• Buradasın

    Düşünme eğitimi dersinde neler yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Düşünme Eğitimi dersinde yapılan bazı etkinlikler:
    • Problem çözme ve eleştirel düşünme: Öğrencilerin bilgiyi sorgulaması, analiz etmesi ve değerlendirmesini sağlamak 15.
    • Yaratıcı düşünme: Öğrencilerin bilinen bilgileri kullanarak yeni fikirler ve çözümler üretmesini teşvik etmek 5.
    • Mantıklı düşünme: Düşüncelerde eleştirel olmayı teşvik etmek ve mantıklı olmanın önemini vurgulamak 12.
    • İletişim becerileri: Öğrencilerin düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde ifade etmelerini sağlamak 12.
    • Farklı bakış açıları: Farklı düşüncelere saygılı yaklaşmayı öğretmek ve empati kurmayı geliştirmek 4.
    • Soyut kavramları ifade etme: Özgürlük, adalet gibi soyut kavramları resim veya fotoğraflama yoluyla ifade etmeyi öğretmek 12.
    • Günlük tutma: Öğrencilerin düşüncelerini ifade becerilerini geliştirmek için günlük tutmalarını teşvik etmek 12.
    • Senaryo ve hikaye çalışmaları: Senaryolara farklı karakterler dahil ederek senaryonun nasıl değişebileceğini göstermek 12.
    • Örnek olaylar ve yaşantılar: Ders etkinlikleri için uygun örnek olaylar ve yaşantılar seçmek 2.
    Düşünme Eğitimi dersinde, öğrencilerin ilgi, ihtiyaç ve gelişim özellikleri dikkate alınarak etkinlikler planlanır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Düşünme becerileri eğitimi ne işe yarar?

    Düşünme becerileri eğitimi bireylere şu faydaları sağlar: 1. Eleştirel Düşünme: Bilgiyi değerlendirme, mantıklı sonuçlar çıkarma ve etkili kararlar alma yeteneği kazandırır. 2. Problem Çözme: Karşılaşılan zorlukların üstesinden gelmek için yaratıcı ve etkili çözümler geliştirmeyi öğretir. 3. Analitik Yetenek: Olaylar arasında ilişkiler kurma ve soyut kavramları anlama yeteneğini geliştirir. 4. Özgüven ve Özsaygı: Öğrencilerin kendilerine olan güvenlerini ve saygılarını artırır. 5. Demokratik Toplum: Bireylerin demokratik süreçlerin daha sağlıklı işlemesine katkıda bulunmalarını sağlar. Bu eğitim, bireylerin hem kişisel hem de profesyonel yaşamlarında daha başarılı ve bilinçli olmalarını destekler.

    Düşünme Eğitimi hangi sınıflara zorunlu?

    Düşünme Eğitimi dersi, Türkiye'de 7. ve 8. sınıflarda zorunlu olarak okutulmaktadır. 2016 yılında, Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın kararıyla, daha önce seçmeli olarak sunulan bu ders, zorunlu hale getirilmiştir.

    Eleştirel düşünme soruları nelerdir örnek?

    Eleştirel düşünme sorularına örnek olarak şunlar verilebilir: Genel geçerliliği olmayan yargılar: "Kediler köpeklerden daha iyidir" cümlesi, kedi sevenler için doğru olabilirken, köpekleri daha çok sevenler için doğru olmayabilir. Eksik bilgilerle karar verme: "Eksik bilgilerle karar vermek zorunda kaldığınız bir anı anlatın. Ne yaptınız?". Yönetici ikna etme: "Önemli bir toplantıda sunum yaparken, yöneticinizin raporunda bir hata fark ediyorsunuz, ancak yöneticiniz sunumda değil. Bununla nasıl başa çıkarsınız?". Farklı satış stratejileri: "Daha yüksek gelir elde etmek için fiyatları artırmak mı yoksa müşteri memnuniyetini artırmak için fiyatları düşürmek mi? Neden?". Eleştirel düşünme soruları, genellikle adayların düşünme şeklini ve problem çözme yeteneklerini değerlendirmek için kullanılır.

    9 sınıf düşünme eğitimi hangi kitap?

    9. sınıf düşünme eğitimi ders kitabı, MEB Yayınları tarafından hazırlanmıştır. Bu kitaba aşağıdaki sitelerden PDF formatında ulaşılabilir: mebkaynak.com; mebders.com; mbsunu.com.

    Düşünme eğitimi sınavında neler sorulur?

    Düşünme eğitimi sınavında sorulabilecek bazı konular şunlardır: Eleştirel düşünme. Problem çözme. Yaratıcı düşünme. Karar verme. Bağlantı kurma. Analitik düşünme. Ayrıca, düşünme eğitimi sınavında "veri ve malumatları düzenleme yöntemleri", "açıklamaları türlerine göre ayırt etme" gibi konular da yer alabilir. Örnek sorular ve içerikler için şu siteler ziyaret edilebilir: youtube.com'da "ÖBA Algoritmik Düşünme Eğitimi Kursu Sınav Soruları ve Cevapları"; mesuthayat.com'da "Düşünme Eğitimi Yazılıları Yazılı Soru ve Cevapları"; sosyalbilgiler.biz'de "6. Sınıf Düşünme Eğitimi Dersi 1. Dönem 2. Yazılısı Soru ve Cevapları".

    Altı Şapkalı Düşünme Tekniği hangi derslerde kullanılır?

    Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, genellikle eğitim ve iş hayatı alanlarında kullanılır. Eğitim alanında, bu teknik şu derslerde ve durumlarda kullanılabilir: Türkçe dersleri. Problem çözme ve analitik düşünme dersleri. İş hayatında ise, özellikle toplantılarda ve stratejik planlama süreçlerinde etkili bir araç olarak kullanılır. Ayrıca, sosyal ilişkiler ve inovasyon süreçlerinde de uygulanabilir.

    Eleştirel düşünme nedir?

    Eleştirel düşünme, bir fikir veya yargı oluşturmak için aktif bilgi toplama ve analiz etme sürecidir. Bu süreç, aşağıdaki unsurları içerir: - Analiz: Bir şeyi incelemek ve yorumlamak. - İletişim: Düşünceleri ve sonuçları etkili bir şekilde paylaşmak. - Yaratıcılık: Yenilikçi çözümler üretmek ve farklı açılardan bakmak. - Açık fikirlilik: Yargısız ve önyargısız düşünebilmek. - Problem çözme: Sorunları anlamak, çözüm bulmak ve sonuçları değerlendirmek. Eleştirel düşünme, günlük hayatta, eğitimde ve iş dünyasında daha iyi kararlar almak için önemli bir beceridir.