşünme: Düşüncelerde eleştirel olmayı teşvik etmek ve mantıklı olmanın önemini vurgulamak. İletişim becerileri: Öğrencilerin düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde ifade etmelerini sağlamak. Farklı bakış açıları: Farklı düşüncelere saygılı yaklaşmayı öğretmek ve empati kurmayı geliştirmek. Soyut kavramları ifade etme: Özgürlük, adalet gibi soyut kavramları resim veya fotoğraflama yoluyla ifade etmeyi öğretmek. Günlük tutma: Öğrencilerin düşüncelerini ifade becerilerini geliştirmek için günlük tutmalarını teşvik etmek. Senaryo ve hikaye çalışmaları: Senaryolara farklı karakterler dahil ederek senaryonun nasıl değişebileceğini göstermek. Örnek olaylar ve yaşantılar: Ders etkinlikleri için uygun örnek olaylar ve yaşantılar seçmek. Düşünme Eğitimi dersinde, öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve gelişim özellikleri dikkate alınarak etkinlikler planlanır.

    Eleştirel düşünme soruları nelerdir örnek?

    Eleştirel düşünme sorularına örnek olarak şunlar verilebilir: Genel geçerliliği olmayan yargılar: "Kediler köpeklerden daha iyidir" cümlesi, kedi sevenler için doğru olabilirken, köpekleri daha çok sevenler için doğru olmayabilir. Eksik bilgilerle karar verme: "Eksik bilgilerle karar vermek zorunda kaldığınız bir anı anlatın. Ne yaptınız?". Yönetici ikna etme: "Önemli bir toplantıda sunum yaparken, yöneticinizin raporunda bir hata fark ediyorsunuz, ancak yöneticiniz sunumda değil. Bununla nasıl başa çıkarsınız?". Farklı satış stratejileri: "Daha yüksek gelir elde etmek için fiyatları artırmak mı yoksa müşteri memnuniyetini artırmak için fiyatları düşürmek mi? Neden?". Eleştirel düşünme soruları, genellikle adayların düşünme şeklini ve problem çözme yeteneklerini değerlendirmek için kullanılır.

    Eleştirel düşünme için hangi kitap okunmalı?

    Eleştirel düşünme için okunabilecek bazı kitaplar: A’dan Z’ye Düşünmek - Nigel Warburton. Eleştirel Düşünme İçin Bir Rehber - Vincent Ryan Ruggiero. Aklın ve Bilimin Işığında Eleştirel Düşünme Kılavuzu - Normand Baillargeon. Hatasız Düşünme Sanatı - Rolf Dobelli. Hızlı ve Yavaş Düşünme - Daniel Kahneman. Disiplinlerarası Eleştirel Düşünme Rehberi - Gerald M. Nosich. Kritik Düşünce - Linda Elder & Richard Paul. Yeniden Düşün: Ne Bilmediğini Bilmenin Verdiği Güç - Adam Grant. Düşün! Bir de Sağlıklı Düşün! ve Düşünmenin Alfabesi: Bir Eleştirel Düşünme Kitabı - Yasin Ramazan. Eleştirel ve Yenilikçi Düşünce - Cafer Sadık Yaran. Ayrıca, Antony Flew'un "Eleştirel Düşünmenin Yolları" kitabı da eleştirel düşünme üzerine sistemli bir yaklaşım sunar.

    Düşünme becerileri eğitimi ne işe yarar?

    Düşünme becerileri eğitimi, bireylerin zihinsel yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olur ve şu faydaları sağlar: Karar verme yeteneği: Düşünmeyi öğrenen bireyler, karar verme süreçlerinde daha bilinçli ve mantıklı adımlar atar. Problem çözme kapasitesi: Karşılaşılan problemlere farklı açılardan bakabilme yeteneği kazandırır. Eleştirel bakış açısı: Birey, aldığı bilgiyi sorgular ve eleştirir, bu da yanıltıcı bilgilere karşı korunma ve doğru bilgiye ulaşma kapasitesini artırır. Yenilikçilik: Düşünen bireyler, toplumun karşılaştığı sorunlara yaratıcı çözümler üretebilir. Bireyler arası anlayış: Farklı düşüncelere sahip bireylerin bir araya gelmesi, toplumun daha toleranslı ve anlayışlı olmasını teşvik eder. Ayrıca, düşünme becerileri eğitimi, öğrencilerin akademik süreçlerinde ihtiyaç duydukları sözel, sayısal, dil gelişimi, problem çözme, anlama ve kavrama gibi temel becerileri de geliştirir.